Reinig je radiatoren (centrale verwarming)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Reinig uw radiatoren (centrale verwarming)




par Christophe » 10/12/18, 09:24

izentrop schreef:maar de verbruikte energie zal ongeveer hetzelfde zijn.


Vrijwel, ben ik het mee eens, maar is het ongeveer 1% of 10%? : Cheesy: Dit is inderdaad het onderwerp van mijn vraag: om dit ongeveer te kwantificeren...

Als de ketelretour +10-15°C hoger is dan aanbevolen, denk ik dat het rendement van de ketel (vermindering stookplaatsen, verhoging rookgastemperatuur) wel eens met 5% kan dalen...Het zou nodig zijn om enkele formules of curven te vinden...

5% op 2000 liter stookolie per jaar, dat is 100 liter en 300 kg CO2... genoeg om regelmatig schoonmaken te rechtvaardigen, toch?

izentrop schreef:Pas bij een lage buitentemperatuur en een slechte isolatie zal de aanvoertemperatuur moeten stijgen en is er in dit geval inderdaad sprake van oververbruik voor een condensatieketel.


Bij een condensatieketel en een te warme retour is er immers helemaal geen sprake meer van condensatie...

Maar condensatieketels worden logischerwijs aanbevolen voor lagetemperatuurcircuits (vloeren, ms of verwarmde plafonds...) dus zonder radiatoren om schoon te maken...
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Reinig uw radiatoren (centrale verwarming)




par Oli 80 » 20/12/18, 15:46

Hallo, hier is eindelijk een goed bedacht accessoire voor radiatoren en het past overal http://www.aspiramopa.com/

en de presentatievideo

en andere schoonmaakwerkzaamheden zoals bovenmeubilair

bonne journée
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 516 gasten