Kunt u mij helpen kiezen mijn houtkachel?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/11, 15:52

Zelfs als je interesse toont, word je een beetje opgelicht, zoals mij is overkomen, tot het punt dat je een lange rechtszaak wegens slecht vakmanschap wint (de enige manier om het aantal oplichting te verminderen en ik had sterke ruggen, met een 30% veiligheidsmarge op de prijs van het huis), dat verzeker ik u achteraf, slachtoffer van oplichting, zien we er nog dommer uit dan voorheen!!
Ik probeer je te waarschuwen!!
De oplichters weten de polijstborstel de goede kant op te sturen!!
Omdat ik niet graag zie dat dezelfde oplichting voortduurt.
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 06/03/11, 20:44

viupréau schreef:aangezien het uw wens is om te zeggen dat degenen die niet zoveel weten als u allemaal imbecielen zijn en goed, daarom blijf ik een imbeciel en zelfs meer een aangevallen imbeciel!!!!


Maak je geen zorgen, dedeleco geeft graag les, maar hij kent evenmin kachels als jij. Hij is een geweldige gever van morele lessen, maar hij verwarmt zichzelf met een oude gasketel (die zeker een veel slechter rendement heeft dan de kachels waar hij het over heeft), zonder regulering (en dat is zijn grote trots), en met een vervuilende uitstoot die moet de rillingen over je rug lopen.

Persoonlijk ben ik dol op Godin-pannen, die van zeer goede kwaliteit zijn.

Goede keuze...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/03/11, 02:43

Sommigen roddelen heel gemakkelijk door met pure leugens naar buiten te komen, terwijl de regeling van mijn eigen ketel, zonder ooit enig probleem, met totale gemoedsrust, veel beter en efficiënter is dan de Okof-ketels die een hele winter nodig hebben, of zelfs meer. op honderden pagina’s econologie, om hun valse regulering te reguleren met een absurde waterwet, om de afwezigheid van echte regulering te compenseren.
De huidige Franse mode (niet Canadees met -30°C) is voor dit soort valse regelgeving die het leven ingewikkeld maakt en een echte oplichterij is!!
Als er een week van -30°C zou zijn zoals in Canada, zouden we een epidemie krijgen van duizenden koude sterfgevallen met dit soort pseudo-regulering die ontspoort en niet één is.
Recente gasketels hebben nog steeds echte verborgen zwendelpraktijken, zoals ik heb uitgelegd op econologie, identiek aan die van 35 jaar geleden, verborgen achter een bedrieglijke moderne nepvernis!!
De lasteraars passen graag op hun valse regelgeving het motto toe:
waarom zou je het simpel maken als je het ingewikkeld kunt maken, in de overtuiging dat het beter werkt, net als shadoks!!

Omdat ik meerdere eengezinswoningen heb, heb ik verschillende soorten verwarming, met inserts, volgens hun bouwdata, wat lasteraars zich moeilijk kunnen voorstellen!!.
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 07/03/11, 06:31

Ja ja...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/03/11, 12:48

Godin rookgastemperatuur 318°C.
Gastemperatuur van mijn ketel net na wisselaar 120°C (gemeten met thermometersonde erin geplaatst, niet eruit ):
Bereken de opbrengst en het verschil tussen beide!!
Zie op econologie de officiële bochten die ik op de opbrengstberekening had gezet.
Aan de andere kant, hoe lang duurt het voordat de deflector van de Godin, die als slechte wisselaar dient, verstopt raakt met roet en moet worden schoongemaakt?
Een week ?
Het probleem met deze kachels is het roet dat alles verstopt en verhindert dat er een goede warmtewisselaar met fijne doorgangen is, in tegenstelling tot gas, waardoor de warmte volledig verloren gaat in de schoorsteen!!
Mijn gasboiler in zijn veel efficiëntere wisselaar heeft in een jaar bijna niets schoon te maken, omdat goed verbrand gas zeer weinig vervuilt!!!
Vergelijk vervuiling!!
Kies een kachel met een goede warmtewisselaar, als die er is, vergelijk dan met goede houtketels, met goede wisselaar en automatische reiniging, en ook goede verbranding, maar hoge prijs !!
heb genoeg van de lasteraars die alles zeggen!!

Pas op voor dit soort oplichters die onzin praten om uw geld te krijgen!!
Door niet te weten wat een wisselaar is, ben je een ideale prooi!!
0 x
vieupréau1
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/03/11, 20:18




par vieupréau1 » 09/03/11, 01:14

Ah, ik begrijp je fout beter. Nee, we zijn geen "lasteraars" zoals je zegt (we schrijven trouwens "Maidisans") Maidy is een stad die veel verder naar het zuiden van ons ligt. de thermische normen zijn niet hetzelfde.
Wij zijn ook geen "prooi". eigenlijk in de proyes (pas de spelling van de eigennamen een beetje aan, het is toch een hoofdstad van een kanton) het is een beetje kouder maar daar is het weer een nogal andere situatie gezien geopolitieke gegevens (de burgemeester van "les proyes" na een koude oorlog met Maidy te zijn begonnen, blijft het klimaat tussen deze twee steden ijskoud).
Bedankt voor uw bezorgdheid en dood aan de samenzweerders van alle kachels die uw portemonnees willen. GEEN PASSARAN!!!
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 09/03/11, 05:59

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/03/11, 12:34

Hey daar, nog eentje!

Christophe, je moet je zorgen maken: waar zal het voor gebruikt worden als alle draden ontdaan zijn van respect en gezond verstand?

Maar als oprichter van de site is het aan jou of je het wilt laten zinken! We kunnen ergens anders heen. Jammer, ik vond de vrolijke "catch-all", soms het "conceptuele borrelen" van econologie interessant...

Maar ik ga geen hartaanval krijgen, want ik walg van de altijd dezelfde provocaties!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/03/11, 12:41

dedeleco schreef:Zelfs als je interesse toont, word je een beetje opgelicht, zoals mij is overkomen, tot het punt dat je een lange rechtszaak wegens slecht vakmanschap wint (de enige manier om het aantal oplichting te verminderen en ik had sterke ruggen, met een 30% veiligheidsmarge op de prijs van het huis), dat verzeker ik u achteraf, slachtoffer van oplichting, zien we er nog dommer uit dan voorheen!!
Ik probeer je te waarschuwen!!
De oplichters weten de polijstborstel de goede kant op te sturen!!
Omdat ik niet graag zie dat dezelfde oplichting voortduurt.


Blablabla, je moet ophouden een beetje te huilen over je persoonlijke zaak en overal oplichters of oplichters zien... Het wordt heel erg zwaar en je drukt de sfeer van forums!!

Als je het niet zelf doet, zal het met geweld gebeuren...

Ik heb je een PB gestuurd met deze 3 tips:

a) minder vet
b) minder herhalingen (oplichting, warmteopslag in de grond...)
c) minder minachting, vooral voor nieuwkomers (die jou niet kennen)


ps: vieupréau1 = vieupréau??? :|
0 x
vieupréau1
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/03/11, 20:18




par vieupréau1 » 09/03/11, 14:44

Vieupréau 1 = echtgenoot van Vieupréau

Sorry voor mijn ietwat dwaze bericht, maar het was om de ijdelheid van deze agressieve toon voor een verzoek te goeder trouw te benadrukken.

Dédéléco, we zijn je dankbaar dat je zo snel en precies hebt geantwoord, maar waarom zo agressief zijn? Deze toon moedigt naar mijn mening meer dan één persoon aan om je toespraak af te wijzen... Het is dus nogal onproductief, nietwaar?
Daarom kozen wij bij Casto voor de HF 1440 supra kachel (= supra Europa of supra América) van 279 euro.
PS voor Dede: Gemaakt in Frankrijk en opbrengst 75.8% (groene vlam 4 sterren). Ook al is het waarschijnlijk niet de beste kachel, het zal ons in staat stellen om tegen lagere kosten te wennen aan verwarming met hout. Een zwendel was geweest om de kachel 10 keer duurder te betalen.
Trouwens, wat is het verschil tussen 4 sterren en 5 sterren voor de groene vlam? (wat is de betekenis van de sterren, wat?)
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 302 gasten