Ongewenste vervuiling ketelmondstuk BORA HTE

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Pyclic30
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 15/12/11, 11:53

Ongewenste vervuiling ketelmondstuk BORA HTE




par Pyclic30 » 15/12/11, 13:38

Goedemorgen.

spannende onderwerpen die hier worden behandeld.

Omdat ik te maken heb met "pro's" zou ik om advies durven vragen ...
Ik heb een BORA HTE-ketel (blauwe vlam).

Ondanks een tankreiniging; en 3-filtratieniveaus (50 - 20 - 5 microns) in serie; mijn jet verstopt elke ochtend 3 (0.5g 80 ° S LE) model LE (lage emissie met klep). De zeef van de jet is altijd zwart ondanks alle filtratie.

Heb je een idee van waarom en hoe?
Vervang het mondstuk door een NON "LE" die minder fijn filtert? Verwijder de voorverwarming die aanslag / koolstof veroorzaakt?

Bedankt voor dit geweldige onderwerp.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/12/11, 13:52

Arg ben niet "pro" genoeg om zonder mankeren te antwoorden ... : Cheesy:

Wat zeggen de filters? Zou er niet een zijn die verscholen of slecht gemonteerd zou zijn?

En wat neem je als olie?

Zijn er nu "extra" stookoliën die kunnen worden aanbevolen voor uw krachtige ketel? (onwaarschijnlijk maar moet worden geverifieerd)

Het lijkt een beetje op rode brandstofolie in een Hdi plaatsen: het zal niet lang werken ...

Wat denkt het installatieprogramma? Wat zegt de aankondiging?

ps: ik snap niet waarom voorverwarmen calamine zou maken?!?
0 x
Pyclic30
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 15/12/11, 11:53




par Pyclic30 » 15/12/11, 19:01

De filters vallen op door nieuwe ...
Geen luchtinlaat.

Voorverwarmen, zeg ik tegen mezelf dat door stookolie te verwarmen; we krijgen te veel meer condensafval ... als een boter die te heet wordt in de kachel.

De handleiding zegt niets ...
De installateur is een dief ... en weet minder dan ik.

De stookolie is zogenaamd van "hoge kwaliteit", je hebt hem aan mij verkocht ...
Na met alle filtratie (3-filters tot 5 micron) die ik heb als er onzuiverheden zijn, worden ze door het filter gestopt.

Het blijft een mysterie dat ik niet begrijp ... de jet wordt 's morgens en willekeurig geblokkeerd door zwart alle 3.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/12/11, 19:42

Het blijft een mysterie dat ik niet begrijp ... de jet wordt 's morgens en willekeurig geblokkeerd door zwart alle 3.

De leidingen die van de tank naar de brander gaan, zijn in welke materialen?
Ik denk aan een degradatie van deze pijp.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Pyclic30
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 15/12/11, 11:53




par Pyclic30 » 19/12/11, 10:46

Goedemorgen.

Ze zijn gemaakt van koper.

Wat ik niet begrijp is dat er filters zijn en ze niet voeden.
Ik heb de routes gecontroleerd, ze zijn goed, er is geen reversal style return onderweg, enz ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 19/12/11, 11:05

Het wordt ingewikkeld ...

Kun je wat foto's maken?

Filters, pijpen? Straal als het vuil is? Ideaal wanneer ze ook worden gedemonteerd?

Zo niet, hoe maak je de jet schoon?

Hebt u rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant van de brander? Want als de installateur is een lame, de fabrikant heeft de plicht om haar klanten te helpen ... zelfs met de incompetentie van hun resellers opzeggen ... (het is lelijk, maar ...)
0 x
Pyclic30
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 15/12/11, 11:53




par Pyclic30 » 19/12/11, 11:37

LOL ...

OK.
Wanneer de fabrikant die ik al heb gecontacteerd door geregistreerde, kan hij niet schelen koninklijk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 19/12/11, 11:58

Controleer in feite de goede werking van uw voorverwarming, het is mogelijk dat het te veel opwarmt en verbrandt de brandstof ... Neem een ​​beetje brandstof uit de bodem van uw tank en loop door een koffiefilter om te beoordelen netheid ..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Pyclic30
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 15/12/11, 11:53




par Pyclic30 » 19/12/11, 12:04

Ja inderdaad, ik dacht aan het voorverwarmen dat de brandstof verkoolt net voor het spuiten ... omdat mijn filters onberispelijk zijn en de straal in 3 dagen in de nacht zwart is !!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/12/11, 12:15

Macro schreef:Controleer in feite de goede werking van uw voorverwarming, het is mogelijk dat het te veel opwarmt en verbrandt de brandstof ... Neem een ​​beetje brandstof uit de bodem van uw tank en loop door een koffiefilter om te beoordelen netheid ..


gevangen snelheidsovertredingen : Mrgreen: , Ik zou het ook hebben over cokefactie met te gewelddadig voorverwarmen. Op sommige "ietwat geavanceerde" installaties kun je een heleboel dingen afstellen voor de elektrische voorverwarming van de brandstof (thermostaat, of op basis van de duur van de verwarmings- / pauzecyclus), of het recirculatiedebiet van de brandstof die wordt verwarmd ( afstelnaaldschroef) enz .... U moet ergens een afstelelement hebben. Brandstof verwarmen zonder controle zou wel eens door regelgeving kunnen worden verboden ...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 530-gasten