Okofen Pes15 cyclustijd optimalisatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Mononokey
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/04/18, 00:11

Okofen Pes15 cyclustijd optimalisatie




par Mononokey » 02/04/18, 00:21

Hallo heren Pellets gek,

Hier heb ik enige tijd geleden een okofen-ketel gekocht die ik zelf heb gemonteerd. Het werkt goed. Ik heb de verwarmingscurve geoptimaliseerd, dus geen probleem aan die kant.

Maar hier probeer ik mijn verwarmingscyclustijd te optimaliseren (a priori is het beter) en twee of drie dingen die me storen ... om mijn verbruik van pellets te verminderen

Hier staat mijn ketel al op 74 graden door de regul (grijze tem) p170 op nul te zetten. Ik las dat het nodig was om 170 op 1 te zetten dus wat stopt bij de ketelgrens die op 80 graden staat is dit beter?!.

Daarnaast heb ik vaak een pompwerking, de ketel zakt onder de 61 graden, de v3v gaat dicht en de circulatiepomp stopt. Wat a priori niet geweldig is.


Is het mogelijk om mij een kleine samenvatting te geven van de instellingen van de ketel om te optimaliseren.


Bedankt allemaal om me te helpen.
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten