Inzetstuk en heteluchtuitlaat

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Poline32
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 27/11/22, 18:18

Inzetstuk en heteluchtuitlaat




par Poline32 » 27/11/22, 18:23

Hallo,
Ik heb een inlegvel. (Oude installatie van meer dan 20 jaar) Er zijn 2 buizen die warme lucht (zonder motor) in een gang en in een kleine kamer brengen.
Mijn vraag is: is het mogelijk om vuurvaste stenen of een steen (speksteen) te plaatsen voor de ingang van de heteluchtopening om de warmte te verspreiden omdat de installatie zoals die nu is het plafond verwarmt.

Bij voorbaat dank als u mij kunt helpen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16135
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245

Re: inzetstuk en heteluchtuitlaat




par Remundo » 27/11/22, 18:57

Hallo Polin

je omschrijving is niet erg duidelijk

hete lucht wordt toch door leidingen naar het plafond geleid?
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: inzetstuk en heteluchtuitlaat




par sicetaitsimple » 27/11/22, 19:02

Hallo,
ja hete lucht stijgt! Ik heb geen wonderoplossing, maar een soort "dop" (in plaatstaal) boven de ventilatieopeningen voor hete lucht, bedoeld om de stroom hete lucht naar beneden min of meer te verlagen, zou misschien een beetje efficiëntie hebben, wederom zonder iets te verwachten wonderbaarlijk.
Anders is het nodig om over te schakelen op "dynamische" oplossingen (ventilatoren, kanalen) die gericht zijn op het verzekeren van een uniforme temperatuur in de kamer door de lucht te mengen.
Als je één verdieping hebt, is het gemakkelijker door de warmeluchtopeningen onderaan (vloer of laag niveau) van de bovenkamers te openen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 250 gasten