Time tracking operatie op de ketel OKOFEN

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 27/01/15, 10:34

Dat is de reden waarom mijn correctiefactor is ook op 6: de sonde wordt geplaatst in mijn keuken (niet ideaal, maar het is de enige plek die open na al het werk was). In aanvulling op de hitte ingangen van de kachel, is er ook een verwarmd handdoekenrek, maar alle klarinetten van mijn installatie (en het verwarmt!).
Voor nu, de werking en de temperatuur in het huis geschikt voor mij, in de hoop dat dit quasi-continue werking van de ketel niet zal leiden tot overconsumptie van pellets.
Er is ook voor de elektriciteit die wordt verbruikt door de ketel met de continue werking te overwegen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
christina86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 22/12/11, 02:19
Plaats: beperken poitou / center / Limousin
x 1




par christina86 » 27/01/15, 11:10

patrice42440 schreef:hoop dat deze quasi-continue werking van de ketel zal veroorzaken overconsumptie van pellets.
Er is ook voor de elektriciteit die wordt verbruikt door de ketel met de continue werking te overwegen!


Hallo,
Het is niet de bijna continu bedrijf dat zou overconsumptie van pellets - integendeel, stappen / stops consumeren, et korrels et elektriciteit. Het is het verlies van het huis dat de conso maken ... ie. de mate van isolatie (of niet-geïsoleerde) ...

ed: zie het aantal starts op 24h / h brander - als het huis bcp overneemt, de beslissingen zijn in feite vrij kort
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 27/01/15, 11:22

Om 11 uur heb ik het aantal branderstarts en het aantal branderbedrijfsuren afgelezen. Ik zal dit op de voet volgen en u laten weten. Ik zal ook proberen om de "fietscomputer" -montage aan te passen om een ​​idee te krijgen van het verbruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/01/15, 11:55

christina86 schreef:Hallo,
Het is niet de bijna continu bedrijf dat zou overconsumptie van pellets - integendeel, stappen / stops consumeren, et korrels et elektriciteit. Het is het verlies van het huis dat de conso maken ... ie. de mate van isolatie (of niet-geïsoleerde) ...



Helemaal mee eens.

Twee dingen:

- Of het is te warm in het huis, en kunt u de instellingen optimaliseren om de conso verminderen

- Of het is gewoon goed en niet om uit te kijken de ketel, maar de calorieën lekken; de ketel alleen waden om te vervangen wat verloren is gegaan om de temperatuur op peil te houden!

Dus geen overconsumptie verband met de werking.

Maar kan worden gerelateerd aan een isolatiefout!
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 27/01/15, 12:09

... Of de ketel is ruim en instellingen ontwikkeld voor zeer lange bedrijfscycli ...
... Of wonen in een huis met gipsplaat overal, buitenmuren gepleisterd of bekleed ...
Alles draait om een ​​compromis!
Met betrekking tot de isolatie, kun je hier de restauratie van mijn huis hier: http://lavalette.over-blog.fr/
Updates zijn oud, maar het werk is voltooid sinds!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/01/15, 14:28

Het werd verkeerd begrepen.

Ik reageerde op het idee van surconsommation.

Een boiler top, met zeer hoog rendement, de ketel verbruikt pellets dat het huis verliest als calorieën.

Kortom, ongeacht de duur van de cyclus (behalve extreme situaties; dus als ze "gemiddeld" zijn).

Dus als de binnentemperatuur "precies goed" is, verbruikt je boiler wat nodig is om het verlies aan calorieën in huis te compenseren ...

En als er overconsumptie, niet te kijken van de ketel. Of cycli. Dit is de thuisbasis.

Daarna, als het is perfect, als mieux.pour jou. We zullen niet nog steeds op zoek naar problemen waar er geen!

Het was u die over overconsumptie gevraagd (of de angst?).

Dat gezegd hebbende, door middel van informatie, wat is dan het record van uw tellers:

- Aantal werkuren?
- Aantal starts?
- Gemiddeld cyclustijd?
- Aantal ontstekingen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
christina86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 22/12/11, 02:19
Plaats: beperken poitou / center / Limousin
x 1




par christina86 » 27/01/15, 16:27

patrice42440 schreef:... Of de ketel is ruim en instellingen ontwikkeld voor zeer lange bedrijfscycli ...

Wat een baan, in feite is dit enorme huis! (En ik vond zijn beschrijving daar)
We begrijpen beter dan OKOFEN eindelijk kan maken lange cycli. Het blijft voor mij om te vergroten om te stoppen met zeuren over mijn werk / stopt.

Je hoeft niet te spreken van de isolatie op de blog, door oplichters we zien dat er inertie - uit nieuwsgierigheid zou ik toch proberen om de kamer sensor qqs dagen uit te schakelen om te zien of de stooklijn ligt aan de basis. Hebt u de gegevens geconverteerd van uw USB-stick (.csv) in de grafiek te zien?
Toen ik mijn graphics op dat moment ten opzichte van, kon ik beter de werking van de sonde AMB zien (en het bevestigde mijn indruk goed - thuis met de traagheid I met een handicap, om workshop met ITI en zonnewarmte, ben ik het af en toe gebruikt)
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 27/01/15, 17:10

Over isolatie van woningen:
- Dakbedekking, sandwichpanelen met een dikte van 180mm (coëfficiënt 5 op het moment)
- Alle noorden muren zijn bekleed L2V 200mm (coëfficiënt ook 5)
- Muren in het zuiden en het westen zijn gevoerd L2V 150mm
- Muren wordt niet verdubbeld, omdat vertrokken stenen.
- Windows zijn allemaal voorzien van dubbel glas den 4 / 16 / 4 argon.
- De vloeren zijn op kelders en vloerverwarming panelen zijn 80mm dik.
Dat is het.

Ik zal alle verzameld in een paar dagen gegevens te verstrekken aan een vertegenwoordiger geschiedenis
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 27/01/15, 17:44

en laatste info: ik heb 30 kubieke meter hout en 500 l brandstof verbruikt met mijn "oude" installatie (in feite veranderde ik deze na 3 jaar).
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 28/01/15, 12:11

1er 24 verklaring na bedrijfsuren
- Num = brander 7
- Aantal bedrijfsuren brander = 22
- Gemiddelde tijd van de brander operatie 189 = min (3h09)
De t ° buiten was kouder -2 ° op zijn best 2 °
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 253-gasten