Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par phil59 » 07/09/22, 16:06

Dat had ik nooit mogen zeggen! : Mrgreen:

Zoals ik al zei, het is niet het werk van de man, het is voor zijn zakgeld, en a priori hebben ze alles wat je nodig hebt beschikbaar.

Daarna, om je netwerk te maken, kost het tijd, en het gebeurde een beetje bij toeval. Ze hebben ook geen 50 klanten.

En ik bel terug, het is zonder factuur.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Philippe Schutt » 07/09/22, 16:35

De prijs van pellets bleef laag dankzij buitenlandse, Poolse, Roemeense, Wit-Russische en Russische concurrentie. Nu onze enarques ons hebben afgesneden van een groot deel van het aanbod, is er niet genoeg omdat Europa meer consumeert dan het produceert. Als u een producent was en niet aan de vraag zou kunnen voldoen, wat zou u dan doen? Persoonlijk zou ik mijn prijzen verhogen om mijn machines zo snel mogelijk terug te betalen, mijn bedrijf zou dan steviger zijn.
Ja, het is een meevaller, en ja, het is de consument die betaalt... Zoals altijd... Hoe dan ook, uiteindelijk is hij het gewoon.

Er zijn nog andere beslissingen van onze enarques die naar boven duwen, zoals het subsidiëren van de aankoop van pelletkachels. Een hulpmiddel dat het probleem alleen maar verschuift van stookolie naar pellets zonder iets op te lossen. De enige gerechtvaardigde steun is dat de isolatie van gebouwen, de verbetering van de opbrengsten of zonne-energie, geprioriteerd wordt op basis van het investeringsrendement. Maar zo'n simpele redenering ligt buiten het bereik van een Enarque. Ze zijn zo slim dat ze voor simpele dingen te dom zijn. : Mrgreen:

Ten slotte kunnen we de wereld niet opnieuw maken. Vanmorgen zag ik de zak van 15 kg voor 9.90 € bij LM. En waarschijnlijk is er niet genoeg om iedereen de hele winter te voorzien. Ik heb ook gehoord dat er al geen losse korrels meer zijn. Jongens die silo's hebben, vullen ze met de hand, zak voor zak.

Ik heb het gevoel dat het deze winter overal naar verbrande formica zal ruiken... :x
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Ahmed » 07/09/22, 18:15

Dat de productie van brandhout (stammen) mede afhankelijk is van de informele economie verklaart veel. Veel van degenen die 's winters hout 'maken', verkopen hun overschot om hun kosten te betalen en schatten hun arbeid als heel weinig, als 'gratis' beschouwd, aangezien de tijd net zo goed zou zijn verbruikt als ze dit hout niet hadden gekapt ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 18:26

Ahmed schreef:Dat de productie van brandhout (stammen) mede afhankelijk is van de informele economie verklaart veel. Veel van degenen die 's winters hout 'maken', verkopen hun overschot om hun kosten te betalen en schatten hun arbeid als heel weinig, als 'gratis' beschouwd, aangezien de tijd net zo goed zou zijn verbruikt als ze dit hout niet hadden gekapt ...


Zelfslavernij, op een bepaalde manier?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Macro » 07/09/22, 18:32

Ik werkte als veroordeelde in het bos met mijn twee decennia oude man... Hij werkte in het bos om de overblijfselen van de sneden te ontwortelen, te pletten of te verbranden... Het was prima omdat het gratis was en we de machines hadden. zijn baas om het eruit te halen en te rollen (en ook om sleuven rond de palen te maken zodat het niet van de ene op de andere week verdwijnt... Maar als het nodig was geweest om het te voet te kopen... We zouden nooit hebben er een kettingzaagketting in gedaan voor iets anders dan onszelf te verwarmen... Ik herinner me leveringen aan lokale bourgeois die klaagden over de prijs of het niet hebben van hun rekening toen alles terug was opgestapeld dat ze ons niet eens een vlootschot hadden betaald. ... Mijn vader gaf de hele tijd toe ... aangezien het aan hem was gegeven ... Op een dag begon ik de vrachtwagen te herladen in het centrum van de stad. 'amboise ... De richard hij liet ze snel vallen de biftons...
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Macro » 07/09/22, 18:33

sicetaitsimple schreef:
Zelfslavernij, op een bepaalde manier?



ja
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 18:55

Macro schreef:
sicetaitsimple schreef:Zelfslavernij, op een bepaalde manier?

ja


Ik reageerde zoals jij, 40€/stere geleverd lijkt me schandalig.
Ik kocht 2 jaar geleden "goed" hout, in 50, meestal zeer droge gekloofde stammen, tegen 60€/stere geleverd, uiteraard betaald in notities. Nou, de levering was niet duur, de bouwplaats/opslag van de man was 500m verwijderd door een verharde weg, een palletwagen wanneer het hem uitkwam, hij deponeerde het in de schuur en haalde de pallet op bij de volgende levering.
Dus een pallet van één ster op 50 op de juiste manier opslaan? Bah, voor één persoon, terloops een half uur... Zeker, "half uur" of "vrije" uren.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Ahmed » 07/09/22, 19:18

Er is sprake van zelfslavernij wanneer de machtsverhoudingen te onevenredig zijn. Het is soms onbewust, omdat het perfect geïntegreerd is in de geest van de verliezer, maar het kan ook slechts een stand van zaken zijn waaraan verplichtingen worden opgelegd (uberisering of, aan de buitenkant, proletarisering).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 19:46

Ahmed schreef:Er is sprake van zelfslavernij wanneer de machtsverhoudingen te onevenredig zijn. Het is soms onbewust, omdat het perfect geïntegreerd is in de geest van de verliezer, maar het kan ook slechts een stand van zaken zijn waaraan verplichtingen worden opgelegd (uberisering of, aan de buitenkant, proletarisering).


Als je wilt ...
Maar de zeldzame keer dat mijn vrouw reageerde op een minder dure advertentie, zagen we een dappere 65+ type aankomen, met een oudere R21 diesel stationwagen en een "Macro style" trailer, hout tussen 5 en 10 cm in diameter, een AR van 60km elke stere af te leveren, kortom een ​​catamaran ook al was de meneer in kwestie nogal vriendelijk.
En we gaven hem de afgesproken ongeveer 40 €. Maar zeg nooit meer.
Je schaamt je gewoon....
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par phil59 » 07/09/22, 20:10

Dus vanmiddag kreeg ik wat informatie over pellets.

De voorraden zijn vol en volgens mijn bronnen zullen de prijzen in november dalen, het is niet nodig om grote voorraden aan te leggen...

Daar wordt over gespeculeerd...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 390-gasten