Probleem Okofen "rookafvoer" ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Axoul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 17/02/18, 21:13

Re: Probleem Ketel okofen "winddampen"




par Axoul » 09/04/18, 18:02

Ja, dat dacht ik bij mezelf.
Ja er komt genoeg lucht aan,
En toen ging het anderhalf jaar goed en is er in de tussentijd niets veranderd in de kamer.
Ik heb getest met de garagedeur open, ik heb gecontroleerd of de luchtinlaat in de haard vrij was evenals de kleine gaatjes ter hoogte van de branderplaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Probleem Ketel okofen "winddampen"




par Did67 » 09/04/18, 18:49

Dit doet me denken aan de ventilator, die, als hij niet goed draait, het grootste obstakel wordt. Gezien de configuratie van de wisselaars in een condensatieketel, zonder ventilatie, werkt dit niet! In tegenstelling tot een simpele houtkachel, waarvoor natuurlijke trek voldoende is.
0 x
ahom318
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/11/20, 19:11

Re: Probleem Ketel okofen "winddampen"




par ahom318 » 06/11/20, 19:25

hallo allemaal, ik heb een 15kw pelletmatic en ik merk dat ik veel onverbrande pellets in de asbak heb, is dit hetzelfde probleem? de mijne is geen condensatie? bedankt voor advies en antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Probleem Ketel okofen "winddampen"




par Did67 » 06/11/20, 21:34

Het is waarschijnlijk een probleem met de ontsteking...

Dit kan het geval zijn als de pellets natter zijn dan verwacht (minder dan 10% vocht). Bij een mislukte ontsteking wordt het "programma" opnieuw gestart. En deze begint met het "vullen" van de plaat van de brander zodat de pellets zich in de buurt van de ontsteker bevinden; Als het opnieuw begint, kan de plaat overlopen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 507 gasten