Maak houtpellets

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Je houtpellets maken




par GuyGadeboisTheBack » 10/09/22, 15:07

Nou, met twee of drie migranten die we in onze kelder huisvesten, huisvesten en voeden, kunnen we erin slagen om onze pellets met de hand te maken zonder veel energie te besteden... : Mrgreen: : Oops:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Je houtpellets maken




par Ahmed » 10/09/22, 22:02

Ik weet niet wat er is/zal zijn met de prijswijzigingen*, maar tot nu toe was het energieverbruik van ad-hocmachines lager dan de calorieën die deze migranten nodig hadden, waardoor ze werden gediskwalificeerd voor deze geautomatiseerde taken...
De beperkende factor van het concurrentievermogen van mensen is inderdaad beperkt tot de waarde die voor hen nodig is om hun "reproductie" te verzekeren (als arbeiders=>voedsel). Boven deze drempel zegeviert de machine onverbiddelijk en diskwalificeert ze. Bij een stijging van de reproductiekosten (door grotere gemakken in te bouwen dan alleen overleven) wordt deze drempel verhoogd en dus sneller bereikt; dit is wat is waargenomen in China, dat een aantal van zijn industriële activiteiten naar Vietnam heeft verplaatst met een hoge intensiteit van "mobiel kapitaal" (arbeid).

* Let op: vanwege het verband tussen de kosten van voedsel en de hoeveelheid olie, is het een veilige gok dat de verhouding niet zoveel zal veranderen...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Je houtpellets maken




par GuyGadeboisTheBack » 10/09/22, 23:37

Een kom rijst per dag met een dalh en het rolt. Eindelijk is het korrelig. : Mrgreen: : Oops:
0 x
Niko60
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/09/22, 08:29
x 3

Re: Je houtpellets maken




par Niko60 » 12/09/22, 08:40

Hallo iedereen!

Ik denk dat ik net als iedereen ben, het maakt me kwaad om 10 kogels in een zak met korrels te stoppen om sommige mensen nog meer te verrijken.

Aangezien ik geen mensen in mijn kelder heb die mijn pellets kunnen maken, zal ik het zelf moeten doen...
Ik sta op het punt een pelletpers te bestellen, maar heb nog geen grinder gevonden met een verwisselbaar scherm.

Zie je het aankomen op de vraag?? Welke molens hebben deze functie? Ik las op Agrieuro dat een houtmolen het zou kunnen doen, ik heb geen idee wat het is en google is niet meer spraakzaam.

Hier ben ik klaar, je kunt weer gaan slapen lol

Weldra
3 x
Johan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/09/22, 10:09

Re: Je houtpellets maken




par Johan » 12/09/22, 08:56

Hallo Niko,

Ik ben het meestal met je eens, ik kan niet wachten om de evolutie van je installatie en je opmerkingen over het onderwerp en testtests te zien
@ weldra
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Je houtpellets maken




par Ahmed » 12/09/22, 15:09

Een T AgriEuro, ze hebben een nogal willekeurige betekenis van de vertaling... "houtmolen" betekent gewoon "molen" of misschien "molenverfijner". Om fijn en regelmatig te malen, is het mogelijk om dezelfde molen te gebruiken als La Boulle; het is te zien in de video die ik heb gepost (in onwetendheid dat het van hem was), d.w.z. een messenslijper verdubbeld op de achterkant van een hamermolen en een verwisselbaar rooster.
Het zou nog steeds de voorkeur hebben om gerecyclede grondstoffen te gebruiken: als je een beetje rondkijkt, is het niet al te moeilijk te vinden, vooral van kleine producenten die geen interesse hebben in grote gebruikers...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Je houtpellets maken




par humus » 12/09/22, 15:14

Stomme vraag, waarom hout malen om "zaagsel" te maken en daarna pellets opnieuw samenstellen?
Waarom niet direct versnipperde takken gebruiken.
Toegegeven, het is onregelmatig van formaat, maar is dit een probleem?
Een van de zorgen is om het versnipperde materiaal goed te drogen, anders gaat het composteren.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Je houtpellets maken




par Ahmed » 12/09/22, 15:33

De korrel heeft twee onmiskenbare voordelen: de regelmaat van het formaat en de dichtheid. Beide eigenschappen zijn ideaal voor het voeden van een klein apparaat. Het is mogelijk om direct op versnipperd materiaal te starten, mits het voersysteem is aangepast, zoals het omschakelen van een schroef naar een emmerketting (miniatuur)...
Ik weet niet of het zo goed werkt, maar de houtsnippers (verkregen met groot hout) droogt snel door fermentatie onder een afdak (een klein deel van de koolstof wordt door de thermogene bacteriën gebruikt om het water te verdampen; het proces stopt door gebrek aan van water).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Je houtpellets maken




par sicetaitsimple » 12/09/22, 15:36

humus schreef:Stomme vraag, waarom hout malen om "zaagsel" te maken en daarna pellets opnieuw samenstellen?
Waarom niet direct versnipperde takken gebruiken.
Toegegeven, het is onregelmatig van formaat, maar is dit een probleem?
Een van de zorgen is om het versnipperde materiaal goed te drogen, anders gaat het composteren.


Ik denk niet dat versnipperd materiaal, zelfs niet normaal, compatibel is met het verbrandingssysteem van een pelletkachel of -ketel.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Je houtpellets maken




par Ahmed » 12/09/22, 17:50

Natuurlijk, en het was impliciet in mijn gedachten: ik had het echter moeten specificeren; bedankt dat je het doet.
Naast een geschikt systeem moet ook het verbrandingstoestel volledig onder de loep genomen worden, met name de haard, wat een flinke dosis motivatie vereist... J
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 387 gasten