Productie productie Warm water elektrisch

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par izentrop » 11/04/18, 00:36

En zoals te zien is op pagina 1, is de thermostaat lager, het is de sonde die hoger in de behuizing van de anode is geplaatst, op het niveau van de bovenkant van de weerstand en er is een andere van beveiliging.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par dede2002 » 11/04/18, 12:58

Forhorse schreef:
dede2002 schreef:
Als we de thermostaat hoog genoeg installeren (en we hebben voldoende stroom), hebben we zelden warm water uit het water, maar als we constant met een klein vermogen verwarmen, hebben we geen stratificatie en de waterverwarmer straalt van onder uit.


Stratificatie heeft niets te maken met verwarmingsvermogen, het is gewoon een kwestie van dichtheid. Heet water is minder dicht, dus het gaat omhoog.
Wanneer het hele te verwarmen volume op dezelfde temperatuur is en we blijven het verwarmen, begint het opnieuw: het water is iets warmer dan de rest totdat al het volume weer op dezelfde temperatuur is.
Kortom, convectie hoestte ...


Dat is wat ik thuis vond, mijn cumulus 300l is niet geïsoleerd aan de onderkant en het luik niet langer. De beschermbuis van de sonde is een verticale buis en ik kan de hoogte van de sonde kiezen. Toen mijn regeling laag was, draaide de laadpomp altijd en het luik was nog steeds warm (warmteverlies van onderaf). Bij normaal gebruik wordt de ladingpomp gaat branden als het koude water het niveau van de sonde bereikt (het bovenste derde, het vastklikt als hij 100l verliet. Warm water) voor het verwarmen van water gebrouwen en de temperatuur wordt gelijk (stratificatie is verbroken), maar zolang de bodem niet verwarmd is, vult deze zich met koud water en er is geen warmteverlies van onderaf.

Vanwaar mijn aftrek voor de kracht van verwarming, als het snel verwarmt, er minder tijd is waarin de warmte naar beneden diffundeert, dan vult men bij het onttrekken van heet water de bodem met koud water.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par Philippe Schutt » 14/04/18, 09:30

Dat gezegd hebbende, om de thermische regeling te respecteren, is elektrische waterverwarmer door Joule-effect geëlimineerd. Op een bouwplaats stelde ik een gemengde ballon voor die in de winter en de halve seizoenen met pellets en in de zomer door het verzet zou zijn verwarmd; deze configuratie heeft de loop van de thermische studie niet doorstaan, de zomer van de consolood is al te belangrijk.
Wat heeft het voor zin om het hoofd te breken voor iets waarvan de oplossing door de staat is opgelegd, ook al is deze oplossing zwak?
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par PVresistif » 15/04/18, 11:05

Schutt's msg
Inderdaad legt de staat altijd een oplossing op die voor hem het meest winstgevend is en daarom vaak het slechtste voor de consument (maximale btw op zowel investering als consumptie).
Waarom proberen te begrijpen, waarom debatteren, waarom redeneren: dus laten we slapen en AMEN
Ik betwijfel nog steeds dat een directe elektrische boiler niet is toegestaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par Philippe Schutt » 09/06/18, 21:29

Ik geloof niet dat onze uitverkoren reden zo is. Ik geloof dat ze onder invloed zijn van lobby's, verenigingen, etc., aan wie ze toegeven om vrede te hebben.

Weerstand cumuluswolken zijn niet verboden, maar in nieuwe huizen rotten ze de thermische studie in en plotseling respecteert het huis niet langer de rt2012
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par PVresistif » 25/01/19, 22:00

Zie site met hoofdstuk gewijd aan het onderwerp:
http://osenon.free.fr
http en niet https!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten