Stove explosie pellets. Stove ontploft!

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
woopit
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/12/15, 15:19




par woopit » 28/12/15, 15:23

Ik woon net een ontploffing met mijn pellet brandende kachel.

De glazen gehouden, maar de deur verplaatst en steviger ...

Kleine explosies had plaatsgevonden zonder schade. In feite, dat is wanneer het vuur haperde bij gebrek aan pellet, en dat alle pellets vallen plotseling.
De bak is gevuld as zonder vuur en het huis is gevuld met rook, tot de explosie gebeurt op hetzelfde moment dat de vlammen.

Ik weet niet of dit is te wijten aan een verkeerde instelling, of pellets die worden geblokkeerd in de worm ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 28/12/15, 15:39

evenals verbranding is hot geblokkeerd bij gebrek aan lucht in een grote stapel van pellets voor CO exploderende heftig na !!

Bekend en gevreesd door de ongelukkige brandweerlieden die gestorven zijn door een deur te openen in een eenvoudige brand, die alles blaast in een 'big bang' !!

Dit brengt herinneringen terug van kind klasse, de kolenkachel was bang een half uur na de start, het punt van het hebben van een gat !!

normaal de fabrikant kachel is verantwoordelijk en dergelijke ongevallen te voorkomen met gecontroleerde komst van pellets die katastrofisch kan zijn als je geluk hebt, zelfs een liter CO-gas is een zeer grote boom, als H2 !!
En er tientallen liters die deel uitmaken scheet een huis kan zijn !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 28/12/15, 20:28

dedeleco in 2011 schreef:Ja geen kachel (niet dat pellets) kunnen explosies te maken !!

Ik herinner me, jong klasse, zijn er ongeveer 50 jaar, een eenvoudige kachel, die de hele winter, na het starten van een half uur later was een grote boom, en klasse voortgezet zonder angst! !!

De kachel had een gat gedragen aan de basis van zijn verbrande metaal, dat was om de explosie te helpen !!

Een slecht ontworpen fornuis, beschadigd of verkeerd geïnstalleerd kunnen exploderen !!

Zoals bij elke brand of brand, bekend brandweerlieden, ongelukkig, stierf soms een deur te openen, is het mogelijk om CO (verbranding weinig zuurstof), die explodeert wanneer zuurstof komt te maken !!
Dit is een van de grootste risico voor brandweerlieden, CO dit in een gewone brand !!

Zij moeten een CO detector toegevoegd ????


: Mrgreen:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Philippe Schutt » 03/07/16, 11:05

Deze explosie problemen zijn nog niet voorbij, en nog erger!
Om het uiterlijk van de vlam te verbeteren, fabrikanten verminderen het volume van de verbrandingslucht en het gebruik van grotere kroezen. Plotseling, het vuur in slow motion is meer volatiel en het risico op brand verlies is het hoogst, gevolgd door de hierboven beschreven scenario:
Nieuwe pellets komen in de brander met enige vertraging. Zij vallen dus in een hete brander, maar met zeer weinig of geen sintels. Plotseling, zijn de pellets niet rechtstreeks maar warm ontbranden. Na een bepaalde tijd (enkele minnutes.), De temperatuur is voldoende om de gassen ontsteken. Boom ...

Indien de doorgang gedeelte van de dampen in de warmtewisselaar voldoende is, kan het geen gevolg (theoretisch;)), maar als dit gedeelte is klein en er is geen veiligheidskleppen, het glas kan heftig loslaten. Sommige merken beginnen kleppen, maar niet noodzakelijkerwijs op al hun apparaten.
Het verschijnsel kan ook optreden in het contact, zijn de fabrikanten beginnen te keramische kaarsen generaliseren, het verwarmen sterker en het versnellen van de ontsteking. Maar als de kaars is moe?
Uiteindelijk vond ik een kachel fabrikant het verstrekken van de pellets uit de bodem, of als ÖkoFEN Kwb, waarin het probleem opgelost, omdat de kolen aan de top.
1 x
Niconoclaste
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 31/10/17, 09:04
x 2

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Niconoclaste » 31/10/17, 09:14

Bonjour à tous,

Ik ben zojuist het slachtoffer geweest van de explosie van het paneel van mijn pelletkachel. Ik zeg het slachtoffer omdat het heel erg kan zijn als we in de kamer waren.
Stukken glas werden geplant in een houten raam op 6 meter weg.

Het was de eerste start-up, het brandde normaal, de pellets vielen recht in de graaf. Dit is een EVACALOR kachelmodel rafaello 12kw. Gekocht bij een Franse dealer en geïnstalleerd door een geautoriseerde installateur, onafhankelijk van het bedrijf waar ik het heb gekocht.

We begrijpen de oorzaak niet, geen ophoping van rook, buitenluchttoevoer aangesloten op de kachel, enz. Tenslotte is de hele installatie correct.

Ik heb contact opgenomen met de verkoper, ik wacht op een antwoord. Ik geef aan dat de deur van de kachel uitgerust is met twee anti-explosiesystemen
2 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6516
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1638

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Macro » 01/11/17, 11:20

Ik had persoonlijk recht op een explosie in mijn boiler van mijn ouders ... nadat ik twee schoppen zaagsel op de kuiltjes had geswaaid ... Toen ik een paar minuten later kwam met de 3eme-schop en dat Ik opende de deur ... braoum ... Macro ontharing van wenkbrauwen en knippen naar de desirless verzending ..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Flytox » 01/11/17, 22:44

Macro schreef:Ik had persoonlijk recht op een explosie in mijn boiler van mijn ouders ... nadat ik twee schoppen zaagsel op de kuiltjes had geswaaid ... Toen ik een paar minuten later kwam met de 3eme-schop en dat Ik opende de deur ... braoum ... Macro ontharing van wenkbrauwen en knippen naar de desirless verzending ..


Nee, het Desireless kapsel wordt veroorzaakt door de ongelukkige associatie van flatulentie en een coltrui!
Ok, ik naar buiten. :|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Philippe Schutt » 30/03/18, 11:37

Niconoclaste schreef:Bonjour à tous,

Ik ben zojuist het slachtoffer geweest van de explosie van het paneel van mijn pelletkachel. Ik zeg het slachtoffer omdat het heel erg kan zijn als we in de kamer waren.
Stukken glas werden geplant in een houten raam op 6 meter weg.

Het was de eerste start-up, het brandde normaal, de pellets vielen recht in de graaf. Dit is een EVACALOR kachelmodel rafaello 12kw. Gekocht bij een Franse dealer en geïnstalleerd door een geautoriseerde installateur, onafhankelijk van het bedrijf waar ik het heb gekocht.

We begrijpen de oorzaak niet, geen ophoping van rook, buitenluchttoevoer aangesloten op de kachel, enz. Tenslotte is de hele installatie correct.

Ik heb contact opgenomen met de verkoper, ik wacht op een antwoord. Ik geef aan dat de deur van de kachel uitgerust is met twee anti-explosiesystemen


Hallo,

Nieuw? kan een diagnose van de oorzaak worden gemaakt?
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par PVresistif » 30/03/18, 15:59

De pellet kan erg gevaarlijk zijn omdat er een explosiegevaar bestaat.
Dit is te wijten aan het feit dat het een vaste brandstof is die per stuk in de kachel wordt ingebracht en met tussenpozen, dus het risico bestaat dat er een tekort aan lucht is en dat er dus sprake is van CO-uitstoot, dat buitengewoon explosief is; natuurlijk met een automatische kachel pellet feed is continu dus het risico gecontroleerd, behalve in het geval van een storing. Door nadelen in een houtkachel handmatige feed als u te veel pellets laadt luchtinlaten op het rooster dmse volledig verstopt en het is de onvermijdelijke explosie.
In alle gevallen een goede verzekering hebben en uw systeem controleren, een onderhoudscontract afsluiten, in een handmatige kachel die niet bedoeld is voor pellets, adviseer ik om een ​​geperforeerde plaat aan het rooster toe te voegen die verstopping voorkomt 100% van de luchtinlaat .
Vanuit mijn oogpunt is een vaste brandstof in ieder geval gevaarlijk, omdat het teveel aan lucht dat de veiligheid waarborgt niet controleerbaar is .....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Philippe Schutt » 30/03/18, 17:08

In het geval van Niconoclaste is niet bekend dat gassen zijn geëxplodeerd. Misschien een glasafwijking?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten