Energiebesparing: thermische opslag van nog warm grijs afvalwater in een kelder of geïsoleerde ruimte?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Energiebesparing: thermische opslag van nog warm grijs afvalwater in een kelder of geïsoleerde ruimte?




par sicetaitsimple » 27/08/22, 21:22

Macro schreef:de tank van de brandstofketel is een wisselaar....


Ja, maar het principe van het project is om geen wisselaar te hebben! Dit zijn de wanden van de tank die wisselen met de lucht van de plaats waar deze is geïnstalleerd.
Dat gezegd hebbende, denk ik dat het voorverwarmen van het koude water dat uit het netwerk komt via een spoel badend in het sap (uw idee denk ik?) zeker het meest effectieve gebruik zou zijn, maar de risico's van vervuiling lijken mij onbetaalbaar.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Energiebesparing: thermische opslag van nog warm grijs afvalwater in een kelder of geïsoleerde ruimte?




par Christophe » 27/08/22, 23:28

Draai gewoon de isolatie om! Banaan ! En dat maakt een langzame Water-Luchtwisselaar! : Mrgreen:

Ik denk dat Macro het project goed heeft begrepen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Energiebesparing: thermische opslag van nog warm grijs afvalwater in een kelder of geïsoleerde ruimte?




par Christophe » 27/08/22, 23:29

sicetaitsimple schreef:Dat gezegd hebbende, denk ik dat het voorverwarmen van het koude water dat uit het netwerk komt via een spoel badend in het sap (uw idee denk ik?) zeker het meest effectieve gebruik zou zijn, maar de risico's van vervuiling lijken mij onbetaalbaar.


Nee, denk je? waterpomp-filtratie/warmteterugwinning-van-de-douche-een-frans-onderscheidt-t11302.html

Altijd leuk om te lezen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten