Time tracking operatie op de ketel OKOFEN

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/01/15, 17:49

christina86 schreef:
Patrice, als u twee circuits en een enkele sonde, is het verrassend dat het niet op de radiatoren ... misschien is het zelfs mogelijk is?

En wanneer u uw compensatie 0 op de pc, kan het nodig om de curve te corrigeren (als deze in willekeurige volgorde is ingesteld zonder dat het uitschakelen van de sonde om de afstand en de helling te bepalen ...)


Ik heb een twijfel over bestaan: met een enkele sonde, kan men twee compenserende factoren hebben ????

Ik zie niet in hoe een ruimtesensor geplaatst in een kamer die wordt gevoed door een circuit 1 op geldige wijze een circuit 2 "beïnvloedt" ???

Ik heb echter een vage herinnering aan de bedrading patroon, en het mogelijk om een ​​sonde per circuit toe te voegen ...

Ik denk dat een van deze twee factoren in het niets !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/01/15, 18:13

patrice42440 schreef:
FYI, ik heb een 1500l buffertank (van mijn oorspronkelijke installatie met een ketel stam) dat mijn verwarming heeft nagelaten om te integreren.



Weet je het zeker ???

Omdat ik eindelijk begrijp uw operatie bijna uniek cyclus voor de dag, origineel (understatement) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 26/01/15, 18:47

Ik denk dat het hetzelfde, een continue cyclus, moet 1L 500 als buffer te dienen! .... Als de ketel het niet genoeg om de limiet van T ° te bereiken kan verwarmen, zo blijkt, blijkt ..

Ik heb eens een cyclus van 3 dagen in de winter (ruimtevoeler offset) bij wijze van uitzondering, verliezen = verwarmen van de bal.
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
christina86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 22/12/11, 02:19
Plaats: beperken poitou / center / Limousin
x 1




par christina86 » 26/01/15, 19:13

Wist, als zijn bal werd gebouwd, zou het niet een enkele continue cyclus, maar 1 of 2 een dag of 3 met lange stops (terwijl 24h een brander / dag), toch?

Edict: Manet zag het antwoord ... ok, maar dat 32kW ramerait een BT 1500l te verwarmen: Voorwaar, hij liet zijn huis zijn een zeef (vergeet niet dat Roy heater 500m² met 20kW - misschien niet, maar 600m hoe dan ook in Zwitserland) ...

(Patrice ketel moet direct schroef zijn of het zou op zijn minst het starten van een dag na het stoppen voor ASPI?)

Voor de probe Patrice bevestigde dat er slechts één, namelijk de PC - andere factor is niet alleen.

Maar het zou beter zijn op de radiator circuit (in plaats van RT dat ook moge zijn) - zou het volstaan ​​om de kabel aan te sluiten op het andere circuit als er manier om de sonde te verplaatsen (en indien radiatoren zijn boven, zou er alles aan om de kabel te verlengen, zonder onderbreking?)

Zei u:
"Ik zou wat genuanceerder zijn: met een PCBT en een huis met een goed raam op het zuiden en een enorme baai in het westen, heb ik een sonde + correctiefactor (van de 4 denk ik)."

in tegenstelling tot u, inderdaad, naar het huis waar ik uitgeschakeld de sonde als gevolg van de traagheid, ik heb geen een venster op het zuiden.
Tegenover naar de studio waar ik grote zonne-winsten en minder inertie (wandverwarming op ITI), ik sonde, maar in het geval van felle zon Ik geef de voorkeur aan te trekken verminderd (0 compensatie, het dient mij om daadwerkelijk afstandsbediening), die vermijdt de cut me up 1 ° Daarvan aangevraagd onder omgevings- T en big tijd om te gaan als ik was eerlijk gezegd ongemakkelijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 26/01/15, 19:22

opbreken 1 ° Daarvan aangevraagd onder omgevings- T

De versie V2 23 miljoen wit regelt, het snijdt (T ° + hysteresis) - 1 °. Het is veel meer comfortabel! ... Ik check het elke avond om 3 ou4 H ochtend.
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
christina86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 22/12/11, 02:19
Plaats: beperken poitou / center / Limousin
x 1




par christina86 » 27/01/15, 04:25

Ja, we hadden al gesproken over Futura Ik heb geen geluk met de 2.27 1 ° het naar beneden gaat onder wat we zetten als hysteresis ... we hadden de records die niet hetzelfde elders zeiden vergeleken ( de laatste niet over deze schuld ofwel, ik denk dat ik ben gewoon de verkeerde versie) - zoals bij de T ° limiet ext kachel.
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 27/01/15, 07:42

Bonjour à tous
ja ik ben zeker dat mijn BT is niet aangesloten.
Mijn boiler blijft draaien in bijna continue cyclus (ja het stopt in zuiging modus).
In een verklaring vanmorgen en minder koude nacht, heeft de ketel in werking sinds 83 uur op vrijdag 15h30 mogelijk 88.5.
Ik heb een USB-stick in de machine of ik kan u per e-mail van deze maatregelen 5 dagen.

Goede dag voor alle
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/01/15, 10:17

De meting "x bedrijfsuren" voor "x verstreken uren" betekent niet dat er geen korte stop is geweest tijdens het vullen; uren worden afgerond ...

Over dezelfde periode zou de variatie van de teller van het aantal starts en het aantal ontstekingen onze beroemde "cycli" opleveren.


OK voor BT. Op dit moment, met negatieve temperaturen, en een ruime ketel, is het mogelijk een continue of bijna continue operatie.

Uiteraard is de eerste verwarmende stralen niet het geval ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/01/15, 10:27

christina86 schreef:
in tegenstelling tot u, inderdaad, naar het huis waar ik uitgeschakeld de sonde als gevolg van de traagheid, ik heb geen een venster op het zuiden.
Tegenover naar de studio waar ik grote zonne-winsten en minder inertie (wandverwarming op ITI), ik sonde, maar in het geval van felle zon Ik geef de voorkeur aan te trekken verminderd (0 compensatie, het dient mij om daadwerkelijk afstandsbediening), die vermijdt de cut me up 1 ° Daarvan aangevraagd onder omgevings- T en big tijd om te gaan als ik was eerlijk gezegd ongemakkelijk.


Dit is precies waarom ik zeg dat we moeten oppassen dat we niet denken dat de manier waarop we verder gaan "de" en "de enige" oplossing is ... Een soort "enkele gedachte".

Ik heb niets anders geschreven. En niets anders wilde "demonstreren" ...

Mijn werkwijze, die in strijd is met wat Dirk had gezegd, past bij mij. En huur me alleen in. Afgezien van het relatieve "bioklimatisme" van mijn huis, ben ik ook niet bang om een ​​deken om mijn benen te leggen als ik "ingeklemd" in de bank voor de tv blijf ... Niets schokkends daarover, want ik herinner me mijn jeugd toen er alleen de kachel en de houtkachel waren ... Toen ik terugkeerde naar mijn kamer, zat er vaak ijs in het raam, binnenzijde ... Dus ja, het is ook nodig om te integreren het niveau van de vraag voor elk in de setting die we aannemen ... Aan de andere kant ben ik nogal geobsedeerd door energieverspilling [denk aan mijn opmerking over het tappen van warm tapwater om je tanden te poetsen ...]. Idem hier, als ik de actie van de sonde annuleer. Zonnewinst wordt niet "gewaardeerd". De ketel gaat door alsof hij niet bestond. De woonkamer is 's middags oververhit. En 's avonds doet het meer dan goed (want er zijn nog steeds effecten van oververhitting). Ik geef er de voorkeur aan om oververhitting te beperken, de ketel te ontlasten en eventueel 's avonds "een beetje krap" te zijn ... Wat ik een "compromis" noemde. Ik geloof dat dit overeenkomt met coëff 4 voor mijn sonde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/01/15, 10:31

patrice42440 schreef:
boiler 83 gewerkte uren sinds 15h30 vrijdag over mogelijke 88.5.



Deze 5,5 uur downtime misschien wel 35 oordelen over 10 minuten gemiddeld. En zo zal er cycli, een gemiddelde duur van 35 2,3 uur (dat is prima!).

Het is gewoon voor ons om te begrijpen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 342-gasten