Het verbeteren van de isolatie van de ramen: zonwering, gordijnen, zonwering?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/11/09, 18:35

Dus leer jezelf Obamot uit te drukken, want ik (wij) begrepen niet hetzelfde...

Nou, ik vergat vanavond naar de T° te kijken, Christine deed de gordijnen te vroeg dicht zonder me te waarschuwen : Cheesy:

Nou, ik heb geen foto gemaakt, maar ik had van tijd tot tijd gekeken en het was 15.9°C op de tablet voor 19.5°C aan de kant van de thermometer.

Gordijn ca snel gesloten (minder dan 20 min) zakte onder de 15°C. Het is daar 19.2 - 14.2°C.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/11/09, 13:28

Beste obamot,

oefenen betekent niet dat men...juste, noch dat we begrepen de strekking van het bericht en vooral dat we het ego hebben laten vallen, zoals het shirt na het werk.... :?

Als ik je lees, doe je me denken aan die fundamentalistische boeddhistische monniken, die vast geloven dat alleen hun filosofie de juiste is. : Lol:

Het enige "bewijs" van je geest dat ik nog over heb (als je echt van plan bent om de forum, wat naar mijn mening een vergissing zou zijn, gedicteerd door je arme gewonde ego) het is jouw perceptie van de diepte als je het ziet.

Un forum is een plek van het leven, waar iedereen zijn mening, gevoelens, tegenstrijdigheden enz. kan uiten...

Ja, econologie is anders en ik ben verheugd dat dit, "jouw wezen" het begreep... het is waar dat Hij onfeilbaar is...

Er zijn er niet veel forum serieus op het web, laat staan forum, waar de deelnemers de wens hebben om het goed te doen en oplossingen te bieden voor de problemen van het dagelijks leven...

Wie organiseert niet-virtuele, vrolijke en gezellige ledenbijeenkomsten...

Als je klaar bent, in een opwelling, om alles op te geven voor een kleine "ruzie", voel je vrij mijn man en kijk niet achterom, zoals Laotseu zou zeggen :D



miauw :P


als je je "verraden voelt en onze woorden schandalig zijn?" open de ogen van je hart en je zult zien dat hier niets schandaligs is gezegd...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/11/09, 19:43

Herlezen!
Heeft hij Lietseu herlezen? Hij die schreef:"praktisch zijn" [...]


Heeft hij Lietseu herlezen? Hij die ook schreef:Dit is O-kilo datHij zou moeten nemen als bijnaam [...] voor zijn geestelijke opbouw [SIC!]

Uitsluiting [...] O-als [...]


[Edit]: ok, naar aanleiding van je PM, waarvoor ik je bedank, verwijder ik mijn appendix in kleine lettertjes.
Dernière édition par Obamot de 26 / 11 / 09, 02: 20, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/11/09, 23:28

:schok:

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/11/09, 23:33

Lietseu schreef::schok:

miauw


...Wie ook van chatten houdt : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/11/09, 15:53

Kleine aanvulling (ik kom net terug van de tandarts!)

Somfy vergeleek, voor een huis van 120 m² inclusief 20 m² beglazing (40% naar het zuiden, 20% in elk van de 3 andere richtingen), Ile de France, dubbele beglazing met gedefinieerde U (ik heb niet behouden), verbruik voor verwarming in 3 situaties:

- geen luiken (en - het was niet geschreven maar lijkt me vanzelfsprekend - geen gordijnen!)

- alleen de slaapkamerluiken zijn gesloten

- de luiken van het hele huis zijn gesloten, met hun systeem, schemerdetector, tijdprogrammering (het is niet erg nauwkeurig - het is reclame! - maar ik dacht te begrijpen dat het alleen nachtsluiting was).

Er is een verschil van 24% tussen de 1e en 3e oplossing (geslacht, geheugen, 3 kWh zonder rolluik en 200 kWh met het Somfy-systeem). De oplossing van de luiken naar de kamers is natuurlijk intermediair.

Het isolatieniveau is niet gespecificeerd, maar met ongeveer 3 kWh in de Parijse regio / 000 m² zal de meest veeleisende onder u het kunnen vinden. Alleen de U van de beglazing werd gegeven. Maar a priori, het huis was goed geïsoleerd of vergis ik me??? Bovendien hebben ze voor hun demonstratie interesse: hoe meer het huis geïsoleerd is, hoe groter de verliezen door straling door de ruiten zullen zijn. evenredig belangrijk!

Ik denk dat we met goed "dichte" gordijnen een gelijkwaardig resultaat krijgen, of zelfs beter (aangezien we de straling VOOR het raam onderscheppen en een buffer creëren - de geleiding door het raam is evenredig met het temperatuurverschil van de lucht voor het raam / buitentemperatuur!).

Tot slot, bij nader inzien (we wachten bij de tandarts!), hoe meer het huis geïsoleerd is, hoe crimineler het zou zijn om de straling door de ramen niet af te sluiten met luiken en gordijnen!

Nou, dat is mijn bescheiden mening. De hoofdingenieur beton van Frankrijk zal me misschien zonder beroep een "nee, nee en nee..." toewerpen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/11/09, 16:59

Did67 schreef:Het isolatieniveau is niet gespecificeerd, maar met ongeveer 3 kWh in de Parijse regio / 000 m² zal de meest veeleisende onder u het kunnen vinden.


Ik weet niet of ik slim ben, maar ik geloof dat er gourance is. Want 3 kWh is 000 liter stookolie :schok: :schok:

Vergeleken met m², zou het 3000 / 120 = 25 kWh / m² zijn. Jaar is het ultra laag en het is Duits Passiv Haus niveau ... dus het is een ULTRA goed geïsoleerd huis elders.

Ik ben het eens met je opmerking over de impact van beglazing in dit type huis (en ik ben er niet per se voor als je de initiële extra kosten ziet om "zogenaamde" passiviteit te bereiken).

Somfy neemt dus toch een zaak "die bij hem past" ... maar heel erg onrealistisch voor Frankrijk!

Welnu, dat verandert niets aan de fundamentele discussie over dit onderwerp: zijn rolluiken zuiniger dan goede gordijnen?

Goed om terug te komen naar de gordijnen hier zijn de foto's van de dag:

Allereerst is hier de "externe" sonde geplaatst, ongeveer in het midden van de plank en iets omhoog om de lucht te meten en niet de T° van de plank.

Beeld

Bij het wakker worden vanmorgen, net voordat de gordijnen opengaan:

Beeld

1/4 uur na opening:

Beeld

1 uur na opening (het trekt niet snel op). Daar hebben we net de houtkachel aangezet.

Beeld

Om 16 uur heeft de houtkachel zijn werk gedaan maar hij blijft "cool" op de plank (het is lelijk: grijs, wind en regen afwisselend):

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/11/09, 17:27

Hé, terwijl we toch bezig zijn, hier is de "gordijnen sluiten fotosessie", het is indrukwekkend:

17:02
Bij sluiting:

Beeld

17:04
Gordijnen 2 minuten dicht:

Beeld

17:14
Gordijnen 12 minuten dicht:
Beeld

17:18
Gordijnen 14 minuten dicht:
Beeld

Ahh de aluminium frames... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/11/09, 19:30

Het enige dat overblijft is het meten van het luchtvolume achter uw gordijnen en u kunt een schatting maken van de onmiddellijke calorische verliezen!

Hier, dat doet me denken dat ik de mijne moet sluiten... : Cheesy:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/11/09, 19:37

Ah ja, goed idee, maar het zou de gemiddelde T° van de hele ruimte na de gordijnen kosten.

Ik neem aan dat er een helling is van T° (horizontaal EN verticaal).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 270 gasten