Keuze en installatie van isolatie volgens daken en kamers

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
DC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 01/07/11, 23:58
x 2

Betreft: keuze en installatie van isolatie volgens daken en kamers




par DC » 08/09/18, 12:43

gregui schreef:indien reno, moet het R> 6 zijn

Hallo,

De toekenning van een energiepremie en renovatiedak is in Wallonië onderworpen aan een vereiste van thermische weerstand van
isolatie geplaatst> = 4,5 dus ik heb afgeleid dat dit de minimumvereiste was. NEEN ??

Om het probleem van infiltratie op te lossen is inderdaad de prioriteit, een enkele gematigde infiltratie sinds 1 jaar.
Nooit begrepen waar het vandaan kwam (T ° is gemiddeld, regen en wind behoorlijk dicht maar er was deze keer zonder gevolgen zonder consequenties).

Om het dauwpunt te berekenen, zoals ik dacht, moeten we eerst uitgerust zijn om de% vochtigheid binnen en buiten te meten ... :(

Als je nog wat tijd over hebt, kom ik terug naar het punt 3, oftewel de isolatie van de zolderzolder (kantoor dat wordt verwarmd door een radiator die ik al heb aangesloten, maar de ketel is nog niet in gebruik) dat is voor mij ook een prioriteit omdat ik daar soms uren zit. : Roll:

Bedankt voor uw bijdrage die mij ondersteunt in mijn redenering, ook als de beslissingen onopgelost blijven. : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 371-gasten