Kunt u mij helpen kiezen mijn houtkachel?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/11, 01:42

Kachel zonder enige technische informatie, veel minder dan de Godin en dus slechter, prestatie onbekend, daarom zeer inferieur, waarschijnlijk zonder wisselaar, geen groene vlam, geen informatiefolder!!
Ten slotte heeft een kooktoestel van 70Kg praktisch geen opslagcapaciteit, je hebt een ton nodig in een massakachel!!
noodkachel!!
Op de site van de fabrikant zijn ze zo weinig trots op deze kachel, dat hij daar helemaal niet voorkomt, niet gevonden!!!!!
http://www.supra.fr/nos-solutions/poele ... NbItems=32

Op de website van de fabrikant onmogelijk om de instructies voor installatie en gebruik van de kachels te laten vervaardigen, en daarom onmogelijk om gedetailleerde informatie te hebben !!
Ik hou hier helemaal niet van, vluchten, als er een probleem is, is de fabrikant afwezig !! !!

Zet een distributie van hete lucht gepulseerd door kanalen, anders krijg je er spijt van!! persoonlijke ervaring, ik kan niet zonder!!

wij bouwen ons huis

Als je niet genoeg geld achter de hand hebt voor onvoorziene uitgaven en een fatsoenlijke nieuwe verwarming, maak ik me zorgen om je, omdat je het risico loopt slachtoffer te worden en vast te lopen door slecht uitgevoerd werk of faillissementen, zoals bij de meeste nieuwe constructies gebeurt en wat mij is overkomen 2 van de 4 vastgoedtransacties!!
En gelukkig had ik veel geld in reserve, 30% van de prijs, om de rug sterk te hebben en vast te houden, ongeacht de grote problemen!!
0 x
vieupréau
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 03/03/11, 18:21




par vieupréau » 06/03/11, 09:10

bedankt dat je bang voor ons bent
maar het is zo!!!!
Ik zie niet in waarom het bouwbedrijf failliet zou gaan? Ik zie de link met mijn kachelbudget niet? ons budget is een bepaald bedrag en we maken, net als iedereen, keuzes in het beheer van dit budget. we mogen niet klagen, verre van dat, maar het budget is niet onbeperkt!

voor distributie is het te laat, het huis is bijna af. de +, ik ben niet overtuigd van dit systeem dat al 20 jaar in een huis van mijn familie staat. Ik denk dat het afhangt van de gebruikers!

deze kachel wordt blijkbaar ook supra europa genoemd
maar in retailversie dus niet dezelfde naam

hier staat geschreven dat het een dubbele verbranding zou zijn
http://www.esc-grossiste.fr/boutique/po ... pa-15.html

Ik denk dat we het in de winkel zullen zien, en zoals ik al zei, het zou slechts tijdelijk zijn, de tijd om eindelijk te weten wat we willen

in de verschillende onderwerpen heb ik nog niet gevonden waar de definitie van een wisselaar is en hoe je de referenties in een technische beschrijving kunt vinden. kun je me helpen ?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/11, 12:50

in de verschillende onderwerpen heb ik nog niet gevonden waar de definitie van een wisselaar is en hoe je de referenties in een technische beschrijving kunt vinden. kun je me helpen ?

Door geen kennis of aanknopingspunten te hebben op de fornuizen en waarschijnlijk op andere technieken, ben ik bang voor je dat je het slachtoffer wordt van de profiteurs die alles vertellen om te verkopen en veel geld verdienen!!
De verkopers zijn erg voorzichtig om de koper in totale onwetendheid te houden, door zo min mogelijk informatie te geven, om de klanten beter te misleiden en geen rechtszaak te krijgen wegens leugens!!

Een wisselaar zorgt ervoor dat warmte kan worden uitgewisseld tussen de dampen van de kachel en de buitenlucht (zoals een radiator) en is vaak ondermaats in houtkachels!!
Zonder warmtewisselaar gaat de warmte van de dampen volledig de schoorsteen in en wordt ze naar buiten gegooid!!
De Godin had een deflectorplaat die een zekere uitwisseling mogelijk maakte, waardoor het mogelijk werd om 71,6% efficiëntie te schrijven in speciale omstandigheden en dus met een lagere efficiëntie bij normale normale werking, 40% ????, gezien de moeilijkheid om deze nooit gespecificeerde voorwaarden te respecteren en geheim !!
De houtkachel Supra Europa 15 komt niet voor op bovenstaande sites:
http://www.supra.fr/nos-solutions/poele ... NbItems=32
en daarom is dit merk er helemaal niet zo trots op dat het niet in zijn catalogus voorkomt !!
Maar geïmporteerd uit uitgebuite landen met belachelijke lonen, kun je er veel geld mee verdienen door het 2 tot 5 keer zo duur door te verkopen, net als alle kleding die we kopen die 10 keer zo duur is!!
In de bla bla op
http://www.esc-grossiste.fr/boutique/po ... pa-15.html
het is niet geschreven dubbele verbranding, gewoon "verticale verbranding"!!
Voor deze kachel is geen prestatie aangegeven!!
Deze kachel heeft waarschijnlijk een rendement van 20 tot 30%, aangezien er niets is geschreven (rook bij 500°C of zelfs 600°C)!
Dus 2/3 van de warmte gaat via de schoorsteen naar buiten!!
Op 100€ hout gooi je 66€ weg!!
Je kunt het verhogen door een kachelpijp door het hele huis te laten lopen 10m voor de schoorsteen die de ontbrekende wisselaar zal vervangen!!

De Godins van de jaren 1900, dun en lang, hadden al deze verticale verbranding en ik herinner het me, als een jong kind op school, 50 jaar geleden, een fornuis dat rood werd van oververhitting en een half uur na het starten explodeerde, gelukkig met een gat om de explosie te evacueren !!
Met klanten zoals jij Ik begrijp beter waarom er vaak geen technische informatie wordt gegeven!!

Ik zie niet in waarom het bouwbedrijf failliet zou gaan?...
voor distributie is het te laat, het huis is bijna af. de +, ik ben niet overtuigd van dit systeem dat al 20 jaar in een huis van mijn familie staat. Ik denk dat het afhangt van de gebruikers!

Je mag van geluk spreken dat je zonder al te veel moeite het einde bereikt, want faillissementen zijn niet erg voorspelbaar, gezien de doofpotaffaires!!
Maar u riskeert ontdekkingen van onvoorziene en verborgen defecten eenmaal geïnstalleerd, zoals we vaak zien!!
Als u de verwarming niet vóór de bouw heeft gepland, is dit een ernstige fout die u zal blokkeren als het begint!!
Het is ongelooflijk dat architecten zonder moraal huizen kunnen blijven bouwen zonder voor de bouw verwarming te leveren en volledig elektrisch te gaan om niet duur te zijn en in de toekomst een maximum te kosten, zowel qua prijs als qua CO2 en toekomstige nucleaire catastrofe van het type Tsjernobyl , vroeg of laat onvermijdelijk, zoals elke andere catastrofe, aangezien de mens niet eeuwig onfeilbaar is, zoals kernenergie eeuwen en millennia oplegt!!!!

De verdeling van je gezin is misschien erg slecht ontworpen, maar zonder iets om deze warmte te verdelen, kan het alleen maar erger worden!!
Voor mij, goed ontworpen, is het essentieel !!

Gezien uw totale gebrek aan interesse in technieken, Ik begrijp beter hoe men zoveel oplichting kan vinden in verwarming en bouwen.
9 van de 10 keer handelen degenen die verantwoordelijk zijn voor oplichting volkomen straffeloos, zonder ooit voor de rechtbank verantwoordelijk te worden gehouden voor hun leugens en bedrog!!
De armen hebben niet genoeg geld om zichzelf voor de rechtbank te verdedigen en een einde te maken aan dit soort eindeloze zwendel!!

Veel geluk !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/03/11, 13:36

Ik denk niet dat er nog niet-dubbele verbrandingskachels op de markt zijn. u hoeft immers alleen de pakking van de bovenrand van het glas te verwijderen om de secundaire luchtinlaat te creëren.
Door een pan met water op het fornuis te zetten, of in het algemeen koken, koelt de plaat af, wat de warmte-uitwisseling en dus de schijnbare efficiëntie verbetert. Bovendien vermijdt het het aansteken van een kachel, wat positief is voor de portemonnee en voor de planeet. :)

http://www.ecokamin.ru/catalog.php?ind= ... c-mini.jpg

1084€ + verzendkosten en we kunnen koken. vermogen 14 kW, rendement 67%, houtblokken van 50 cm, dubbele verbranding, haard volledig dichtgemetseld, omkasting in gelast plaatstaal. Aan de andere kant is het iets zwaarder, 170kg.
er is een identiek model maar dan met een pijp die door het rookgascircuit kronkelt, waardoor een warmwaterboiler kan worden verwarmd. het rendement is dan 72%

Het is niet de beste bouwkwaliteit, maar de prijs/prestatieverhouding staat bovenaan.
ze hebben andere minder krachtige modellen (9kw), en ook met een oven maar daar moet je op sintels koken anders verbrand je de taart. : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/11, 13:49

Deze Russische link heeft een probleem, het verandert de link en retourneert Russisch, zelfs in zeer beperkt Engels !!
http://www.ecokamin.ru/catalog.php?razd ... =6&lng=eng
en prijzen op p. of py6!!

Moeilijk om importeur van Russische apparatuur te worden ????????????
Zonder tenminste Russisch te spreken en te lezen!!
ПКП 012 Prijs: 25990 руб
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/11, 13:59

Deze Russische link heeft een probleem, het verandert de link en retourneert Russisch, zelfs in zeer beperkt Engels !!
http://www.ecokamin.ru/catalog.php?ind= ... c-mini.jpg
http://www.ecokamin.ru/
en prijzen op p. of py6!!

Informatie of opmerking over deze kachel: geen!!


Moeilijk om importeur van Russische apparatuur te worden ????????????
Zonder tenminste Russisch te spreken en te lezen!!
ПКП 012 Prijs: 25990 руб
Dernière édition par dedeleco de 06 / 03 / 11, 14: 06, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/03/11, 14:04

nou, de prijzen gaan ongeveer van 500 tot 1200€ bij mij afgeleverd. Het zijn klanten, hun vrachtwagen komt elke 2 maanden langs. Voor de nieuwsgierigen verkoop ik ze de ijzerwerkaccessoires die we op de foto's zien.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/11, 14:13

Conclusie, koop bij Schutt in de Elzas, je hebt een echte after-sales service en meer ijzerwerk om decoratie te kopen en je hoeft geen Russisch of douane te spreken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/03/11, 14:29

Ja, je zou kunnen zeggen dat ik mezelf adverteer : Mrgreen:
Maar ik ken geen enkele andere fabrikant die "fornuizen" maakt tegen een betaalbare prijs (die aan het begin van de thread werd gevraagd), anders had ik er niet over gesproken.
0 x
vieupréau
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 03/03/11, 18:21




par vieupréau » 06/03/11, 15:18

dedeleco schreef:Met klanten zoals jij Ik begrijp beter waarom er vaak geen technische informatie wordt gegeven!!
[...]
Gezien uw totale gebrek aan interesse in technieken, Ik begrijp beter hoe men zoveel oplichting kan vinden in verwarming en bouwen.
[...]
Veel geluk !!


het is jammer dat je me aanvalt in je gesprek

daarmee val ik je niet meer lastig
aangezien het uw wens is om te zeggen dat degenen die niet zoveel weten als u allemaal imbecielen zijn en goed, daarom blijf ik een imbeciel en zelfs meer een aangevallen imbeciel!!!!

bedankt voor je "veel geluk", dus ik ga naar de winkel om erachter te komen
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 381-gasten