Verhoging in kW / h als de ketelversnellingsregeling wordt verwijderd

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
ardibae
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/12/20, 17:09

Verhoging in kW / h als de ketelversnellingsregeling wordt verwijderd




par ardibae » 21/12/20, 17:19

Hallo, om een ​​anomalie ERR 110 te verwijderen Schakelen zonder thermostaat die regelmatig verschijnt op een aan de muur gemonteerde ketel chappee luna platina duo, heeft de verwarmingsingenieur de gashendel verwijderd zodat deze de hele tijd werkt!

Hij vertelt me ​​dat het weinig invloed heeft op het verbruik. Ik zou graag uw mening willen hebben over deze opmerking. Bovendien is er zeker minder "REINIT" te doen voor deze verdomde waarschuwing, maar het gebeurt nog steeds van tijd tot tijd.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
Gelukkig nieuwjaarsvieringen.
Van harte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Betreft: verhoging kw / h als gaspedaalregeling ketel wordt verwijderd




par thibr » 21/12/20, 19:32

kWh of km / u? : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Betreft: verhoging kw / h als gaspedaalregeling ketel wordt verwijderd




par phil59 » 21/12/20, 21:11

Zoiets verbruikt vaak 30-40W per uur.

Wetende dat een beetje voordat de ketel, normaal gesproken, eerder start, en nog steeds een beetje draait na het uitschakelen ...

40W * 24 = 0.96 per dag, of we zeggen ongeveer 0.15 € per dag in plaats van? 10 cent ????

15 cent per dag, gedurende 200 dagen? € 30, - per jaar?

Maar misschien ook de ketel die meer triggert, maar beter een constante TP in huis ????
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
ardibae
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/12/20, 17:09

Betreft: verhoging kw / h als gaspedaalregeling ketel wordt verwijderd




par ardibae » 28/12/20, 21:33

Goedenavond, bedankt phil59 voor het antwoord.

De verwarmingsmonteur had dus inderdaad gelijk toen hij zei dat het niet veel verbruikt.

30 euro meer om de hele tijd te laten draaien, het is niet te duur als de ketel beter werkt omdat de bediening is verwijderd.

Van harte.
0 x
ardibae
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/12/20, 17:09

Betreft: verhoging kw / h als gaspedaalregeling ketel wordt verwijderd




par ardibae » 02/01/21, 21:52

phil59 schreef:Zoiets verbruikt vaak 30-40W per uur.

Wetende dat een beetje voordat de ketel, normaal gesproken, eerder start, en nog steeds een beetje draait na het uitschakelen ...

40W * 24 = 0.96 per dag, of we zeggen ongeveer 0.15 € per dag in plaats van? 10 cent ????

15 cent per dag, gedurende 200 dagen? € 30, - per jaar?

Maar misschien ook de ketel die meer triggert, maar beter een constante TP in huis ????


Hallo, nogmaals bedankt phil59 en toen bleek dat de verwarmingsmonteur de besturing had "omzeild" en dat een technicus hem onlangs terug had geplaatst, zei ik tegen mezelf dat ik misschien het verbruik kon zien dankzij de "ENEDIS" -gegevens. Stel je voor dat wanneer er sprake is van slavernij (en ik heb meerdere nachten genomen), de minimale consumpties tussen 0,06 en 0,08 Kw per 1/2 uur liggen en gedurende de hele periode of de slavernij was " shunted "het minimumverbruik is 0,10 tot 0,13. We kunnen dus denken dat het verschil in verbruik 0,04 per 1/2 uur of 1,92 voor 24 uur of 700 Kw per jaar is! Dat is nog steeds het dubbele van uw voorstel met 0,96 per dag.

Dat zou dus het verbruik zijn voor een systeem dat het hele jaar door draait, nu zegt het mij niet het verschil in verbruik tussen fulltime werking en slaafbedrijf omdat ik geen idee heb van het percentage van de tijd dat het draait voor de ketel .

De beste wensen voor jullie allemaal.
Van harte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Betreft: verhoging kw / h als gaspedaalregeling ketel wordt verwijderd




par Philippe Schutt » 03/01/21, 09:23

Dag
Ik had een soortgelijk probleem met een Vaillant-ketel. Dit sneed de circulatiepomp af zodra de vlam uitging. De watertemperatuur steeg nog eens 15 graden.
Ik heb een tijdrelais van het trappenhuis toegevoegd dat is ingesteld op 2 minuten en dat was genoeg om het probleem op te lossen.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : HeleneMH en 506 gasten