Vloeistofradiator?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01

Vloeistofradiator?




par fc89 » 21/11/07, 18:59

Bonjour à tous,

Ik wil graag de radiator in het appartement van mijn dochter vervangen.
Momenteel beschikt hij over een stralingsradiator met een gelakte grille aan de voorzijde.
Ik vind dit type radiator niet erg efficiënt en vooral niet erg comfortabel. Gevoel van warm en dan koud.
Ik overweeg de installatie van een radiator voor warmteoverdrachtsvloeistof, die een zekere traagheid heeft.
Is het een goede keuze?

A+
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 22/11/07, 09:08

Persoonlijk woonde ik in een appartement met stenen traagheidsradiatoren en momenteel in een huis met een vloeistofradiator.
Er is geen verschil tussen de twee systemen, afgezien van het gewicht. Als de wanden van gipsplaat zijn, raad ik u aan lichtere vloeistoffen te nemen.
Het comfort is veel beter, meer gevoel van koude luchtstroom vergeleken met de convector, de stralingspanelen geven alleen het gevoel van kou. Constante temperatuur in de kamers.

Het enige nadeel van traagheidsradiatoren is dat je ze nooit laat afkoelen, omdat je in het begin de steen of de vloeistof moet verwarmen en je meter in paniek raakt. Varieer niet te veel met de temperaturen gedurende de dag, bij ons ligt de temperatuur het hele winterseizoen op 19 graden. Voor de badkamer een ventilator omdat een radiator traag is maar het lang duurt voordat de temperatuur stijgt
Persoonlijk zet ik de radiatoren aan tot we in huis en 's nachts nog steeds een temperatuur van 19 hebben.

Wees voorzichtig, de radiatoren voelen heet aan.
Als het om verbruik gaat, verbruik je niet hetzelfde of zelfs minder, maar wel met meer comfort.



voor de econote weet ik hoe ik moet verwarmen met elektriciteit bha, maar ja, ik heb geen keus
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/11/07, 09:48

maar ja, maar ja!
Dat kunnen we niet zeggen, laten we eens kijken!
Iedereen heeft vandaag de dag een keuze in onze wereld!

voor mij is er in ieder geval niets beters dan grote gietijzeren radiatoren, qua prestatie, met warm water!
de traagheid is echt aanzienlijk... zoals blijkt uit het gewicht van deze machines!

je kunt er zelfs water doorheen laten lopen dat is voorverwarmd door een zonnepaneel, thermisch uiteraard!
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 22/11/07, 09:57

Daar ben ik het mee eens, maar voor mij betekent veranderen het hele huis aanpassen. Economisch gezien informeerde ik naar een zonneboiler met radiator die voor mij meer dan 20 euro kost, economisch gezien is dit een enorm bedrag, ecologisch gezien is dat inderdaad zo.
maar ik denk erover om dat te veranderen.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/11/07, 12:43

hello,
Ik ben degene die mijn installatie gaat doen en de heffingskorting van 40% ontvang! : Cheesy:

geen grap, het is alleen met gerecyclede apparatuur, schoon en gemaakt, net als door mij ;-)

eindelijk zal de tijd die ik erin steek de € 20.000 zeker waard zijn!! :schok:

http://www.nrjrealiste.fr/solaire/panneaux%20solaires.html
http://www.sebasol.ch/
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 22/11/07, 18:44

Hallo,

Bedankt, ik zal daarom een ​​vloeistofradiator nemen aangezien de muren placo zijn.

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 336-gasten