Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Macro » 07/09/22, 13:16

phil59 schreef:Ja, maar de kleine waar ik van heb genomen, vorig jaar was het 35, en nu is het 40. Maar nogmaals, hij stopt het voor mij, want ik kan niet op een grote hoeveelheid. En eerder op een andere moest ik 25-28 € zijn, maar van mindere kwaliteit.

De prijs van het personeel stijgt, de brandstof, het hangt van het moment af!

Het materiaal verhoogt ook een epu, dus een toename van 15-20% misschien. Meer ?


40€ de stere netjes afgeleverd waarschijnlijk gezaagd in 50cm... Het is geen eerlijkheid meer... Het is liefdadigheid die de man je aandoet... Of het is een gepensioneerde die stukken hout koopt tegen zeer lage prijzen die niet zullen worden beheerd op een duurzame manier .... Maar in ieder geval kan hij niet leven van deze handel tegen de huidige prijs van de MO van brandstof en apparatuur ...

Een goede werker uitgerust met een kettingzaag slaagt erin om 8 tot 10 stappen per dag in het bos te doen...
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 13:30

Macro schreef:[
40€ de ster wordt netjes afgeleverd waarschijnlijk gezaagd in 50cm... Het is geen eerlijkheid meer... Het is liefdadigheid die de man je aandoet...


Inderdaad... De man in kwestie heeft zeker niet uitgerekend hoeveel hij verdiende (netto, kosten in mindering gebracht) een uur werk....
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par GuyGadeboisTheBack » 07/09/22, 13:53

Bij ons is dat 80 euro per stam steeneik in 1 meter, droog.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par gildas » 07/09/22, 14:13

Als je tijd hebt en gratis aanmaakhout wilt, ga dan met een houthakker en verzamel de toppen bij het kappen van bomen!
(In plaats van dat ze op hun plaats blijven)
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par phil59 » 07/09/22, 14:26

Daar leeft hij niet van, gelukkig voor hem... en het is natuurlijk gratis. Het is zijn zakgeld.

De man is goed uitgerust, dat doet hij samen met zijn broer. Ik weet niet hoe hij het doet, maar wees voorzichtig, voor € 40 is het zacht, moeilijk is het 50. (Ik denk dat hun vader een "verkoper" van hout was.

Ik heb stroom nodig voor het hydrogedeelte, anders laat ik de ketel veel draaien.

Daar heb ik in totaal 20 kuub zacht, 2 kuub hard, plus 1.5 kuub hard van vorig jaar.

Ik moet nog zo'n tien verloren pallets aan het licht hebben en heel snel warm worden.
Ik heb geen praktische plaats om meer dan dat in de buurt van het huis op te slaan, en tijdens de winter zal hij verschillende keren komen om 2-3 kubieke meter bij mij te bezorgen, om waarschijnlijk in totaal 10 opnieuw te doen.
Alles zal voornamelijk afhangen van de kou, wanneer ik weer aan het werk ga, enz.

Anders heb ik ook een andere ader om het goedkoper te krijgen, jongens die bijvoorbeeld hekken moeten plaatsen, moeten bomen kappen, maar veel kleine diameter, en de grotere delen niet gespleten, in 45 cm, voor 30€.. .. in bulk in een container... en groen....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Christophe » 07/09/22, 14:34

sicetaitsimple schreef:
Macro schreef:[
40€ de ster wordt netjes afgeleverd waarschijnlijk gezaagd in 50cm... Het is geen eerlijkheid meer... Het is liefdadigheid die de man je aandoet...


Inderdaad... De man in kwestie heeft zeker niet uitgerekend hoeveel hij verdiende (netto, kosten in mindering gebracht) een uur werk....


40€ was 10 jaar geleden de basisprijs...

Ik kocht ÉÉN stere geleverd aan 55€ 2 jaar geleden in 50 cm...

De lonen en de exploitatiekosten van de bosbouw zijn vermenigvuldigd met 3 in 10 jaar of 2 in 2 jaar om een ​​steres van meer dan 100€ momenteel te rechtvaardigen?

Kom op schat!! : Lol: : Lol: : Lol:

En in de brico is het nog erger... opname zojuist gemaakt op de site van een bekende brico in Frankrijk:

Screenshot 2022-09-07 om 14-37-54 Brandhoutpellet houtpellet vuurstarter Castorama.png


Screenshot 2022-09-07 om 14-39-16 Brandhoutpellet houtpellet vuurstarter Castorama.png
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 15:41

Christophe schreef:40€ was 10 jaar geleden de basisprijs...

Ik kocht ÉÉN stere geleverd aan 55€ 2 jaar geleden in 50 cm...
De lonen en de exploitatiekosten van de bosbouw zijn vermenigvuldigd met 3 in 10 jaar of 2 in 2 jaar om een ​​steres van meer dan 100€ momenteel te rechtvaardigen?


Nou, ga een stam hout maken in het bos, haal het eruit, laad het, vervoer het, laad het uit, zet het op 50, laat het drogen, herlaad het en lever het af.

U zult ons vertellen of € 40 goed bij u past.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Remundo » 07/09/22, 15:44

daar valt natuurlijk over te discussiëren.

Betalen voor werk is één ding.

Speculeren is iets anders, en de prijscurves laten zien dat er opportunisme is, meer dan nodig is.

Beeld
1 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 15:52

Remundo schreef:daar valt natuurlijk over te discussiëren.

Betalen voor werk is één ding.

Speculeren is iets anders, en de prijscurves laten zien dat er opportunisme is, meer dan nodig is.


Waar we het over hadden, Macro en ik, is een stere die netjes wordt afgeleverd voor 40€.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Christophe » 07/09/22, 16:00

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:40€ was 10 jaar geleden de basisprijs...

Ik kocht ÉÉN stere geleverd aan 55€ 2 jaar geleden in 50 cm...
De lonen en de exploitatiekosten van de bosbouw zijn vermenigvuldigd met 3 in 10 jaar of 2 in 2 jaar om een ​​steres van meer dan 100€ momenteel te rechtvaardigen?


Nou, ga een stam hout maken in het bos, haal het eruit, laad het, vervoer het, laad het uit, zet het op 50, laat het drogen, herlaad het en lever het af.

U zult ons vertellen of € 40 goed bij u past.


Het is niet precies wat ik zei, maar we zijn gewend aan uw manipulaties: ik hekelt de plotselinge toename van zowel pellets als kubieke meters bij > 100 €... dat alles is speculatieve zwendel ... om dikke varkens te maken!

40€ was 10 jaar geleden de prijs...we vonden het zelfs op 30-35€...was er 10 jaar geleden minder werk om een ​​ster te maken?

Tussen 1990 en 2010 was de prijs van de ster vrij constant...

ps: ik heb nooit gezegd opruimen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten