Time tracking operatie op de ketel OKOFEN

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Taam » 07/10/16, 22:01

Bonsoir,
Ik begin alleen tot deze draad met een voorpagina foto van Dirk Pitt te lezen:

Beeld

Ik denk dat qu'Okofen beschouwt deze waarde als P114 uitstekend.
Wat voor soort hydraulische circuit dat waarde heeft bereikt? [Met of zonder buffering? Radiatoren? PCBT? Verwarmde muren? ...] Deze info was zeker gegeven, maar ik heb het nog niet gevonden.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Dirk Pitt » 08/10/16, 07:21

geen buffertank, radiatoren fonts maar het instellen van lange verfijnd en circulatiepomp beheerd door de ketel controller en niet de controller TEM (er was een specifiek onderwerp van de hierboven)
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Taam » 08/10/16, 21:59

Nou ok voor de installatie.
Ok ookMet behulp van de UW-poort ketel OKOFEN en het instellen te evenaren. Ik vergelijk het met mijn eigen geheugen dat is vrij gelijkaardig.
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Taam » 10/10/16, 17:10

Dirk Pitt schreef:P180 de 1 aan de UW-poort te activeren passeren.
P181 de 100 (zoals 100%) voorbij is de% modulatie van de circulatiepomp. Mijn circulatiepomp ondersteunt geen PWM hakken
Vervolgens brengen de P281 een waarde 2 graden boven de V3V eindwaarde. in mijn geval, de V3V sluit 65. dus heb ik 67 enP281, ga dan naar de P282 1. is de hysterese.
en wanneer de temperatuur val van de ketel, als deze passeert onder 66 ° circulator stopt onmiddellijk, waardoor de ketel te laag.
de circulatiepomp zal herstarten in 68 °

Na verificatie, dit is mijn opstelling:
  • Stel boiler 68 ° (dat wil zeggen halverwege tussen de min (60 °) en max (76 °)
  • drempel pomp 65 ° (hysteresis = 0)
  • v3v sluiting 60 ° (oorspronkelijke waarde, denk ik)
0 x
Lolo23
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 08/01/22, 21:37

Opnieuw:




par Lolo23 » 08/01/22, 21:43

Chaboum schreef:het is nieuw dit jaar, vorig jaar perfect. dezelfde leverancier,
2e seizoen met mijn ketel, nog geen onderhoud.
aan de andere kant nog iets anders dit jaar: mijn verbrande pellets (of gedeeltelijk) vallen aan de linkerkant in de asbak. (zie foto) vorig jaar lijkt het mij dat hij in de asbak, rondom de plaat, in evenwicht is gevallen, maar daar is het vervelend omdat de asbak aan de linkerkant gevuld is, dan overloopt, terwijl hij aan de rechterkant niet overloopt er is niet veel

Beeld

Bonsoir,
Ik heb hetzelfde probleem als chaboum op mijn ketel, namelijk veel as aan de linkerkant van de asbak. Ik heb de plaat verwijderd, schoongemaakt en teruggeplaatst en de ketel start niet opnieuw op. Ophoping van pellets maar geen ontsteking .. Ik weet echter zeker dat ik de plaat correct heb geplaatst en dat ik mijn luchtinlaten heb geblokkeerd om te voorkomen dat as binnendringt ... Heb je enig idee van het probleem?
dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Did67 » 08/01/22, 22:08

Je stapel as aan de linkerkant is geen as: het zijn zwaar verbrande, verkoolde pellets.

Er is een groot verbrandingsprobleem: teveel pelletvoer? natte pellets die niet goed ontsteken + zeer korte cyclus die veel starts veroorzaakt?

De as moet vloeibaar zijn, een beetje zoals cement ...

Daar moet je bij gebrek aan starten controleren of de ontsteker werkt: leg je hand voorzichtig; het moet opwarmen en hete lucht blazen; tegelijkertijd moet er een hoop pellets zijn. Het komt vaak voor dat er na het demonteren/reinigen van de schijf niet genoeg pellets zijn. Normaal gesproken herhaalt de ketel het ontstekingsprogramma, dat begint met een bediening van de schroef om de "heuvel" te maken ... Dus 2 of 3 pogingen, na het legen, is dit normaal (u kunt door de rijcommando's 2 toegankelijk maken met een code die ik ergens heb onthuld, draai handmatig de schroef, na het schoonmaken, om de pijp + de schijf te vullen).
0 x
Lolo23
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 08/01/22, 21:37

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Lolo23 » 08/01/22, 22:14

Bedankt voor je antwoord Did67. Het is de foto van Chaboum, niet de mijne!
Eenmaal opnieuw opgestart ben ik daar terug gegaan en de asbak begon zich te vullen met pellets dus geen ontsteking.. Maar de ontsteker werkt omdat hij warmte produceert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Did67 » 09/01/22, 10:10

Lolo23 schreef:Bedankt voor je antwoord Did67. Het is de foto van Chaboum, niet de mijne!
Eenmaal opnieuw opgestart ben ik daar terug gegaan en de asbak begon zich te vullen met pellets dus geen ontsteking.. Maar de ontsteker werkt omdat hij warmte produceert.


En het is nog steeds niet ingeschakeld ???

Ik raad je ten zeerste aan om dan de microgolftest uit te voeren (doe een zoekopdracht met de motor, deze staat beschreven op een van de "okofen" of "pellets" draden), om de vochtigheidsgraad van je pellets te kennen ...
0 x
Lolo23
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 08/01/22, 21:37

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Lolo23 » 09/01/22, 11:22

Nee helaas... Ik begrijp niet waarom! De verwarmingsmonteur vertelde me gisteravond dat de plaat verkeerd moet worden verplaatst. Wel zitten de twee luchtinlaten goed in de sproeiers van de plaat...
Voor de magnetrontest zal ik kijken naar bedankt. Het is dezelfde leverancier als gewoonlijk en ik had geen probleem tot december, toen ik veel onverbrande was die zich ophoopte in de asbak en op het bord. Vandaar de demontage van de plaat maar de gaten werden niet verstopt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Did67 » 09/01/22, 13:59

Lolo23 schreef: Het is dezelfde leverancier als gewoonlijk en ik had geen probleem tot december, toen ik veel onverbrande was die zich ophoopte in de asbak en op het bord. Vandaar de demontage van de plaat maar de gaten werden niet verstopt.


Heb je niet getankt???

Een leverancier is één ding. Bij de beste, zelfs gecertificeerde, kunnen er hikken zijn!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 427 gasten