Natuurlijke isolatie voor verloren zolders?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Natuurlijke isolatie voor verloren zolders?




par Christophe » 27/11/07, 11:09

Ik wil graag snel de isolatie van verloren kleine zolders verbeteren. Er is ongeveer 30m². Ik wil een R vergadering die de RT2005 ongeveer 25 cm is met een lambda 0.04. Het dak is gemaakt van cellenbeton, de 2 thermische weerstanden zullen daarom oplopen.

Uiteraard kies ik voor groene materialen. Op beschikbaarheidsniveau in de regio zijn er 3 mogelijke keuzes:

- henneppaneel om te snijden: ongeveer 30 € HT per m²
- bulkcellulose (zak): ongeveer 12 € HT per m²
- vermiculiet / perliet: ongeveer 35 € HT per m²

Uiteraard is mijn keuze momenteel op cellulose (vooral dat het zonde is) maar ik ben bang voor 2-3 dingen:

- leggen (een flock gedaan zonder een machine zal waarschijnlijk ongelijk zijn)
- het gedrag in de tijd (vooral in vergelijking met andere 2)
- Knaagdier gehouden (we hebben overal veel gedaan ondanks het goede werk van Leo).

Dus als het in 5 jaar weer voorbij is om de pearlite te nemen die waarschijnlijk langer zal duren dan het huis ... nee?

Bewerken, resultaat, we hebben gekozen voor watten en hennep: isolaat-des-roof-tot-de-panelen de hennep en cellulose-t4708.html
Dernière édition par Christophe de 18 / 05 / 11, 10: 53, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pef
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/10/07, 00:48




par pef » 27/11/07, 12:06

Als je geen muis had gehad, zou ik je hebben gezegd dat strolaarzen ...
Maar hey, het zal het feest voor hen zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/11/07, 12:33

: Cheesy: Is het isolatiestro behandeld als cellulose (brandvertragend, waterafstotend en "ratifuge" :D )?

En wat is zijn thermische coëfficiënt?

Ik vertrouw het rietje niet "in de open lucht" omdat het hygrofiel is ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/11/07, 14:09

hello,
Ik heb alle details van het leggen van strobalen in de regels van de kunst over het onderwerp gezet: "natuurlijke isolatoren: wat te kiezen?" op dit adres:
https://www.econologie.com/forums/les-isolants-que-choisir-t4325-10.html

van het eerder behandelde onderwerp, waar we kunnen zien dat de rietje laars eindelijk het goedkoopste materiaal in de laars is, de tijd dat indus het op rol of paneel plaatste?

anders heb ik op de oude post (alleen oude 2-weken) al gezegd dat muizen polystyreen en glaswol verkozen omdat het niet zo compact is als de strobaal!
who + is, de laag limoen op de stroschoen, eenvoudig aan te brengen, stoot de knaagdieren af, daarom stoppen ze in de stallen en graven.

In ieder geval, als er tarwe of andere naast een geïsoleerde installatie is, zullen knaagdieren zich daar vestigen, of polystyreen, glaswol of hennep, enz ...

denk goed na wanneer je een isolatie aanbrengt, de afwerking! zij is het die duur is, op het rietje is een coating aarde, stro-klei of limoen gemakkelijk haalbaar, zie een jongen uit mijn hoek die training aanbiedt en uitstekende demo-installaties heeft (zie foto's van de prestaties die hij deed):
http://www.trakterre.fr/


Als je wilt, Christophe, vind je op internet zelfs een brandweerstandrapport van de CSTB.

Na mijn gesprekken met mijn stroleverancier, een boer, kan hij zijn balenpers inderdaad instellen op 30cm dik!

de thermische coëfficiënt wordt bepaald door de compressieverhouding, instelbaar zoals u zich voorstelt, en tijdens de compressiefase kunt u zelfs andere producten toevoegen, plotseling gemengd met stro.

in afwachting van alles in Bricodepot gedaan te vinden, terwijl in afwachting van de boer het weer de goedkoopste is!
eindelijk ziet iedereen wat hij wil natuurlijk ...

voor het hydrofiele stro beschermt de kalklaag het dus normaal gesproken heb je geen dampscherm nodig, omdat de luchtspleet tussen het dak en de onderkant voldoende is om de isolatie te ventileren / drogen, maar omdat ik de installatie is zeker en duurt enkele decennia, ik zet een rem regen dampscherm.
De rietje laars is zeer ademend, dus het evacueert perfect stoom.

daarna, plaats het tegen het rietje of laat 3 cm tussen het rietje bedekt met kalk, moet zien, een leroymerlin-isolatie ontstaat tegen de isoalnt, het lijkt erop dat het de te koelen isolatie heeft vermeden ...



eindelijk is hier christophe, een goedkope oplossing: stroschoenen op de grond, bedekt met een laag limoen!
je moet ze neerleggen, bedekken, wachten tot ze drogen, draai ze dan om, bedek ze opnieuw.
Het voordeel op de verdieping van de zolder: je kunt er nog steeds op lopen! :D
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 27/11/07, 14:18

Ik koos voor cellulose ondanks de inwoners
Beeld
Maar ze zit in een gesloten schatkist.
Anders heb ik een vriend die het op zijn zolder heeft gebruikt en het bedekt met een dunne laag bevochtigde kalk om verspreiding in hoge wind te voorkomen en knaagdieren weg te houden.
BMAG
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 27/11/07, 14:31

bonjour Christophe

Bij mijn buurman kwam GDF onlangs met spoed tussenbeide, want knaagdieren knabbelden aan de "polyethy" buis van de meter.
Ze heeft een labrador ... maar geen kat ...

Je kunt je voorstellen wat hij met hun tanden kan doen ...

Ik ben katten, maar ik vond vooral dat de beste jagers in dit geval vrouwtjes zijn en vooral omdat ze nesten hadden ...

Dus doe het rietje en als je LEO geen kat is, neem er dan een, ze maakt klein (eenmaal, het is Belgisch) en je bent minstens 12 jaar stil.


Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/11/07, 14:33

Je hebt mooie ogen, weet je! : Cheesy:

Serieuzer: de verkochte cellulose mag niet worden behandeld (boorzout) tegen knaagdieren? Voor de wind geen probleem aan de andere kant is de zolder "afgesloten" ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/11/07, 14:35

bpval schreef:Dus doe het rietje en als je LEO geen kat is, neem er dan een, ze maakt klein (eenmaal, het is Belgisch) en je bent minstens 12 jaar stil.


Bedankt voor de vetoles :D

Ben om kleine ca te maken zal het moeilijk zijn ... het is meer een echte man als je begrijpt wat ik bedoel ... :|

Hoe dan ook, de zolder is zo "verloren" dat er geen toegang is ...

Daarna is er nog steeds rattensterfte of vallen, maar ... ik had liever onverteerbare cellulose genomen ...
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 27/11/07, 14:41

Christophe schreef:Je hebt mooie ogen, weet je! : Cheesy:

Serieuzer: de verkochte cellulose mag niet worden behandeld (boorzout) tegen knaagdieren? Voor de wind geen probleem aan de andere kant is de zolder "afgesloten" ...


Ja, het is behandeld met boorzout en zogenaamd afstotend voor knaagdieren. Dat gezegd hebbende, knaagdieren houden in het algemeen niet van bulkisolatie, omdat het onmogelijk is om stabiele galerijen te graven, behalve om kleine technieken te gebruiken die knaagdieren niet kennen. :D
BMAG

Christophe, heb je mijn fotolink nog steeds aangepast of werkte het deze keer alleen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/11/07, 15:24

Oké, dat heeft Christine me ook net verteld. Ik denk dat we een mixgeschiedenis zullen doen om het 2-type isolatie (zie 3) met een grote meerderheid op cellulose te testen.

Voor de afbeelding had nan ca gewerkt ... behalve dat je de tag [IMG] was vergeten, de volgende keer dat het goed zou zijn : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 478 gasten