Isolatie verhuur advies: dubbele gordijnen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Isolatie verhuur advies: dubbele gordijnen




par Christophe » 10/12/10, 16:13

In navolging van het comfort dat we tijdens ons verblijf hebben opgedaan, hebben we oude gordijnen tevoorschijn gehaald om alle kamers uit te rusten met dubbele gordijnen: de oude buitenzijden, de nieuwe aan de binnenzijde.

Dus ik raad maar één ding aan: dat iedereen die niet de mogelijkheid heeft (huur, financiën...) om van chassis te veranderen: dubbele gordijnen plaatsen.

Vooral tijdens het huren, kun je het demonteren en gemakkelijk meenemen ... en in het geval van een latere verandering van de beglazing, zal het een grotere waarde hebben.


De middeleeuwse wandtapijten hadden geen esthetische functie!

Het is duidelijk dat de winst van de dubbele gordijnen "werkt" alleen wanneer ze worden gesloten, dat wil zeggen 's nachts ... maar hey in de winterperiode' s nachts is niet echt wat er ontbreekt ...

Thermisch is de ideale afstand ongeveer 4 cm. Hier is een van onze dubbele gordijnen:

Beeld

Meer details en tips in het onderwerp: verbetering van-de-isolatie-the-windows-rolluiken-gordijnen-blinds-t8696.html

ps: het is verbazingwekkend dat geen officieel energiebedrijf (ademe et al.) erover dacht om dit te adviseren. De verhouding investering / comfort / winst is echt interessant ...
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 10/12/10, 20:09

Bonsoir,

Dezelfde mening, ik heb een heel oud huis en de eiken deur is niet meer hermetisch en ik wil niet veranderen om historische redenen.

Ik kleedde hem van binnen met dubbele gordijnen, de eerste tegen de deur, in synthetisch materiaal met een licht metalen gezicht, volledig luchtdicht, de tweede, zichtbaar, in zware stof met een mooie uitstraling. De spanning tijdens de passage is laag. De isolatie is niet perfect maar sterk verbeterd.

Hartelijk
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/12/10, 07:35

Hallo,
Op het gebied van goedkope isolatie heb ik zojuist een grappige opmerking gemaakt:
De laatste tijd raadde een persoon op econo vinylbehang aan.
Dus legde ik mijn hand op geschilderde muren en muren met vinyl.
Het verschil is opvallend.
(19 eeuws huis met oude massieve muren)
Maar ik vraag me af of, in werkelijkheid, de winst zo belangrijk is met vinyl met wanden.
In ieder geval kom ik in de verleiding om al mijn muren te lijnen.
Beste uitstraling.
: Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/12/10, 11:24

cortejuan Ik neem aan dat je de deur eerder probeerde af te dichten met "zelfklevende rollen"?

lejustemilieu Ik denk dat het hetzelfde effect heeft als bij een gordijn: je hebt minder de indruk van een koude muur. Maar aangezien het geen lucht vastzet (of heel weinig als het dik vinylpapier is), moet het de massa niet isoleren.

Als je tijd hebt om te testen: hang een muur op (een laken of een gordijn, snel met beestjes) op een muur waar je nog geen vinyl hebt geplaatst en vertel ons je indruk in vergelijking met het vinyl. : Idee:

Als we de dikte van deze muur hangen, krijgen we thermisch een middeleeuws tapijt : Cheesy:
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 12/12/10, 11:46

Dag

Christophe : Ik neem aan dat je eerder had geprobeerd de deur af te dichten met "zelfklevende rollen"?

Ja natuurlijk, en met een penseel op de bodem van de deur. Deze oplossingen zijn goed voor deurkozijnen in goede staat, mijn deur is voorouderlijk, het heeft zelfs scheurtjes die ik regelmatig patcht maar die net zo regelmatig weer open gaan (samengaan van stuwende regen en zon).

Dus keerde ik terug naar de tijd van kastelen met gordijnen, het laat de lucht vallen (twee lagen) en het is nogal esthetisch.

In feite heb ik dat gedaan op al mijn gebieden met een hoog temperatuurverschil en eerlijk gezegd verre van perfect, de winst is merkbaar.

Ik informeerde naar grote geïsoleerde deuren, ik zou het huis moeten verkopen om de deuren te kunnen kopen.

Hartelijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/12/10, 11:51

Oké, ik zou misschien iets stoms zeggen, maar een oud "geklasseerd" deurkozijn is het niet mogelijk om dit te corrigeren om dit te vermijden?

Dat wil zeggen de demontage (althans de opening) om het frame dienovereenkomstig te plannen en te corrigeren door de nodige kosten in rekening te brengen? : Idee:

Als dat niet het geval is, kun je een indoor luchtsluis maken. Mijn ouders hebben er een in glas gedaan (voor helderheid).
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 12/12/10, 12:07

Rebonjour,

het probleem is dat ik niet slaap ... De deur hangt direct in de stenen muur zodat je je de lekken kunt voorstellen.

Voor de luchtsluis ben ik het er helemaal mee eens, dit is waarschijnlijk de oplossing die ik zeer binnenkort zal aannemen en die u met behulp van glasconstructies hebt gerealiseerd.

Dit wordt de toekomstige portemonnee van het jaar 2011 ...

meer
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/12/10, 12:10

Ach ja, zonder echt te slapen ...

Maar in dit geval zou het niet mogelijk zijn om een ​​slaapframe toe te voegen?
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 12/12/10, 18:48

Bonsoir,

ja, ongetwijfeld, maar ik kan het niet, en de vakmensen zullen niet enthousiast zijn van dit soort werk.

Maar uw idee is om te onthouden, bedankt voor dit advies.


Hartelijk
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

DEUR om te isoleren




par LOGIC12 » 12/12/10, 20:51

goedenavond: door heel moeilijk te "slapen".
-Neem een ​​klamp en bevestig deze tegen de deur als deze eenmaal gesloten is, door niet te veel in te drukken, en zelfs met een beetje speling en doe een kraaltje om te verzegelen. En doe dat aan beide kanten en boven de deur.

Je kunt een eenvoudige SAS maken met een gordijn. En om de dag te houden, zet gordijn einde als geweven vensterpaneel strak. We kunnen twee over elkaar geplaatste stoffen plaatsen.

Als het plafond hoog is, is het niet erg praktisch, dus kunnen we een spiegel maken met klamp en multiplex en we maken de gordijnroede vast.

Grote economie tegen lage kosten.

Natuurlijk zal Ademe je dat niet vertellen.
Omdat we de industrie moeten laten werken, omdat auto's niet verkopen. Maar we hebben niet allemaal geld in overvloed, vooral met fiscale lekke banden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 397-gasten