Time tracking operatie op de ketel OKOFEN

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/01/15, 13:28

We zijn dus niet zo ver verwijderd van waar ik het over had: een paar korte stops maar die de cycli verkortten, zonder dit veel "tellen" op de urenteller ...

Deze 5,5 uur downtime misschien wel 35 oordelen over 10 minuten gemiddeld. En zo zal er cycli, een gemiddelde duur van 35 2,3 uur (dat is prima!).

Dit is niet h 2,3 zoals in mijn hypothetisch voorbeeld, maar 3 uur en een paar ...

Nogmaals: dit is uitstekend, maar geen continue modulatie, de eerste cijfers (85 85 werkuren ...) kan doen vermoeden ...

Met mijn gemiddelde 32 min cyclustijd, ik heb op dit moment, iets wat voor soort 40 of 50 minuten werking gesneden door ongeveer tien minuten van de haltes. Die zou in 20 24 werkuren op h ...
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 28/01/15, 13:54

Inderdaad Did!
En je kan niet lijken te uw cycli te verlengen?
Van mijn kant, de 85 werkuren waren op een iets koudere periode, die terug naar huis zou komen (van Météo France!).
Ik blijf mijn uitspraken.
PS: Heeft iemand een matrix naar CSV-gegevens importeren uit de ketel?
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 02/02/15, 11:39

Bonjour à tous
Hier worden de cijfers opgenomen op deze dagen 7
- Num = brander 28
- Num = 126 uren brander (over mogelijke 168)
- Gemiddeld bedrijfstijd brîleur = 4.5 uur
- Het bedrijfsresultaat verhouding ten opzichte van de totale tijd is 0.75.
0 x
Jean-Jacques
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 26/02/15, 19:00

OKOFEN ervaring sinds 2007




par Jean-Jacques » 26/02/15, 19:27

hallo allemaal liefhebbers OKOFEN!
het is waar dat het een grote liefde verhaal dat machine! Ik ben uitgerust met een Pellematic cmp1.4 sinds 2007 - in combinatie met een zonneboiler en een schroef reliee een silo textile.vielle goed geïsoleerd huis.
tjrs ze maakte een goede trouwe dienst, met uitzondering van een grote productie Kreosote in de komst van de pellets I reinigt methodisch alle 3 maanden met de rest van de ketel (ik ben een perfectionist) .personne de oplossing gevonden.
maar na een afwezigheid van 3 maanden in de herfst was het huis in december op 10 ° en het opnieuw opwarmen van de verwarming was lang en vervelend. we hadden een kleine 17 na 4 dagen verwarming zonder deze traagheid te begrijpen. de verwarmingstechnici die niets van okofen afwisten, hielpen me niet, alleen een okofen "expert" bekeek al mijn parameters en ontdekte een zwakke pomp die we hadden gewijzigd. maar met de warmte daalde de omgevingstemperatuur met 2 ° en ik begon me serieus te interesseren voor alles forums okofen om mijn ademautomaat te tweaken .. en ik dank jullie allemaal voor jullie ervaringen want voorlopig is het goed in huis. aan de andere kant, als ik overdag warm water maak, daalt de temperatuur snel genoeg, dus ik doe het van 3u tot 5u in de ochtend 55 °.
We gietstukken en aluminium radiatoren.
Ik heb een kamer sensor in een niet-direct verwarmd gang. 19 ° geeft me gevraagd 20-21 in de lounge.
Hier zijn de laatste parameters

TP verzoek 19 °
P202 / 80 76 ° °
P4-7 / 65 63 ° °
P5-8 / 9 12 ° °
P263 68 °
curve / 1,2 1,6
voet / 30 40 ° °
comp - / 0 / 3

de ketel was 15kw (4 caps) Ik heb 13kw met 4 caps place.car mijn boot tijden zijn 18mm (ooit) dus ik probeer de 13kw en de regulering van de DID.

Mijn expert vertelde me dat het beste zou zijn om dit te doen.
--P202 80
- P-4 7 60
- P263 links 70
Ik weet het niet ... wat te doen.

Bedankt voor het lezen en ik ben geïnteresseerd in uw verlichting ...

hier voortdurend: https://www.econologie.com/forums/reglage-re ... 13776.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/02/15, 19:40

Hi Jean Jacques en welkom hier! Ik denk dat je klopte op de juiste deur :)

Door nadelen ik stel voor dat je een nieuw onderwerp te maken voor meer zichtbaarheid van uw bericht ... over dit wezen dan 1600 antwoorden ...

Daarna kunnen we een link hier te maken aan uw onderwerp.
0 x
Jean-Jacques
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 26/02/15, 19:00




par Jean-Jacques » 26/02/15, 20:26

0 x
Bedoeïen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 124
Inschrijving: 21/10/09, 22:38
Plaats: High-Savoie
x 2

terug na 9 dienstjaren okofen 15kw condensatie




par Bedoeïen » 28/10/15, 21:50

Bonsoir,

Een kleine terugkeer Haute-Savoie 700m na 9 jaren van de exploitatie van een condenserende OKOFEN 15KW vastgeklemd aan KW 12 (twee veren + param.).
House 220 m2 bewoond door 5 6 aan mensen. + Tapwater zonneboiler. Huis van dezelfde leeftijd in goed geïsoleerde hout.

- Nb. van de activiteiten van de ketel 18814x
- De totale operationele tijd 14984h
- Gemiddeld cyclus 47m
- Gemiddeld verbruik 3T / jaar

normaal en onderhoud:
- Gewijzigd zodra de grijze TEM regelgeving, omdat a priori te veel controle relais V3V (de Regul werd ondersteund door ÖkoFEN, echte profs !! Ik hi in het voorbijgaan)
- Veranderde de ON / OFF-knop van de ketel als gebroken, nog weinig gebruikt.
- De knop om de weergave van de ketel slaat u linksaf te vragen wat sterk genoeg boven (stof ??) bouwt.
Anders RAS echte Zwitserse horloge deze ketel.

Nou, na alles wat rond werkt vrij goed.
Ik veranderde de motor van de nacht V3V verdieping omdat HS. De voormalige geopend in 120 sec. Ik kocht een nieuwe compliant opent in 240 sec. om te proberen om te vechten tegen de gevolgen van de trilling start het installeren van elke ochtend.
Ik moet snel veranderen de andere dag V3V verdieping, omdat het ook begint te mislukken ... dus ik neem dezelfde 240sec of niet?
0 x
The Caravan gaat ...
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Taam » 03/10/16, 19:30

Hallo,
De stamgasten van FS zullen me hebben herkend met een "a" in de buurt van mijn bijnaam. Voor de anderen gebruik ik al 12 jaar een PEB 4. Het eerste seizoen stelde me teleur met een gemiddelde cyclus van 30 minuten op PCBT, zonder buffer, met productie van SWW.

Ervan overtuigd dat het was niet een probleem van overdimensionering Ik ben begonnen in de optimalisatie van het aantal cycli. Om mijn lading controle van de brander Ik koos ervoor om de witte controle te vervangen (te bellen!) Door een kleine Crouzet controller te vergemakkelijken.

Aan het einde van het vierde seizoen, de p114 ketel toeneemt omdat het lijkt 80 min (gemiddelde cyclustijd voor installatie).

Met betrekking tot mislukkingen, RAS-to-date. De garantie van 2 jaren verstreken, de garantie 5 jaar zal binnen een jaar worden afgerond, waarschijnlijk geen probleem. Deze ketel lijkt gebouwd om lang mee, maar ik verantwoording deze aanzienlijke vermindering van het aantal starts om haar leeftijd te helpen beter : Cheesy:
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Dirk Pitt » 03/10/16, 22:20

interessante benadering, het idee van de vervanging Regul door een controller.
maar het is een hoop werk.
u een Regul klimaatprogramma deed?
kunt u ons een flowchart (Grafcet) van uw programma te geven? Ik ben benieuwd hoe je de circulatiepomp en 3-weg klep beheerd.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Volg de bedrijfstijd van de ketel OKOFEN




par Taam » 04/10/16, 17:48

Inderdaad veel werk, maar ik begon niet vanaf nul, want vóór de pellets gebruikte ik deze regelaar al om de HS-kaart van mijn stookolieketel te vervangen ... Deze "algemene" Crouzet-PLC's zijn eenvoudig te programmeren in FBD-taal en hebben van alle functionele blokken die nodig zijn om het klimaat te reguleren en zelfs meer.

Een moeilijkheid betreft effectief sturen van de v3v vooral met een pellet brander die snel bezwijkt onder de last en bladeren met een sterke inertie. De v3v controle moet deze reactie op straffe van de trilling en / of het einde voortijdig cyclus te anticiperen. Ik heb goede resultaten met een evenredige correctie + derivaat.

een eenvoudige regelhysterese die begint wanneer de ketel heet genoeg en uitgesneden worden voordat het condenseert: de controle van de circulatiepomp geen probleem.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 359-gasten