Isoleer verticale muren met een luchtspleet en latten?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par phil59 » 24/11/22, 19:23

Ik heb al klassieke dingen gedaan en beperkt door mijn vrouw voor nasynchronisatie....

HET eerste huis in 88, ik kreeg maar 20+10, dus bijna niets, het tweede, in 2003, 40+10... Toen we een paar jaar geleden de keuken opnieuw inrichtten, om een ​​"10 cm opstapje" hoog op 20-30 cm voor het meubel, iets geks, daar heb ik de muur naar voren verplaatst, en een werkblad 80-90 cm, ik weet het niet, en niet meer lopen, maar met een buitenmuur, een paar cm lucht , en 100 van isolatie, +ba13.
Tja, in de keuken blijft "ruim 24m2", maar ik vind het wel goed zo.

Nu heeft mijn vrouw begrepen dat het beter geïsoleerd is, dan kan ik nasynchronisatie zeggen, nu heb ik "het recht".

In feite is het een oud herenhuis, te koop aangeboden voor 440 m2 woonoppervlak, met plafondhoogtes van 3-3.2 m.

En zelfs voor 2 nu, het is gewoon... Beeld

Dus voor deze laatste kamer, die uitkomt in een andere, zal ik zorgen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par sicetaitsimple » 24/11/22, 19:58

izentrop schreef:
sicetaitsimple schreef: er is isolatie van buitenaf, maar die past zich niet aan alles aan en ligt iets minder binnen het bereik van de doe-het-zelver.
Dat deed ik in 2005 op een ongeïsoleerde bakstenen boerderij, met veel onaantrekkelijke betonnen aansluitingen.
2 lagen geëxtrudeerd polystyreen bedekt met lariksbekleding. Ik had mijn leven gecompliceerd met 140 lagbouten... om opnieuw te doen, zou ik de draadstangen hebben verwijderd, veel gemakkelijker om de isolatiepanelen en schoenplaatjes te spiesen...

Maar als het niet deze keuze lag schroeven/draadstangen, ben je dan blij met het resultaat?
Heb je het laten doen, of heb je het zelf gemaakt?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par izentrop » 24/11/22, 20:26

Ik was het die het gemaakt heeft. Het mist details om het perfect te maken. afdichting tussen de isolatie en de muur aan de omtrek. Door de lagbouten heb ik maar 6 cm isolatie aangebracht. Plots voegde ik elke keer dat ik het interieur van de kamers opnieuw inrichtte 10 cm toe aan de binnenmuren en aan het plafond, waarbij de vloer niet langer "bewoond" was, behalve af en toe.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par sicetaitsimple » 24/11/22, 20:38

Afgezien van het mogelijke antwoord van izentrop.

Ik denk dat op dit gebied het beste de vijand van het goede is.
Natuurlijk, als je zo'n veertigduizend euro op tafel kunt leggen voor de externe thermische isolatie van een paviljoen waarvoor dat geen probleem is (stedenbouw, enz.), zou dat normaal gesproken effectief moeten zijn. In dit geval moet je daarheen gaan als je wilt, zonder de winstgevendheid over X jaar te willen berekenen. We doen het of niet.
Aan de andere kant, als we het niet kunnen, kunnen "kleine" verbeteringen, kamer voor kamer, ook al zijn ze niet spectaculair, zowel het comfort verbeteren (het "gevoel" dat verband houdt met het wegwerken van koude muren) en uiteindelijk, maar natuurlijk niet dramatisch, lagere rekeningen.

Bewerken: Izentrop antwoordde terwijl ik aan het schrijven was.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par sicetaitsimple » 24/11/22, 20:45

izentrop schreef: Door de lagbouten heb ik maar 6 cm isolatie aangebracht.


Ach ja, 6 cm lijkt niet veel. Nou, zo is het...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par izentrop » 24/11/22, 20:56

sicetaitsimple schreef:Natuurlijk als we veertigduizend euro op tafel kunnen leggen om de externe thermische isolatie van een paviljoen te betalen
Ver daar vandaan. Dat jaar had ik ook glaswol gekocht om de onderhellingen te isoleren (30 cm) en 10+1 polystyreen om de gevels van binnenuit te isoleren. Op dat moment kon je je factuur voor isolatiematerialen nog aftrekken van je belastingen zonder tussenkomst van een professional.
Sindsdien heb ik alles moeten kopen om het interieur opnieuw te doen en deuren en ramen te vervangen...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par sicetaitsimple » 24/11/22, 21:04

izentrop schreef:
sicetaitsimple schreef:Natuurlijk als we veertigduizend euro op tafel kunnen leggen om de externe thermische isolatie van een paviljoen te betalen
Ver daar vandaan.


Ik had het over buitenisolatie toevertrouwd aan een vakman, met schilderwerk achteraf.
Ik had deze orde van grootte van € 40.000 voor een gemiddeld paviljoen in gedachten. Het kan verkeerd zijn, maar het zal ook geen € 20.000 zijn... Bronnen geaccepteerd!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par Christophe » 25/11/22, 09:16

Een IBO gemaakt door een professional kost tussen de 70 en 150 € per m² afhankelijk van de afwerking, de complexiteit van de architectuur en de gekozen isolatie...

Een gemiddeld huis moet 200 m² muur hebben...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par sicetaitsimple » 25/11/22, 14:47

Christophe schreef:Een IBO gemaakt door een professional kost tussen de 70 en 150 € per m² afhankelijk van de afwerking, de complexiteit van de architectuur en de gekozen isolatie...

Een gemiddeld huis moet 200 m² muur hebben...


Door wat te zoeken, vond ik iets hogere bereiken, bijvoorbeeld hier 110 tot 230€/m2:
https://www.quelleenergie.fr/economies- ... -exterieur

Als je een besluit hebt genomen en het niet zelf doet, kan je wat mij betreft beter een keer investeren in de kwaliteit van de isolatie, aangezien veel van de kosten van de dienst sowieso vaste kosten zijn (steigers, oppervlakte voorbereiden, coaten, schilderen). Maar hey, het is nog steeds niet gegeven.....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Verticale wanden isoleren met een luchtspleet en latten?




par Christophe » 25/11/22, 15:53

Onvermijdelijk met de inflatie van energie...isolatoren en werken zijn duurder...(ROI nianiania...)

Alles is stom in het kapitalisme, we kunnen het nooit genoeg zeggen!

Er zijn van die bouwplaatsen die je niet of nauwelijks zelf kunt doen...maar daar wordt voor betaald!

De beste isolatie kost € 45 per m2 (120 mm PIR / PU) openbare prijs.. Ik zie niet in wat een plaatsing rechtvaardigt voor € 230 per m² (verlaagde btw neem ik aan) of minstens 4/5 van de prijs wat zou de pose zijn! Behalve met teakhouten bekleding? : Mrgreen: : Lol:

Oh, je zei het niet helemaal goed. :schok:

de ITE ondercoating en onderbekleding kost gemiddeld tussen de 110 €/m² en 180 €/m²
de IBO-onderbekleding verhoogt de rekening en schommelt tussen 140 € / m² en 230 € / m², afhankelijk van het gekozen type bekleding


Ik ben het er al meer mee eens!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 321-gasten