Moeilijk bloedingsprobleem met onnodige automatische ontluchting gezien de locatie?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
newstarnord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 21/01/19, 09:52
x 6

Moeilijk bloedingsprobleem met onnodige automatische ontluchting gezien de locatie?




par newstarnord » 08/01/21, 23:32

Hallo,

Niet zo lang geleden ontdekte ik dat mijn verticale radiator van Brico twee ontluchtingsschroeven nodig had aan de bovenkant, toen deze werd verbonden met inlaat en uitlaat op de onderste poorten.

Hierna moest ik wat lucht in het circuit krijgen. Nogmaals, bij 75 ° maakt het vreemde geluiden uit de circulatiepomp. Als ik speel met de snelheden van de circulatiepomp, slaag ik erin om veel bellen te verwijderen die dan in de radiatoren "gaan".

Ik heb echter een automatische ventilatie op de ketel, oké, en een automatische ventilatie in het bovenste deel van de installatie na de circulatiepomp, oké. Behalve dat de buis die naar de sifon in het bovenste deel leidt, aan een elleboog is gelast, maar niet in het bovenste deel van de buis, maar in het midden van deze buis. Heeft dit geen invloed op de luchtstroom aangezien we niet verbonden zijn met het bovenste gedeelte van "niveau 0"? In principe zou de lucht in de elleboog moeten gaan in plaats van door mijn pijp naar mijn val te gaan?

In principe hebben we dit:

https://drive.google.com/file/d/1Q1577mQWbpJ-CSCnWyDyuG7i3dzX2vnh/view?usp=sharing

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: moeilijk bloedingsprobleem met onnodige automatische afvoer gezien de locatie?




par Flytox » 09/01/21, 18:13

Om een ​​luchtreiniger effectief te laten zijn, is het inderdaad noodzakelijk dat hij lucht ervoor ziet, en daar, als de grote zwarte pijp niet voor de helft met lucht is gevuld, zal hij niet veel zuiveren.
Waar gaat je grote zwarte pijp op je crobar heen?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
newstarnord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 21/01/19, 09:52
x 6

Re: moeilijk bloedingsprobleem met onnodige automatische afvoer gezien de locatie?




par newstarnord » 10/01/21, 23:18

Dank u voor uw antwoord.

Ik vermoedde dat het een probleem was.
De grote buis gaat naar andere radiatoren, terwijl de kleine buis alleen naar een kleine radiator gaat, en naar een automatische ontluchter.
De grote buis leidt niet tot een automatische afvoer.
Ik zou ook een automatische ontluchter op dit circuit moeten plaatsen, maar ik wil niet echt lassen (stalen buizen).
Ik dacht aan een luchtafscheider met een bezinkpot op een plaats in het circuit die uit meerdere lagen bestaat.

Wat betreft de circulatiepomp, het lijkt mij dat deze gemakkelijk de lucht "vasthoudt" als er lucht in het circuit zit.
Gisteren heb ik getest op 70 °; meer lucht in de circulator na erin geslaagd te zijn de lucht te verdrijven door afwisselend de rotatiesnelheden te wijzigen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 391-gasten