Isolatie: glaswol duurder dan cellulose?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Isolatie: glaswol duurder dan cellulose?




par Christophe » 24/01/08, 16:05

Omdat de informatie vrij belangrijk is, neem ik deze op in een onderwerp, bron van de cijfers over cellulose: https://www.econologie.com/forums/isoler-des ... t4708.html

Christophe schreef::shock: Ik heb net de kosten vergeleken met glaswol!

Hou je vast: glaswol is veel duurder bij een gelijkwaardige thermische weerstand dan cellulose.

A) Laten we dus in ons geval 100% cellulose-isolatie nemen: R van 6.6 voor 42 m² voor € 428.40 inclusief btw ofwel (ik herhaal mezelf): 428.40 / 42 = € 10.20 inclusief btw per m² voor R = 6.6 (26 cm)

B) Volgens de Leroy Merlin-catalogus 291-pagina:

Beeld

We lezen: € 10,03 / m² voor een R van 3.10, d.w.z. 21.35€/m2 voor een R van 6.5!

Conclusie:

Glaswol is dus 21.35/10.20 = 2.09 keer duurder dan cellulose. Met andere woorden: glaswol is 109% duurder dan bulkcellulose of cellulose is 53% goedkoper dan glaswol...
Dernière édition par Christophe de 24 / 01 / 08, 19: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 24/01/08, 18:46

Deze vergelijkende informatie is verbazingwekkend. En nogmaals, het is niet de duurste glaswol, in panelen is het iets meer denk ik.

Anders vond ik tijdens het zoeken op de LMerlin-site dit:
http://www.leroymerlin.fr/mpng2-front/p ... -render=on

Glaswol in roldikte 260mm voor R=6,5 tot 8,58/m2!
Zoek de fout! wat is het verschil tussen de 2 glaswollen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/01/08, 19:20

Ah...het is al "normaler" (nou ja...)...maar je kunt het zelf nagaan in de catalogus, alle synthetische isolatoren zijn duurder (of misschien heb ik de pagina "1e prijs" gemist???) : https://www.econologie.com/construire-et ... -3482.html

Anders 1e prijs op 200. Ik vond dit op de LM-site:

Indicatieve prijs:
31.80 EUR
4,91 EUR/m2

lang. 5.40 m x breedte. 1.20, dikte: 200 mm, thermische weerstand: 5 R.


Verdomd, ik had de informatie moeten controleren voordat ik postte... Ik lijk nu een beetje dom... : Mrgreen:

ps: er staat "semi" stijf...misschien is dat het verschil?
Dernière édition par Christophe de 24 / 01 / 08, 19: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/01/08, 19:29

Pagina 281 Er is 1e prijs wol op rollen (2.79 € / m² voor 100 mm) maar bovenal is er wol in bulk! Het is met bulk dat we moeten vergelijken...

Ik ga!

A) Wol op rollen:

Beeld

2.79€/m² voor R 2.50 d.w.z. € 7.36/m² voor R van 6.6

Ah, het is al meer "normaal"...

B) Losse wol

Beeld

10 cm = 6 kg/m², de lambda = 0.042, je hebt dus ook 28 cm nodig om 6.6 te maken, dus 16.8 kg/m² of 20.09 €/m² (1.196 €/kg in een zak van 25 kg)!

Synthetische wol in bulk is dus duurder dan cellulose! En ik was niet ver met mijn 109%... :) :)

Pfff, ik had het niet helemaal mis! Mijn eer is veilig! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/01/08, 10:14

Christophe schreef:Ah...het is al "normaler" (nou ja...)...maar je kunt het zelf nagaan in de catalogus, alle synthetische isolatoren zijn duurder (of misschien heb ik de pagina "1e prijs" gemist???) : https://www.econologie.com/construire-et ... -3482.html


Nou, wat ik heb gevonden is niet de eerste prijs, het is voorbij!


Christophe schreef:10 cm = 6 kg/m², de lambda = 0.042, je hebt dus ook 28 cm nodig om 6.6 te maken, dus 16.8 kg/m² of 20.09 €/m² (1.196 €/kg in een zak van 25 kg)!

Synthetische wol in bulk is dus duurder dan cellulose! En ik was niet ver met mijn 109%...

Pfff, ik had het niet helemaal mis! Mijn eer is veilig!

Ja, je was leuk, maar het is waar dat je van alles een beetje tegen een prijs vindt. Ik had een Isover-brochure waarin werd uitgelegd dat ze nu wol maken van Lambda 0,040, 0,038, 0,035 en 0,032, dus heel verschillende prijzen per M3.
De watten kunnen echter nog steeds goedkoper zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/01/08, 10:46

Isover heeft ook een 1e prijsklasse, toch?

bham schreef:De watten kunnen echter nog steeds goedkoper zijn!


Ja, alles kan goedkoper en dan kan het ook gratis zijn? Waar baseer je jezelf op als je dat zegt? Omdat het verspilling is? Vanwege Canadese prijzen (om te controleren...)?

De onbepaalde prijs is erg goedkoop gezien de geproduceerde volumes in vergelijking met chemische isolatie en het feit dat het een "eco"-ding is. (Alleen al de term groen leidt vaak tot overbelading van de markt : ecologie niet econologisch wat...)...die in ieder geval meer zullen stijgen dan natuurlijke isolatoren met de olieprijs...

Voor de prijs weet ik het niet, maar wacht tot ik de tegenweergave van de "zelfgemaakte" installatie heb gedaan... dan heb je nog een argument tegen cellulose... : Mrgreen:

Cellulose is in ieder geval de minst dure natuurlijke isolatie, dus laten we niet kibbelen...en tussen dat en glaswol 1e prijs is er geen foto (voor mij tenminste...de anderen doen wat ze willen...maar jij je moet "dom" zijn, sorry, om een ​​chemisch equivalent te kopen dat twee keer zo duur is...)

ps: Ik denk dat we niet in prijs per m3 moeten praten maar in prijs per m² voor vaste R (stijl 6)....
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/01/08, 11:06

Christophe schreef:
bham schreef:De watten kunnen echter nog steeds goedkoper zijn!


Ja, alles kan goedkoper en dan kan het ook gratis zijn? Waar baseer je jezelf op als je dat zegt? Omdat het verspilling is? Vanwege Canadese prijzen (om te controleren...)?....

Overdrijf niet, ik heb er nooit om gevraagd om het aan mij te geven. Ik zou alleen graag willen weten of de verkoopprijs inderdaad gebaseerd is op de productieprijs + welke marges? of als het wordt geïndexeerd voor andere isolatoren, zoals veel nieuwe producten.
Over verspilling gesproken, u weet dat we de eerste keer voor het papier betalen, bijvoorbeeld door de pers te kopen, een tweede keer om het recht te hebben het in onze prullenbak te gooien (en opnieuw ben ik het die sorteert) en mogelijk een 1e keer om te betalen voor de transformatie ervan naar isolatie (nou ja, dat is normaal) :|

Christophe schreef:De onbepaalde prijs is erg goedkoop gezien de geproduceerde volumes in vergelijking met chemische isolatie en het feit dat het een "eco"-ding is. (Alleen al de term groen leidt vaak tot overbelading van de markt : ecologie niet econologisch wat...)...die in ieder geval meer zullen stijgen dan natuurlijke isolatoren met de olieprijs....
Waarom zouden ze duurder zijn (de chemicaliën), ze zullen worden vervaardigd met "nucleaire" ovens als dit niet al het geval is. En erger nog, aangezien iedereen zich haast gaat maken met isolatie, zal er een grotere productie zijn.... :D

Christophe schreef:maar je moet gewoon “dom” zijn, sorry, om een ​​chemisch equivalent te kopen dat twee keer zo duur is...

Ik ben het niet die overtuigd moet worden, dat ben ik al.

Christophe schreef:ps: Ik denk dat we niet in prijs per m3 moeten praten maar in prijs per m² voor vaste R (stijl 6)....

Niet mee eens, de vergelijking is makkelijker met m3 en gelijke lambda omdat je voor jouw R niet altijd hetzelfde vindt afhankelijk van de isolatie en de dikte.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 452 gasten