Gasketel Pulserende Auer: docs en info

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Gasketel Pulserende Auer: docs en info




par Christophe » 30/11/09, 17:43

Ik maak dit onderwerp om informatie te verzamelen over de Auer Pulsatory gasketel omdat het verbrandingsprincipe erg interessant lijkt!

Beeld

a) Presentatievideo's: https://www.econologie.com/pulsatoire-au ... ulsations/

b) Gegevensblad: https://www.econologie.com/telechargemen ... ulsations/

c) De officiële website: http://www.auer-gianola.fr/pages/produi ... atoire.php
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 30/11/09, 19:04

ja ... 8) geweldig dit product
het principe is de hel, en zonder schoorsteen is het een groot pluspunt

je kent de prijs

:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 30/11/09, 19:10

Nee, ik heb niet de exacte prijzen, maar het gaat om de volgorde van een olieboiler.

Dus duurder dan een conventioneel gas, maar de installatie van de olie en de tank in minder ... en de schoorsteen in geval van nieuwbouw (+ vegen in minder ...)

Voorkom de evacuatie van PVC-gassen niet. Ik zou nog steeds een beetje bang zijn met de jaren en vooral als er een probleem is op bijvoorbeeld het hydraulische "circuit" (= minder condensatie = heter gas) ...
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 30/11/09, 19:16

Voorkom de evacuatie van PVC-gassen niet. Ik zou nog steeds een beetje bang zijn met de jaren en vooral als er een probleem is op bijvoorbeeld het hydraulische "circuit" (= minder condensatie = heter gas) ...


het lijkt erg succesvol ... het ziet er zo serieus uit dat ik het vertrouw

Ik ben erg geïnteresseerd :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 30/11/09, 19:20

Ik zei niet dat het niet serieus was. Ik zei dat ik in geval van een exploitatieprobleem geen PVC-evacuatie zou vertrouwen!
En niets weerhoudt om de dappere galva te doen! Persoonlijk als ik er een moest installeren, doe ik het in metaal, dat is alles!

Neem contact met ze op en vraag om een ​​prijs, dus hoe weten we dat! :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/11/09, 21:45

Het lijkt me uit het hoofd dat:
- De pulserende 20 draaide om 4.000 €
- De pulserende 40 draaide om 6.000 €

Het zit in de prijsklasse van goede vergelijkbare vloerverwarming.

Voor gebruik zijn er enkele elektronische beveiligingen ... zoals op alle verwarmers vergelijkbaar met gas, olie, pellets en zelfs hout.
0 x
david59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 30/11/09, 22:31

PULSATOIRE KETEL




par david59 » 30/11/09, 22:45

AUER versnelt de productie van pulserende verbrandingsgasketels!
Dit nieuwe type ketel werkt net als een motor, in plaats van, zoals bij een conventionele gasketel, een brander die lijkt op een zaklamp een bundel spiraalbuis activeren door een lucht-gasmengsel een verbrandingskamer: dit mengsel ontsteekt onder invloed van een bougie en door zelfontbranding, gaat de pijpen van een warmtewisselaar leidt tot een micro-verbrandingsmotor (via 100 seconde) door warmte het koelmiddel (water) van het verwarmingssysteem. Het vacuüm dat door de micro-verbranding genereert een oproep van het gasmengsel en de cyclus begint opnieuw.

De belangrijkste voordelen van het systeem zijn een zeer hoog rendement (100%) en een zeer lage CO / CO2-emissie. De waterdamp in het gasmengsel wordt verwijderd (in de vorm van condensaat) door een eenvoudige PVC-buis. Er is geen behoefte aan een schoorsteen, de verbinding is van het type zuignap. Omdat er geen brander is, is het onderhoud vereenvoudigd en beperkt tot het vervangen van de kaars. Bovendien produceert de ketel alle huishoudelijk warm water door condensatie.

Momenteel produceert en distribueert alleen AUER dit type ketel in 20 kW (ongeveer 3 000 €) en 40 kW (ongeveer 4 000 €) -versies.
0 x
david59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 30/11/09, 22:31

PULSATOIRE KETEL




par david59 » 30/11/09, 22:56

HALLO TO YOU
IK ZAL EEN PULSATOIRE KETEL VAN EEN KRACHT VAN 20 KW INSTALLEREN, HET 14 DECEMBER, DE PRIJS 4101 EUROS.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/11/09, 23:50

: Arrowu: het is een verstandige keuze als je goede zenders hebt, bij voorkeur een lage temperatuur vloer of, bij gebreke daarvan, goede lage temperatuur radiatoren die op grote schaal zijn gedimensioneerd.
De ketel moet in een ruimte worden geplaatst waar het geluidsniveau niet wordt uitgeschakeld. het lijkt er echter op dat de geluidsisolatie is verbeterd in de nieuwste versies.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/12/09, 08:47

Citro schreef:Het lijkt me uit het hoofd dat:
- De pulserende 20 draaide om 4.000 €
- De pulserende 40 draaide om 6.000 €

Het zit in de prijsklasse van goede vergelijkbare vloerverwarming.


Echt waar? Ik weet niet of u de gehele plant opgenomen, maar als 4000 € is voor één ketel (zonder opslagtank of te installeren), het is nog steeds twee keer GOED olie boilers: goede ketel stookolie trades tussen 2000 en 2500 € HT alleen. Ik heb het over boiler Buderus of DeDietrich, dus de kwaliteit van de ketel.

Er zijn zonder problemen 1ste prijzen onder de 1000 €. Sommige brico's bieden "complete" kits aan om zelf te monteren (radiator inbegrepen) aan minder dan 2000 € TTC en BTW aan 19.6% dus ...

Maar ik zeg niet dat de Pulsatory zijn prijs niet waard is gezien de voordelen die het met zich meebrengt. Als we bijvoorbeeld 1000 € winnen voor de installatie, is het allemaal goed!

david59, jouw prijs inbegrepen wat precies?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 465-gasten