Buitenisolatie Multipor Siporex of Ytong (in 06)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
EcoWatt_User
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 04/12/10, 12:25

Buitenisolatie Multipor Siporex of Ytong (in 06)




par EcoWatt_User » 12/04/11, 19:03

Bonjour à tous

Ik ben eigenaar van een huis baksteen 1973, de Maritieme Alpen. Zomer nogal warm, maar de winter wel cool (bevriezen 's nachts) en een veel vocht, want ik heb een stroom langs de grond

Sinds korte tijd kreeg ik het idee om de buitenkant isolatie remake, in plaats van gipsplaat + glaswol als 90% renovaties hier. Voornamelijk voorkomt dat het plaats binnen en vermijdt koudebruggen en matrijsbodem van gipskartonplaten.

Dat gezegd hebbende, ben ik gedwongen om op land erg steil, dus op één van de delen van de muur, zal alles worden gedaan om te schalen. En ik heb niet de weg naar mijn huis, dus de versnelling moet gemakkelijk te vervoeren en lichtgewicht eerder te vragen

Wetende dat ik geen grotere geldreserves heb, was ik van plan het 'per sectie' te doen, dat wil zeggen van tijd tot tijd een sectie van de muur

Een vriend die niet veel vriendelijk wist stelde de externe dubbing ciporex. Ik denk dat het beter is dat ik blijf me mij te informeren ^^

Door het vinden van deze, realiseer ik me dat, afhankelijk van de constructie, de regio, de keuzes veranderen. Dus ik vroeg me af of sommigen van u wilt dat ik hun advies of ideeën over de verschillende oplossingen die kunnen worden toegepast om mijn zaak te geven
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/04/11, 01:04

EcoWatt_User schreef:Een vriend die niet veel vriendelijk wist stelde de externe dubbing ciporex.
De Siporex is een gasbeton.
Het degradeert als het wordt blootgesteld aan slecht weer. Ik ken een huis in Siporex dat niet is bekleed en geeft de visuele uitstraling van de geslepen steen (vooral omdat de gewrichten in diamantpunt zijn). Maar de muren van dit huis worden beschermd tegen de regen door belangrijke dakranden en een regelmatige waterafstotende behandeling.

In het kort, waarom niet cellenbeton als het goed is beveiligd.
Controleer echter of deze oplossing competitiever is dan "klassieke" buitenisolatie.
De prijs moet worden gewogen door de coeficient R verkregen en energiewinst het rendement rescpectifs berekenen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/04/11, 01:22

+ 1 voor cellenbeton en weer, zeer gevoelig voor water vooral in ijskoud!

Spirorex, Ytong en Cellenbeton is hetzelfde!

Als isoleert, het is geen echte isolatie in enge zin, in het beste geval een lambda dus 0.16 4 keer slechter dan een conventionele isolator (0.04) 4 dus maal dikker dat conventionele isolatie! En er zal duur te zijn ... en als het is een bouwmateriaal met isolatie maken het een beetje te jammen bij varkens, maar sommige doen eigenlijk ... maar in dit geval, hetzelfde doen een uitbreiding van het huis, omdat er al 1 3 van de muren! :D :D

Numbers hier: https://www.econologie.com/isolation-pou ... -3474.html in vergelijking met:

https://www.econologie.com/isolation-lam ... -3478.html et
https://www.econologie.com/isolation-pou ... -3477.html

Anders in ITE, heeft de stedenbouwkundige code niet doen wat je wilt ... vanuit een esthetisch oogpunt! Dus controleren alvorens wat hij mag doen ...
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux
x 1




par Aumicron » 13/04/11, 08:40

Christophe schreef:Dit is geen echte isolatie in enge zin, in het beste geval een lambda dus 0.16 4 keer slechter dan een conventionele isolator (0.04) moeten dus 4 keer zo dik als conventionele isolatie!

Neen. In dit geval is het het "Multipor" -product van Xella (of zijn Duitse equivalent) en komt de lambda zeer dicht bij conventionele isolatoren.
0 x
Om te betogen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/04/11, 09:57

Inderdaad de Multipor een lambda 0.045, wist ik niet!
http://www.xella.be/html/bel/fr/multipo ... rmique.php

Volgens .pdf ca datum van één jaar, geproduceerd zeer recent dus (op de schaal van het veld van het gebouw!)

http://www.xella.be/html/bel/fr/multipo ... ements.php

Die hier 3 .pdf:

Overzicht van Multipor

Toepassing en installatie aanbevelingen voor YtongMultipor Inwendige isolatie

Toepassing en installatie aanbevelingen voor YtongMultipor in uitwendige isolatie


Aan de andere kant zijn deze blokken geen "dragers" als ik het goed begrijp. Het is dus een traditionele isolator en niet langer een "hybride" materiaal (dragende constructie + isolatie).

Gek dat we ze bij binnenisolatie zelfs aan het plafond kunnen plakken! En ik moet binnenplafondisolatie doen: ik ben al heel lang op zoek naar een ‘mineraal’ en ademend isolatiemateriaal (ik heb een vochtige kelder waar ik de isolatie zou willen verbeteren). Ik denk dat dat de oplossing is om te gebruiken!

Bedankt, ik zal informeren naar de prijzen! (Oh dat is de magie van forums)

Alsof ik had een uitwendige isolatie om dit materiaal vanwege de duurzaamheid (niet nat ons pijn) interesseert me veel ..

ps: hoe weet je maar uh ca Aumicron is de toekomstige locatie van de gebruiker ... : Mrgreen:

Gebruiker Ik splite onderwerp.
Dernière édition par Christophe de 15 / 04 / 11, 18: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/04/11, 10:09

Ik denk er eens over na: een van de belangrijkste nadelen van binnenisolatie (met het gebrek aan traagheid) is het niet "ademen" van isolatiematerialen (waterdicht polystyreen, damp voor minerale wol ...) ...

De Multipor, ademhaling, laat nog steeds stoom besteden Ytong (3 4 tegen voor de lichtste Ytong), zodat résoue dit probleem (mits voor en achter, natuurlijk, de coatings zijn niet waterdicht. ..)!

Hier zijn de fysieke kenmerken: https://www.econologie.info/share/partag ... RBe2el.pdf

Ik vind het heel erg dit Multipor en ik zal vragen voor offertes (voor zelf-installatie)! : Idee:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/04/11, 02:25

Prijs:
materiaux-naturels.fr/fiche-488/multipor-ytong.html

29 48 tot € € / m2 in 8 en 12cm dik!

Geen gratis luchtbellen !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Exterior Insulation Multipor Siporex of Ytong (in 06)




par Hic » 14/04/11, 09:36

EcoWatt_User schreef:Bonjour à tous

Ik ben eigenaar van een huis baksteen 1973, de Maritieme Alpen. Zomer nogal warm, maar de winter wel cool (bevriezen 's nachts) en een veel vocht, want ik heb een stroom langs de grond

Sinds korte tijd kreeg ik het idee om de buitenkant isolatie remake, in plaats van gipsplaat + glaswol als 90% renovaties hier. Voornamelijk voorkomt dat het plaats binnen en vermijdt koudebruggen en matrijsbodem van gipskartonplaten.

Dat gezegd hebbende, ben ik gedwongen om op land erg steil, dus op één van de delen van de muur, zal alles worden gedaan om te schalen. En ik heb niet de weg naar mijn huis, dus de versnelling moet gemakkelijk te vervoeren en lichtgewicht eerder te vragen

Wetende dat ik geen grotere geldreserves heb, was ik van plan het 'per sectie' te doen, dat wil zeggen van tijd tot tijd een sectie van de muur

Een vriend die niet veel vriendelijk wist stelde de externe dubbing ciporex. Ik denk dat het beter is dat ik blijf me mij te informeren ^^

Door het vinden van deze, realiseer ik me dat, afhankelijk van de constructie, de regio, de keuzes veranderen. Dus ik vroeg me af of sommigen van u wilt dat ik hun advies of ideeën over de verschillende oplossingen die kunnen worden toegepast om mijn zaak te geven

hi EcoWatt_User

Lichtgewicht en geen koudebrug

Pasta blokken polystyreen op de stenen 20cm
voeg een uitwendige coating gepleisterd

het samenstel nul koudebrug op de oppervlakken
doorlopend
(Nothing doorkruist / doorboort of ondersteunt de isolatie,
isolator zelfdragend)

Dit is de werkwijze die beter performace geeft

een pose met tussen fathoms houten (of entse spanten)
verlaagt isolatie,
Hout is niet een isolator !! (Vergelijk polystyreen 20cm)
met het risico van thermische schok en condensatie
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 14/04/11, 11:38

dedeleco schreef:29 48 tot € € / m2 in 8 en 12cm dik!

Geen gratis luchtbellen !!


Ja, vond ik een vork een beetje lager, maar vergelijkbaar ... moet de lijmmortel toe te voegen (3 kg / m²).

Nu je hebt om die prijs te vergelijken met een andere oplossing van isolatie vergelijkbaar niveau van afwerkingKan worden bekleed (pleister) rechtstreeks Multipor of wallpaper direct vragen, niet waard latten preparaat niet tegen draaiende afwerking, geen dampscherm, geen gevaar voor vocht te maken ... Er zijn vele (niet Ytong niet betalen me om te zeggen dat!).

Stel je voor het winnen van het werk voor een plafond!

Kortom, grote tijdwinst en comfort als het eenmaal klaar is, moet veel beter zijn dan een "waterdichte chemische" oplossing, ook duurzaamheid !!

Dit alles maakte een einde aan het einde, niet zeker of het zo duur is ... vooral op de lange termijn !! De gezondheidsvraag moet nog beantwoord worden: sommigen beweren dat cellenbeton ‘dampen’ van aluminiumoxiden zou afgeven die op de lange termijn schadelijk zijn voor het zenuwstelsel ... Ik heb er zojuist een onderwerp van gemaakt: https://www.econologie.com/forums/beton-cell ... 10694.html

Ik bel het materiaal dealers (GEDIMAT, big matte ...) ... vandaag de dag zijn er vaak interessante groothandelsprijs (per pallet)

ps: ongeveer vocht en thermoregulatie celluaire beton, een concreet voorbeeld. In onze garage waar Ytong blok rauw worden gelaten, vochtigheid daalt vaak tot minder dan 35%, zelfs als het regent en winter (zelden meer dan 50-55% ...). Om het hout droog is ideaal!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 14/04/11, 15:25

Hier vroeg ik telefoon offerte voor Multipor, de beste prijs die ik kreeg was op Bigmat, prijs HT-afgeleverde (aantal tussen 50 en 70 € levering):

60 mm 11.31 € / m²
80 mm 15.08 € / m²
100 mm 18.85 € / m²
120 mm 22.62 € / m²


Constant Prijs € 1.885 /m².cm

Het is nog steeds niet goedkoop, maar de voordelen ervan worden gecompenseerd zoals prijs (zie mijn vorige post)

We zijn nog steeds "ver" verwijderd van wat werd gegeven op de site van dééleco en op de andere sites die ik had gezien ... die 30 € / m² waren voor 100 mm ...
Dernière édition par Christophe de 15 / 04 / 11, 18: 09, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 550-gasten