Micro-warmtekrachtkoppeling en Warmtepomp Coupling

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2

Micro-warmtekrachtkoppeling en Warmtepomp Coupling




par RIAZ » 05/10/08, 19:17

Hieronder, om de pomp te starten (!) En een nieuw onderwerp te starten waarvan ik denk dat het interessant is: koppel een warmtekrachtkoppeling en een warmtepomp.

Hier zijn enkele berichten van de thread "Warmtepompen en aardwarmte, de realiteit is momenteel niet rooskleurig."
https://www.econologie.com/forums/pompe-a-ch ... t4991.html

Christophe schreef:
lus schreef:Ik weet niet of de koeling van de motor een vloeistofkoeling is, anders is het nodig om een ​​aanpassing aan te brengen om een ​​warmtewisselaar rond de cilinders en de uitlaat te plaatsen
Misschien is het mogelijk om het uit te rusten met een GP-systeem


a) het is lucht voor deze prijs en onmogelijk om een ​​dergelijk onderdeel (een lucht-> vloeibare bekisting op de cilinder als ik het goed heb begrepen?) te maken tegen een interessante prijs. Het kost je de prijs van de motor.

b) pauze voor de huisarts :) Ik ben van plan om het te doen!

lus schreef:Een andere onderzoeksas zou zijn om een ​​PAC-compressor te laten werken, direct in ingrijping met de motoras, of met een riem, zoals op voertuigen.
Ik weet niet of de gebruiksniveaus en vermogens compatibel zijn, maar ik denk dat de airconditioningcompressoren geschikt kunnen zijn
De energiewinst zou dubbel zijn:
Eerste fase van warmteafvoer door warmtepompsysteem op lage temperatuur (lucht, grond, water of zelfs rond de uitlaat), vervolgens verwarming in 2e fase rond de motor, met iets hogere temperaturen (> 35 ° C)


Ja en maak een verborgen masker maar echt (in tegenstelling tot de COP van de kernwarmtepomp), aangezien elke joule brandstof ongeveer 1.5 joule van warmte zal leveren :)

In directe koppeling zou het vrij moeilijk te bereiken en economisch interessant zijn? Bad ...

Aan de andere kant kunnen we ons ook voorstellen dat we een elektrische warmtepomp kunnen koppelen die wordt aangedreven door deze dieselgroep waarvan het "koude" deel (verdamper) de calorieën zou opnemen in een opgevulde doos van de groep ...

Een lucht-lucht-lucht warmtekrachtkoppeling-pac of "indirect" als je wilt ...


RIAZ schreef:
Christophe schreef:.... Voor ons econologen (behalve uitzondering als Maloche) geothermische aangedreven door andere dan een groene of hernieuwbare bron van elektriciteit middelen is alles behalve GROEN EN MILIEU ...

Tegen door een warmtepomp gekoppeld aan een micro warmtekrachtkoppeling, en op het heeft een totale opbrengst van 150% of meer ! Het is goed :) en zoals ik heb een project van micro WKK ... Ik zal serieus overwegen dit scenario (zelfs met een supplement lucht lucht is het nog steeds interessant) ...


Oei, het moest gezegd worden, en Chistophe zei het ......

Een ecologische zorg is in wezen mondiaal en laat de wetten van de natuurkunde niet voorbijgaan.

Deze wetten, en meer bepaald de toepassing die tot nu toe is doorgevoerd, maken de productie van elektriciteit (met kolen, gas, brandstof of nucleair) gedaan met een deplorabele (maar zeer goede) verklaard door CARNOT!) welke buren met 1 / 3. Wanneer u een warmtepomp gebruikt met een gemiddelde en werkelijke COP van 3, compenseert u gewoon de energie-inefficiëntie van het genereren van de stroom die de CAP aandrijft.
Met andere woorden, met een moderne ketel (geen vuile boiler nodig), besteden we niet meer primaire energie aan warmte dan met een warmtepomp.
Wat betreft de afwezigheid van CO2 gerelateerd aan het gebruik van elektriciteit, zijn de gegevens vrij eenvoudig. Massaal op de planeet wordt de stroom geproduceerd uit fossiele brandstoffen en de Frans-Franse problematiek van nucleaire productie kan worden opgelost door toe te geven dat de nadelen van het gebruik van kernenergie minstens zo zorgwekkend zijn als die met betrekking tot het gebruik fossielen. Bovendien, in het nucleaire Frankrijk, wanneer iedereen moet opwarmen, zet EDF zijn fossielgestookte centrales in werking die het meest ecologisch rampzalig zijn.

Deze commerciële manier, heel in de wind, om de ZERO CO2 naar voren te brengen om PAC te verkopen, is te vinden in de mond van de promotors van de elektrische auto. Het is ook gemakkelijk om in dit tweede geval te laten zien dat de argumenten niet ophouden (wat vervelend is voor auto's!).

Wanneer Christophe micro-warmtekrachtkoppeling oproept, wijst hij op een echte oplossing voor de toekomst. Het lezen van de post die hem antwoordde laat zien dat waar hij het over heeft niet goed bekend is ...

Christophe, als je kunt ontwikkelen, denk ik dat het meer dan één (behalve ik!) Zal interesseren.


Christophe schreef:1) Nee, ik heb geen info meer, het is een idee "zo voor het moment" maar we zouden, om de output verder te optimaliseren, niet door elektriciteit gaan en de compressor rechtstreeks koppelen van de warmtepomp naar het vliegwiel via een klein "verloopstuk".

Maar dit kan compatibiliteitsproblemen opleveren in termen van snelheid, aangezien alle PAC nu INVERTER zijn (dwz de snelheid van de compressor is niet constant, niet te verwarren met een OMKEERBARE WARMTEPOMP, zelfs als de meeste INVERTER-pompen zijn ...)

2) Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die zo denkt!
We hebben verschillende andere onderwerpen over dit onderwerp:

https://www.econologie.com/pompes-a-chal ... -3534.html
https://www.econologie.com/geothermie-po ... -3900.html
En een zeer recente: https://www.econologie.com/forums/question-m ... t6247.html

En om de cijfers over de CO2 te vervolledigen:
https://www.econologie.com/europe-emissi ... -3722.html

Het probleem is dat het marketingbudget van Edf en alle leveranciers van warmtepompen de impact van sommige groene sites zoals deze ver overtreft ...


chatelot16 schreef:de warmtepomp van de koppelingsverwarmingsmotor is erg goed!

de agent van de pac is niet het tegenovergestelde van de efficiëntie van de motor: als de warmtepomp een koude bron heeft die niet te koud is en niet te heet water achtervolgt, zal de agent veel meer achteruit gaan dan de prestaties van de motor. motor

de directe aandrijving van de pac door een warmtemotor is interessant: geen verlies van energie in een elektromotor, geen piekstroom bij het opstarten, snelheid van de motor kan eenvoudig worden aangepast afhankelijk van het benodigde vermogen

mijn voorkeur gaat uit naar de 2-warmtemotor: één voor elektriciteit en één voor de pac

de door de motor verloren warmte mag niet worden gebruikt als warmtebron voor de pac: de warmte van de motor is 100 ° c: het is meer dan genoeg om te verwarmen, er zou zelfs een beetje mechanische energie zijn herstellen om af te dalen naar 40 ° c

we kunnen de warmte van de motor eenvoudiger gebruiken om het warme water voor huishoudelijk gebruik te maken en de pac om de verwarming te doen

als de motor warmer is dan zou moeten zijn voor het SWW, zal er warmte zijn bij 100 ° C voor verwarming: de warmtepomp zal het supplement maken met een nog lagere temperatuur en dus een volgende agent hebben hoogst

het zwakke punt van de hittemotor is de betrouwbaarheid: een oplossing met meerdere kleine identieke motoren is meer zeker

het probleem is dat ik geen kleine watergekoelde motor ken: de imitatie honda Chinese genset-motoren werken goed, maar het is luchtkoeling: het is te veel lawaai is te gecompliceerd om de warmte terug te winnen

een kleine blokmotor van zeer dik gietijzer kan heel stil zijn: in tegenstelling tot kleine motoren die te licht zijn en alle onderdelen als klokken klinken

Ik zou dit soort motor willen bouwen met een cilinder een zuiger en de kleppen van een kleine 4cylindre auto ...


RIAZ schreef:Twee motoren, waarom gecompliceerd ...?

Warmtekrachtkoppeling is heel eenvoudig.
- We vertrekken van een behoefte aan warmte (dit is van fundamenteel belang), de verwarming van een gebouw bijvoorbeeld.
- Brandstof wordt verbruikt om un elke motor, een gasturbine van 2000 CV als je grote behoeften hebt!
- We weten dat deze motor veel meer warmte produceert dan mechanische energie, ongeveer 2 / 3 warmte, 1 / 3 mechanische energie is de wet van het genre.
- We organiseren ons subtiel om deze warmte terug te winnen op alle plaatsen waar ze voorkomt, voornamelijk in het koelcircuit en in de uitlaatgassen die het systeem met de laagst mogelijke temperatuur moeten verlaten (<< 100 ° ).
- We kunnen doen wat we mechanische energie willen. Over het algemeen rijden we een dynamo, maar het is niet verplicht, er kan elke behoefte aan mechanische energie worden gediend.

Deze eenvoud verbergt een aantal moeilijkheden wanneer men naar de realisatie wil gaan.
Over het algemeen streeft men naar een lange levensduur (50 tot 100.000 uur) en de klassieke thermische motoren zijn om veel redenen verre van dit potentieel. De eerste is dat dit soort motoren explosies ondergaat bij hoge temperaturen, met de gevolgen van dien. fysicochemicaliën die resulteren.
Dan moet je alle calorieën wegschrapen met verschillende wisselaars en gevarieerd, en ook weten hoe je de fabrikanten van condensatieketels moet doen.

Het fosfeert hard over het onderwerp, maar niet in Frankrijk (Duitsland, Oostenrijk, Engeland, Nieuw-Zeeland ...). Ik kijk persoonlijk naar de SUNMACHINE (binnenkort in Frankrijk), die een van de meest succesvolle systemen lijkt te zijn (10 Kw-thermisch, 3 Kw-elektrisch).

Als je denkt aan een directe mechanische koppeling met een warmtepomp, komt dat omdat de stroom die het gevolg is van de warmtekrachtkoppeling wordt gekocht, in Frankrijk, met een prijs van ellende.

We leven in het nucleaire Frankrijk waarin EDF angstvallig in de gaten houdt dat we de oplossingen die echt effectief zijn niet promoten.
Slaap rustig fotovoltaïsche burgers, uw zonnepanelen bedreigen onze kerncentrales niet of onze hoogspanningslijnen die iedereen graag vindt wanneer de wind terugkomt .....

De stroom van binnenlandse microwarmtekrachtkoppeling zou veel interessanter zijn (naast de gedistribueerde productie) omdat deze beschikbaar zou zijn bij piekverbruiktijden. Het tegenovergestelde van zonne ....

Dat gezegd hebbende, stel de lat niet te hoog in. Een micro-warmtekrachtkoppeling aangesloten op het netwerk en die echte diensten verleent, zou het mogelijk kunnen maken om een ​​kleine dop te hebben om de pieken van de kou te passeren en je hoofd omhoog te houden!
Het zou nodig zijn dat de kleine PAC goed werkt tijdens deze pieken, dwz 4 °, -5 ° ... en nog minder.

En voor SUNMACHINE, een kers op de taart. Naast de energie-efficiëntie van warmtekrachtkoppeling werkt het naast de voordelen van gedecentraliseerde productie (joules-verliezen, infrastructuur voor energieoverdracht) met houtpellets.

Het huis van 20 jaren oude pijnlijk hoge klasse D (met isolatie) voor energieprestaties, gaat rechtstreeks naar A voor de CO2!

Niet weggooien, het is te mooi om waar te zijn, het moet duur zijn!

Het is niet uitgesloten. Maar je moet goed nadenken over hoe je moet tellen.
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Nawel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/11/09, 16:50

Warmteterugwinning




par Nawel » 16/11/09, 17:02

Hallo,
Ik heb een generator 50KW en ik wil graag de verloren warmte terugwinnen om mijn huis gedeeltelijk te verwarmen. Is het mogelijk, zijn er machines die dit waarnemen?
Je vous remercie de votre attention.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 562-gasten