Energiearmoede

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Energiearmoede




par LOGIC12 » 03/01/13, 22:32

hallo, we zien mensen een recent huis huren (2 tot 3 jaar van bestaan) uitgerust met elektrische vloerverwarming en convector in de kamers op de verdieping erboven.

Deze goed geïsoleerde huizen zijn energiezuinig, maar velen zijn zo bang voor de prijs van elektriciteit dat ze de geïnstalleerde warmte niet gebruiken, maar het huis "laten rotten" door het gebruik van oliekachels die veel vocht produceren. tot zo'n punt dat de CMV onvoldoende is en niet bedoeld is om een ​​dergelijke hoeveelheid vocht te evacueren, en nogmaals, sommigen snijden de CMV, dus het is een echte ramp ... Het is hetzelfde met de kachels met gas of ethanol. En als je denkt dat het duurder is dan de gelijkwaardige elektrische verwarming ...
Als we een kachel te huur aanbieden, wetende dat het noodzakelijk is om twee keer een winterminimum te vegen, al dat de huurders hun oren dichthouden voor het onderhoud van de gasboiler, zullen ze hun kachelkanaal vegen? ??

En als het gaat om een ​​volledig vochtig nieuw huis met isolatie om opnieuw te doen wie betaalt ??? de insolvente huurder ???

Verhuur wordt onmogelijk.


We zien hetzelfde probleem in appartementen elders ... En in mede-eigendom kunnen we indien nodig overschakelen van gas op elektrisch, maar niet omgekeerd.

En zelfs met superisolatie, heb je nog steeds verwarming nodig, vooral omdat je de lucht moet verversen met de CMV, anders onmogelijk.

En niet iedereen heeft het geluk een zuidelijke blootstelling te hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/01/13, 23:14

de prijs van olie voor kachels is zo gestegen dat het eigenlijk duurder is dan elektriciteit

en natuurlijk met het vochtprobleem is het een beetje absurd

behalve dat het probleem de beheersing van elektrisch verbruik is, in sommige families als de elektrische verwarming werkt, draait iemand de thermostaat en het verbruik is verschrikkelijk ... met olie vullen de blikken niet vanzelf en wij kan rantsoen

hetzelfde probleem doet zich voor bij gas

dit probleem was opgelost voor gas, er is een eeuw met meters met vooruitbetaling: het was noodzakelijk om tokens in de meter te plaatsen en ze te kopen bij het gasbedrijf

http://www.copagaz.asso.fr/material.php ... =&start=29
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 04/01/13, 20:33

Tijdens een onschuldig gesprek met een persoon "met een laag inkomen", bevestigde deze mij dat de gasverwarming "slecht opwarmde", tot mijn verbazing legde ze uiteindelijk uit dat het nodig zou zijn om de juiste temperatuur te hebben thermostaat in een stand die te veel verbruik met zich meebrengt voor zijn financiële mogelijkheden: de formulering ervan was dus een kortere weg.

Het laat zien, zoals opgemerkt Chatelot16, dat het in wezen een kwestie is van energiekosten in relatie tot koopkracht, en niet van een technische overweging.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/01/13, 21:50

de techniek is ingewikkeld

momenteel is de KWH van olie voor fornuis duurder dan de KWH van elektriciteit

behalve dat u de kachel precies daar plaatst waar u wilt en hem gewoon aanzet wanneer u maar wilt

vaste elektrische radiatoren zijn min of meer slecht geplaatst en wij profiteren er ook niet van

mijn advies zou liever zijn om elektrische infraroodstralers in plaats van oliekachels te gebruiken om hetzelfde voordeel van verwarming te vinden precies waar het nodig is

nog een serieuzer probleem: het slechte huis ... huis 1800-stijl huis met open vuur en dikke stenen en aardwanden ... met lage verwarming en 10 of 12 ° C die heel goed bij mij past ... geen vochtprobleem ... zelfs computers klagen niet

in modernere huizen is het onleefbaar als je de verwarming vermindert
0 x
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3




par moulino51 » 05/01/13, 00:30

chatelot16 schreef:mijn advies zou liever zijn om elektrische infraroodstralers in plaats van oliekachels te gebruiken om hetzelfde voordeel van verwarming te vinden precies waar het nodig is

Goed presterende modellen: de Infrablitz de oude modellen waren behoorlijk lelijk met hun marmer erop bijvoorbeeld LBC maar ik vind de prijzen af ​​en toe erg overdreven.

[Hs On] Hoe doen we dit forum een link in een woord integreren? Bedankt [Hs Off]
[Response moderator delnoram]

Code: kiezen

[url=http://www.infra-blitz.fr/] les Infrablitz[/url]

GS
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 423-gasten