Probleem met raamisolatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Sarbocola
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/12/20, 15:35

Probleem met raamisolatie




par Sarbocola » 07/12/20, 20:34

Hallo,
Ik woon op de begane grond van een HLM-woning.
Ondanks mijn verzoeken weigert de huisbaas mijn oude ijzeren luiken te vervangen die koude lucht doorlaten.
Wat kan ik doen?
Kan ik transparante isolatie gebruiken voor ramen? Is het effectief?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Probleem met raamisolatie




par izentrop » 08/12/20, 01:21

Hallo,
Het beste zou zijn om het raam te vervangen. Ik had geaarzeld voor ramen uit de jaren 80, maar in feite hebben de dubbele beglazing van vandaag met argon en een laag emissievermogen 3 keer minder warmteverlies dan de 4/6/4 ervoor.

Als het kozijn in goede staat is, worden er ramen gemaakt die zich aanpassen, waardoor het werk vermindert. Er zijn ook hulpmiddelen voor energierenovatie, ook voor huurders.
Om niet opgelicht te worden, informeer hier https://www.faire.gouv.fr/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Probleem met raamisolatie




par Obamot » 08/12/20, 02:54

Sarbocolo schrijft:Hallo,
Ik woon op de begane grond van een HLM-woning.
Ondanks mijn verzoeken weigert de huisbaas mijn oude ijzeren luiken te vervangen die koude lucht doorlaten.
Wat kan ik doen?
Kan ik transparante isolatie gebruiken voor ramen? Is het effectief?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Er zijn verschillende manieren om het probleem te bekijken.

Voortent dozen
Het is noodzakelijk om te identificeren of er een toegangsluik is. Als dat zo is, moet het worden gedemonteerd (blind terug gemonteerd) om de ruimte te zien die je hebt om isolatie te plaatsen (type polystyreen panelen, die rondom moet worden afgevlakt zonder lucht door te laten, en uiteraard tegen de elementgevel worden geplaatst die uitkijkt op je woonkamer. kan de isolatie vervolledigen door dit type geëxtrudeerd polystyreen paneel ook tegen de doos aan te brengen, maar dan binnenin (vooral als het luik van metaal is). riemsysteem om de luifel omhoog / omlaag te brengen, het is een beetje vervelender, omdat je de hoes moet vervangen en verwijderen die de luchtstroom verhindert, elke keer dat je de jaloezie gebruikt, moet je fantasierijk zijn om een ​​verwijderbaar apparaat te maken dat kan snel geplaatst worden, een schuim als een spons kan soms al genoeg zijn)

Bestaande raamisolatie
Ik had hetzelfde probleem toen ik een kamer huurde in de stad.
Ik heb eerst gezorgd voor de dichtheid van het raam en het kozijn van het raam en de afdichting.
Als er geen verzegeling is, moet u er een kopen met een hol lichaam in de vorm van een "d" (in de dwarsdoorsnede), maar gebruik een ontvetter waar het wordt gelijmd (de steun moet onberispelijk schoon en glad zijn). rondom afdichten met afgeschuind overlappend gebied. Herhaal dit voor elk venster.

Voor het raam heb ik er eerst voor gezorgd dat de ruit rondom waterdicht was en eventuele luchtkanalen heb ik afgedicht met een siliconenkit of glazenplamuur op een houten kozijn. Ik ben toen naar een supermarkt gegaan die een bloemenafdeling heeft, daar hebben ze grote, lange rollen cellofaanfolie transparant als glas. Soms is het gratis, soms een paar euro.
Knip vervolgens af met een overlappend gebied van 1,5 cm rondom en plak het af met gele carrosserietape (nogmaals, het aanbrenggebied moet onberispelijk zijn). Dit systeem creëert een luchtspleet die goed isoleert.

Als het raamkozijn van metaal is, vormt dit een koudebrug en kan dit nauwelijks worden gecorrigeerd zonder het hele raam te vervangen door een PVC-raam.
1 x
Sarbocola
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/12/20, 15:35

Re: Probleem met raamisolatie




par Sarbocola » 08/12/20, 09:44

izentrop schreef:Hallo,
Het beste zou zijn om het raam te vervangen. Ik had geaarzeld voor ramen uit de jaren 80, maar in feite hebben de dubbele beglazing van vandaag met argon en een laag emissievermogen 3 keer minder warmteverlies dan de 4/6/4 ervoor.

Als het kozijn in goede staat is, worden er ramen gemaakt die zich aanpassen, waardoor het werk vermindert. Er zijn ook hulpmiddelen voor energierenovatie, ook voor huurders.
Om niet opgelicht te worden, informeer hier https://www.faire.gouv.fr/

Hallo en bedankt voor uw feedback.
Het probleem is dat je in HLM niet het recht hebt om de ramen of de luiken te veranderen.
Alleen de sociale verhuurder kan deze beslissing nemen.
0 x
Sarbocola
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/12/20, 15:35

Re: Probleem met raamisolatie




par Sarbocola » 08/12/20, 09:48

[quote = "Obamot"] [/ quote]
Bedankt voor dat antwoord.
De oplossingen passen bij mij.
Bedankt voor deze terugkeer :D :D :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Probleem met raamisolatie




par Obamot » 08/12/20, 09:53

Graag gedaan.

De tape van de carrosseriebouwer (type 3M, maar tegenwoordig hebben alle brico's het, soms zelfs Lidl) moet elk jaar worden vervangen (met de cellofaanvellen) omdat anders, hoe langer het samensmelt en de vellen worden blootgesteld aan UV-craquelé.

Het is beter om ze te vervangen als het nog in goede staat is en loslaat, omdat het schoonmaken anders uren kan duren...
Je mag dit type tape nooit nat maken, het is de vochtigheid die zijn eigenschappen vernietigt.

Zo ja, laat ons dan foto's zien?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Probleem met raamisolatie




par izentrop » 08/12/20, 12:08

Obamot schreef:Als het raamkozijn van metaal is, vormt dit een koudebrug en kan dit nauwelijks worden gecorrigeerd zonder het hele raam te vervangen door een PVC-raam.
Het is niet omdat de luiken van metaal zijn dat het raam dat ook is. : Roll:
Er zijn renovatieoplossingen zonder koudebruggen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Probleem met raamisolatie




par Obamot » 08/12/20, 23:21

Herlezen, bedankt.
0 x
Sarbocola
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/12/20, 15:35

Re: Probleem met raamisolatie




par Sarbocola » 15/12/20, 19:11

[quote = "Obamot"] Met plezier.
/ Quote]
Hi Obamot,
Ik ging naar Casto en Leroy Merlin om een ​​anti-koude boosterfilter te kopen, maar ik vond alleen anti-hittefilters.
Weet u zeker dat de folie waarmee de boeketten zijn gemaakt de beste oplossing is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Probleem met raamisolatie




par Obamot » 15/12/20, 21:23

Sarbocolo schrijft:
Obamot schreef:Graag gedaan.

Hi Obamot,
Ik ging naar Casto en Leroy Merlin om een ​​anti-koude boosterfilter te kopen, maar ik vond alleen anti-hittefilters.
Weet u zeker dat de folie waarmee de boeketten zijn gemaakt de beste oplossing is?
Dag ! Maar u zegt niet hoe dit filter wordt toegepast, of het een plexiglas is of alleen een film? En hoe zal hij zich houden?

Het cellofaan van de bloemist heeft het voordeel dat het gratis is. Ik ging meestal naar de supermarkt om een ​​grote bos bloemen voor mijn liefje te kopen, dan vertelde ik ze dat ik van plan was om elke bloem apart in te pakken, maar dat als ze me de cellofaanfolie zouden geven, ik het zelf zou doen (pas op dat je dat niet doet). om het in een hoek te vouwen/verkreukelen, omdat het niet loskomt, ik hielp ze de film vast te houden om de korrel te verzekeren... pas op dat deze films bij het snijden de neiging hebben te scheuren, als je de pech hebt om een ​​trap in de snede te maken, moet je de juiste maat traceren met een kleine onuitwisbare stift, dan de snede primen en daarna doorgaan zonder te knippen, dan de eenvoudige snelle voortgang van een zeer goede moderne beitel met een nieuw mes, is voldoende om te snijden. Zorg ervoor dat de markering buiten de snede valt, anders kan deze zichtbaar worden).

Het principe is simpel, je moet een luchtspleet creëren. de Δ° wordt niet bepaald door het type film, maar door de dikte van de luchtspleet. Uw transparante "warmtefilter" -film kan echter interessant zijn als deze volledig doorschijnend is. In dit geval, en hoewel ik geen gegevens heb over de prestaties van dit type "wonderisolatiefilm" (mits voorzichtigheid geboden gezien de geringe intrinsieke dikte), kan het worden gebruikt voor zijn enige functie om een ​​luchtspleet te creëren => het gezicht verondersteld om "de warmte af te stoten" naar binnen gekeerd, omdat het erom gaat zoveel mogelijk warmte in de habitat te houden.

Onnodig te zeggen (en ik vergat het al eerder te vermelden) dat het natuurlijk nodig is om de film binnenin te tapen, om absoluut te voorkomen dat het slechte weer de tape raakt (wat in dit geval geen enkele dag zou houden).

RTDC
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 403-gasten