Is Linky nauwkeuriger?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Is Linky nauwkeuriger?




par PVresistif » 04/04/18, 11:19

Ik zou graag willen dat iemand mij dit uitlegt; sinds 40 jaar heb ik een meter 30 versterkers die ik nooit heb moeten klagen.

Ik vermoed ook dat zijn precisie heel aardig is; Inderdaad lijkt het mij dat een zekering soms doorgebrand - inderdaad 6 kVA - dit is een eerlijke beetje een aantal keer in de winter, ik denk dat het nogal triggers om 33 Amps of iets meer (10 om 15 % tolerantie zou niet verrassend zijn?) ... en dat is best goed; Ik denk dat EDF dat allemaal weet en lang geleden heeft berekend, het abonnement dienovereenkomstig sinds 33 A x 220 V = 7,26 kW.

Ik maak me nu zorgen omdat ik begrijp dat deze meter 'modern' en dus nauwkeuriger zal zijn, dus het zou 30 Ampere-stapel kunnen activeren! Verdomme, zal hij moeten abonnement te veranderen en over te schakelen naar 6 9 50% kVA of meer, en dus 50% van de vaste kosten en nog veel meer! Dit zal niet mijn provider die zullen profiteren, omdat de telling is de monopolie geloof ik.

Heb ik het mis of kan ik vragen om mijn Linky naar 33- of 34-versterkers in te stellen als mijn oude en mooie oude loket? Als dat niet het geval was, verdomme, dan kost het me pèze!

Heeft u hier informatie over? En ook, Linky zou de reactieve kracht meten, en dus zou alles wat motoren zou hebben (wasmachine, vaatwasser ... enz.) Ook de reactieve energie kunnen betalen?

Heeft u hier informatie over, vooral degenen die de nieuwe meter hebben?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par Dirk Pitt » 04/04/18, 11:38

enerzijds is er een "afvlakking" van het momentane vermogen om rekening te houden met pieken, bijvoorbeeld bij het starten van motoren, enz.
testen gerapporteerd door een gebruiker op een andere site spreken over een afvlakking van meer dan honderd seconden.
bovendien is er ook een tolerantie voor het maximale vermogen. aan de andere kant forum, de gebruiker was in staat om de linky 7.8kVA te laten trippen voor een 6kVA-abonnement.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par Gaston » 04/04/18, 11:41

Er is geen eenvoudig antwoord.

Ja, Linky is nauwkeuriger in het meten van de stroom dan de stroomonderbreker.

De rest is een kwestie van afstemmen die wordt gedaan door software op verzoek van de energieleverancier.
Voor nu, de Linky gebruikt op EDF abonnementen zijn voldaan (het zou blijken uit de reacties) om soortgelijk gedrag van de oude automaten hebben (dus snel uitgesneden een sterke overshoot of na een langdurige maar minder overshoot).

Andere operatoren kunnen een andere instelling vereisen, min of meer streng ...
Ik heb ook gehoord dat er contracten worden bestudeerd die een 'variabel' abonnement bieden: we betalen bijvoorbeeld elke maand voor het gedeelte dat overeenkomt met het maximale vermogen dat tijdens die maand is geregistreerd, in welk geval de Linky 'nooit' zou afsnijden (alleen bij anomalie).
Kortom, het is niet eenvoudig.

Voor reactieve kracht meet de Linky het, maar - op dit moment - laadt geen enkele operator het aan particulieren.

PS
Een opmerking, het tarief EDF kloof tussen een abonnement en 6kVA 9kVA is niet 50%, maar 17% (van € 8,92 tot € per maand 10,42)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par izentrop » 04/04/18, 15:26

Linky zou blindvermogen meten, en dus zou alles wat motoren (wasmachine, vaatwasser, enz.) Zou hebben ook de reactieve energie kunnen betalen?
De stroomonderbreker heeft altijd rekening gehouden met het blindvermogen. voor 6 kVA is dit ingesteld op 30 A (6000 / 200), dus al een veiligheidsmarge omdat
normale spanning voorbij is 220 230 v maar, dus voor een ohmse belasting, de limiet is 6.9 kVA, zelfs als je de kans dicht bij de transformator en met 240 V stopcontact te zijn.

Met een phph van 0.7 activeert het altijd 30 A maar voor een lager vermogen: 4.83 KVA

Wat er met de linky verandert, is dat de stroomonderbreker op zijn maximale vermogen is ingesteld en dat het de interne stroomonderbreker is die op het vermogen van het abonnement is ingesteld. Dit maakt de wijziging mogelijk zonder een technicus te verplaatsen.
En nee, voor individuen wordt reactieve energie niet meer gefactureerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par Gaston » 04/04/18, 15:40

izentrop schreef:De stroomonderbreker heeft altijd rekening gehouden met het blindvermogen.
De breker, ja, maar niet de meter.

De Linky kan de waarde van het reactieve vermogen berekenen (ik weet niet of dit het geval is).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par chatelot16 » 04/04/18, 19:57

het linky probleem is dat het ook als een breker dient ... en het is nauwkeuriger dan de oude geroeste breker die nooit gesprongen is ... dus we zullen niet eindigen met het hebben van mensen die blij waren met hun oude stroomonderbreker die meer dan het abonnement mocht verbruiken, en met de linky springt en het noodzakelijk is om het abonnement te verhogen

en gezien de prijzen van de abonnementen zal hij sub gemakkelijk winnen!

en geen manier om te klagen! je profiteerde van een stroomonderbreker die meer stroom liet stromen, goed voor jou als je misbruik maakte ... nu hebben we een link geplaatst die klopt ... als dat niet genoeg is, neem dan een groter abonnement
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par Dirk Pitt » 05/04/18, 06:38

chatelot16 schreef:en geen manier om te klagen!


dus niet klagen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par Gaston » 05/04/18, 09:54

chatelot16 schreef:het probleem van de link is dat het ook als een breker dient ... en het is nauwkeuriger dan de oude geroeste breker die nooit gesprongen heeft ...
Het is nauwkeurig, maar het scheidt het deel "vermogensmeting" van het deel "afsnijden".
Het kan geprogrammeerd worden met werking vergelijkbaar met oude stroomonderbrekers of met een zeer strikte werking.
Alles zal afhangen van wat elke energieleverancier beslist.
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par PVresistif » 07/04/18, 10:37

Ik betwijfel ten zeerste of elektriciteitsdistributeurs toegang hebben tot elke meterinstelling?
Ik ben bang dat de Linky een gevolg is van de liberalisering van elektriciteit, de meter is de exclusieve eigenaar van het netwerk van ENEDIS.
ENEDIS - het monopolie van het netwerk - zal alle informatie van de klanten hebben en in staat zijn om het te verhandelen ... het zal in staat zijn elke interventie aan de particuliere bedrijven van de verkoop van elec te factureren. Verkopen elec wordt ondergeschikt, het is eigenaar van het netwerk - en de informatie met betrekking tot het netwerk - wat essentieel zal zijn en het is de marge die zal zijn omdat het een monopolie is ..........
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Is Linky nauwkeuriger?




par Gaston » 09/04/18, 10:19

PVresistif schreef:Ik betwijfel ten zeerste of elektriciteitsdistributeurs toegang hebben tot elke meterinstelling?
Natuurlijk, als :!:
Al was het maar om het maximale vermogen en de tijdschema's in te voeren die overeenstemmen met het contract waarop werd ingeschreven.
De toegang is mogelijk niet direct, maar ze hebben noodzakelijkerwijs de mogelijkheid om de ENEDIS-instellingen te vragen.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 224 gasten