houtketel mening buche

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53

houtketel mening buche




par jc-Tergal » 16/04/08, 22:25

Dag
en goed geschiedenis om de meningen te synthetiseren over de verschillende BUCHE houtketels die ieder van jullie heeft. Ik vraag u om uw mening hier op uw BUCHE-houtketel te zetten, omdat ik moet toegeven dat ik een beetje verdwaald ben tussen de overvloed aan bestaande ketels en alles wat ik op internet zie. Horizontale, verticale, omgekeerde verbranding met ventilator, half omgekeerde ... bizarre prestaties ...

Ik was verrast door de prijzen voor mijn eerste keuze: omgekeerde ketel met ventilator. Het is nog steeds behoorlijk duur. Toen zag ik de deom van christophe van een vrij eenvoudig ontwerp, maar ik nam contact op met deom turbo en het is ongeveer 3300 € over de basisketel die ik hoog vind. Ik hou veel van Atmos, maar ik kan hun prijs niet krijgen. Guntamatic, reka ... eindelijk de grote merken, het is meer dan 3000 € en dat wil ik niet zeggen.

Het is reflecterend en ik zeg tegen mezelf dat misschien een simpele verticaal getekende ketel tweedehands gekocht op ebay of zelfs nieuw met een grote balllon buffer zoals Tigger deed genoeg voor mij zou zijn omdat ik mezelf alleen verwarm met een inzet voor het moment. Ik zou natuurlijk willen dat de ketel mijn warme water produceert. en het kan me niets schelen van het belastingkrediet als het me ervan weerhoudt een fortuin te stelen.

Dus als je ketels hebt met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding, een gemengde of zeer goede mening over een merk ketel na een ervaring, kun je dit hier plaatsen, het zou me helpen.

Dank u bij voorbaat

ps GEEN PELLET.
ps2 Ik heb dit meegemaakt forum en anderen voordat ik deze vraag stelde, maar ik ben palm.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 16/04/08, 22:44

Hoi jc

Indien u interesse heeft in een inzethaard met een ketel vergelijkbaar met een houtketel, nodig ik u uit om een ​​kijkje te nemen op deze site

http://www.energie-libre.net

Ter info, ik heb hetzelfde materiaal besteld, levering gepland voor juni

A+
0 x
django
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 15/04/08, 11:36




par django » 17/04/08, 08:07

Ik aarzelde ook voordat ik mijn ketel tussen de atmos (2700 euro) en de viga's (2600 euro) kocht;
Ik koos voor een VIGAS KW turbo met omgekeerde verbranding.
Het werkt geweldig en ik kan het alleen maar adviseren.
ga kijken op de site www.briesco.com en geef me je mening
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 17/04/08, 08:38

Welke kracht heb je voor deze prijs?
Aan de andere kant weet ik niet wat het waard is als uitrusting (staal, gietijzer), maar vergeleken met Duitse of Oostenrijkse ketels met hetzelfde ontwerp / werkingsprincipe, is het minstens twee keer goedkoper (maar stil!).
Weet u of deze ketels in aanmerking komen voor belastingvermindering (Franse certificering)?
En tot slot geef ik om veiligheids- en afdichtingsredenen (deur / monoxide opening) de voorkeur aan een vacuümhaard (ventilator bij de rookuitlaat) in plaats van overdruk (ventilator stroomopwaarts geplaatst).
0 x
django
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 15/04/08, 11:36




par django » 17/04/08, 09:33

bham schreef:Welke kracht heb je voor deze prijs?
Aan de andere kant weet ik niet wat het waard is als uitrusting (staal, gietijzer), maar vergeleken met Duitse of Oostenrijkse ketels met hetzelfde ontwerp / werkingsprincipe, is het minstens twee keer goedkoper (maar stil!).
Weet u of deze ketels in aanmerking komen voor belastingvermindering (Franse certificering)?
En tot slot geef ik om veiligheids- en afdichtingsredenen (deur / monoxide opening) de voorkeur aan een vacuümhaard (ventilator bij de rookuitlaat) in plaats van overdruk (ventilator stroomopwaarts geplaatst).

25 kW vermogen
in werkelijkheid nominaal vermogen van 30 kW
6 mm stalen constructie
in aanmerking komen voor de premie in België (voldoet aan Europese normen).
Voor de prijs eigenlijk de helft van de prijs omdat de markt hier nog niet erg sterk is, .... maar het komt wel.
Over de fan zijn de meningen verdeeld (zie forum Futura-wetenschappen)
Waar voor je geld Ik sta versteld van deze ketel. In mijn geval is de economie fantastisch.
De ketel is uitgerust met een elektronische regelaar die de verbranding van de ketel regelt door in te werken op de luchtstroom van de toevoerventilator en op de werking van de regelaar. De regelaar maakt ook de aansluiting en het beheer van een kamerthermostaat mogelijk.
Het is ook mogelijk om 10 verschillende programma's te definiëren voor de 7 dagen van de week. Het vermogen van de ketel wordt geregeld volgens zijn specifieke temperatuurgradiëntcurve. Het vermogen wordt continu geregeld tussen 0 en 100%. De ingestelde temperatuur is instelbaar tussen 65 en 85 °.
Geen probleem met "herontsteking" aangezien mijn ketel continu draait.
Het is niet gestopt sinds de installatie (1 oktober), geen afbraak, schone schoorsteen, geen teer, optimale verbranding van hout, ..........
Ik zou in geen geval het systeem willen veranderen en ik ben ervan overtuigd dat er niets zuiniger is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

houten ketel




par tigrou_838 » 17/04/08, 09:35

heuuuu hallo, antwoord voor jc-tergal.

Ik heb geen boiler, alleen een zonne-installatie en daarnaast een licht getransformeerde kachel om calorieën te recupereren en de temperatuur van de buffertank van mijn vloerverwarming op zeer lage temperatuur te verhogen.

twee dagen geen vuur in de kachel, genoeg zon om alles te verwarmen.

gisteren 18 uur
vloer buffertank temperatuur 35 °, : Cheesy:
temperatuur sanitair warm water 50 °, : Cheesy:
huistemperatuur 19 °. : Cheesy:

vanmorgen 8 uur
vloer buffertemperatuur 28 °,
sanitair warm water temp 45 °,
huistemperatuur 19 °,

allemaal gewoon zonne-energie, wat wil je nog meer.

tigrou : Cheesy:
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 17/04/08, 13:56

ja ik had Tigger gezien, alleen dat ik dacht dat een hydroaccumulatie met een buffertank gemaakt zoals jij goedkoper zou zijn

Aan de andere kant is het voor het sluiten interessant om goed afgesloten te zijn, want als het sterk stijgt in temperatuur, loopt de tank het risico !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

hout- en houtketel




par tigrou_838 » 17/04/08, 14:24

hallo jc-tergal

Precies, het moet nog een beetje krap zijn, anders 1000 liter in de werkplaats niet.

zoals je op mijn plannen kon zien, is mijn tank alleen met een zonnewisselaar en het water in de tank is het water dat de verwarmde vloer ingaat, dus de tank is (open) om een ​​drukprobleem te voorkomen , voor nu een kleine pijp die naar de bovenkant van het huis gaat, voor het evenement.

later zal het met twee wisselaars zijn, het zonnestelsel is al in een gesloten circuit, maar de vloerverwarming zal ook in een gesloten circuit zijn, waardoor ik iets minder water in de tank kan doen om een ​​veiligheidsmarge te behouden meer bij de uitzetting van het water.

uh ik weet niet of ik het goed uitleg. :| :| :|

tigrou
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 17/04/08, 18:45

Ik kon op ebay duitsland zien dat Vigas zeer goede prijzen heeft, maar dat atmos niet gegeven wordt. Ik moet de technologie van elke persoon in meer detail bestuderen, maar in eerste instantie lijkt Vigas niet zo slecht.
0 x
django
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 15/04/08, 11:36




par django » 18/04/08, 08:00

jc-tergal schreef:Ik kon op ebay duitsland zien dat Vigas zeer goede prijzen heeft, maar dat atmos niet gegeven wordt. Ik moet de technologie van elke persoon in meer detail bestuderen, maar in eerste instantie lijkt Vigas niet zo slecht.

Voor een houtkachel kunt u voor dezelfde prijs sfeer krijgen als VIGAS.
Wat mij deed kiezen voor de VIGAS is dat de ventilator op variabele snelheid draait (betere flexibiliteit in de regeling. Voor de atmos is de ventilator aan / uit.
Voor technologie kun je terecht www.briesco.com heb je al een preview.
Anders heb ik het boek dat bij mijn ketel hoort en dat gedetailleerder is.
Dat gezegd hebbende, ik ben heel erg tevreden, vooral voor de prijs
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 480-gasten