Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
casalanis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 04/11/07, 21:59




par casalanis » 27/01/08, 23:55

Misschien is uw machine goed, door hem bij meerdere te kopen
, en het op een coöperatieve manier gebruiken: zoals landbouw-CUMA.
De prijs is niet zo eng gezien de prestaties.
Door hem een ​​dag te laten draaien, is dat voldoende verwarmingsmateriaal voor een winter. Best goed .
Samen werkt het en zijn we onafhankelijk.
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 05/02/08, 17:15

Hallo,
Worden pellets alleen gemaakt met zaagsel van stammen of takken? Ik zal het even uitleggen: ik heb een paar percelen te rooien met oude fruitbomen, maar ook en vooral braamstruiken, lianensoorten en andere invasieve troep.
Dit alles vertegenwoordigt een volume waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen als ik begin met opruimen. De oplossing om alles gaandeweg te verbranden is de eenvoudigste, maar ik vind het zonde, dus we kunnen er net zo goed van profiteren om op te warmen.
Denk jij dat het mogelijk is om dit allemaal te recyclen tot pellets? Kent u een bedrijf of gebruikersvereniging, zoals Casalanis zei, die geïnteresseerd is (in het westen van de regio Parijs)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/02/08, 19:26

Bougonnator schreef:Hallo,
Worden pellets alleen gemaakt met zaagsel van stammen of takken?


Het is nodig om fijn zaagsel, zoals het zagen van planken of stammen met een zaag (en geen gehakt hout, zoals verkregen met een slijpmachine!).

Bovendien, je moet het drogen (minder dan 10% luchtvochtigheid is extreem droog, een beetje zoals meel dat nog steeds 10 tot 15% luchtvochtigheid bevat vanwege hygroscopiciteit = opname van waterdamp uit de lucht!).

Moeilijk te krijgen in jouw situatie!

De technisch meest geschikte oplossing in uw geval is de optie voor een spaanhoutketel. Er zijn volautomatische, zoals voor pellets.

Dit op voorwaarde van het hebben een voldoende borg : investering voor 15 jaar (ketel + silo + schroeven etc...)! Dat is een borg van enkele tonnen per jaar voor een huis x 15 jaar!
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 18/04/08, 20:34

Bericht niet echt begrijpelijk, alleen een kopie van het bericht van Did67 :|

Als dat niet zo is "Hallo, ik woon in de Elzas en ik zou graag willen dat je mij wat informatie geeft." bevindt zich in het onderwerp van het bericht.

[edit="Christine"] Het betreffende bericht verwijderd [/edit]
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/05/08, 10:44

Christophe schreef:Niet interessant als je niet verkopen ... dit zijn machines 10 000 € HT mini ...


uhh nee, de eerste prijs is € 3492.32 inclusief belasting (http://www.oliotechnology.fr/produits-p ... 5e-fr.html) die, als we met meerdere mensen samenwerken en een goedkope bron van zaagsel hebben, snel winstgevend kunnen worden (dat is +/- de prijs van 15 ton pellets voor € 230/ton zonder de 7,5 kW die door de machine wordt verbruikt mee te tellen) .
Aan de andere kant, als we geen droge stof hebben, moeten we de € 5370.04 inclusief belasting voor een wasdroger die, naast de hogere prijs, ook het dubbele van de elektriciteit verbruikt.

PS: onmogelijk om de eerste URL te linken, bbCode houdt niet van pijpen "|"
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 19/05/08, 11:46

Hoe dan ook kan ik u vertellen dat het aantal pellets in zakken in 2008 in de Elzas niet zal toenemen. Misschien dalen ze zelfs nog een beetje. ;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/05/08, 10:30

Huidige prijs voor Duitsland, geen of weinig koppeling met stookolie, dat is GOED!!

Beeld

http://www.carmen-ev.de/dt/energie/pell ... reise.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 27/05/08, 13:29

Hallo iedereen,

Mooie geruststellende afbeelding voor... de Duitsers. Hypergeïndustrialiseerd, met een hoogontwikkelde houtcultuur (in de 2e betekenis van het woord).

Misschien kunnen deze effecten zich voortzetten in de Elzas/Lotharingen/Jura, maar zeker niet in heel Frankrijk, dat begint met bijna nul pellets, zowel om het materiaal als de brandstof te leveren? :|
0 x
Beeld
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 27/05/08, 14:33

Het is heel goed voor nu.

Dus, net als tien jaar geleden bij dieselvoertuigen, koopt iedereen pelletketels en over een paar jaar zal de prijs van pellets ook stijgen.

Olieketels moeten op olie werken : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/05/08, 19:16

martien007 schreef:
We zouden de stookolieketels op olie moeten laten draaien :lol:


Pellets = transformatie van a afval van de houtindustrie.

Het Franse bos is grotendeels onderbenut, gemiddeld...

Dit sluit het risico niet uit dat de pelletprijzen op termijn gaan stijgen.

Dat gezegd hebbende laten de huidige trends duidelijk zien dat de vrees dat de prijs van pellets die van stookolie zal volgen “vanwege kwade monopolistische producenten” is ondermijnd. Stookolie stijgt, eindelijk de prijs, en pellets dalen. Als kooplieden louter klootzakken waren...

Dat gezegd hebbende, geloof ik dat de dagen van goedkope energie voorbij zijn. Vroeg of laat lopen de pellets ook het risico op te stijgen. Maar andere prijzen zullen dan al eerder zijn geëxplodeerd!

Olie: de prijzen stijgen al.

Het is een voedingsproduct dat rechtstreeks concurreert met andere voedselgewassen. Ik ben pessimistisch over de mogelijkheden om energiegewassen uit te breiden, terwijl de spanning op de voedselmarkten zich al manifesteert en nog niet voorbij is, ook al is de meerderheid van de wereldbevolking niet solvabel...

Europa herziet zijn standpunt over het potentieel van biobrandstoffen. Sommige projecten lijken mij niet ver van de bevriezing (vooral om economische redenen, meer dan om ethische redenen – tegen de prijs van granen is de geproduceerde bio-ethanol eenvoudigweg niet concurrerend, zelfs niet met benzine tegen de huidige goudprijzen! Ik heb het over Europa, niet over uitgebreide productie in Brazilië of de VS).

Het potentieel van biobrandstoffen van de tweede generatie (waarbij gebruik wordt gemaakt van afval – stro, hout, enz.) zal blijven bestaan. Met het risico van bodemonbalans (die, om stabiel en gestructureerd te blijven, humus nodig heeft, als gevolg van de langzame transformatie van houtachtig afval in de bodem)...

Bovendien ben ik er ook sterk van overtuigd dat we de energiebronnen zullen moeten diversifiëren. "Logisch gezien zou olie de voorkeur hebben voor mobiel gebruik, omdat het de brandstof is met de hoogste energiedichtheid, inclusief voertuigen... Er zal niet langer één oplossing voor alles zijn... Ik denk dat het verstandig is om anders te gaan denken en zoek niet langer naar “DE” universele oplossing.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 337-gasten