Energiewinst en distributie op 2-podia bij het isoleren van zolders

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Johannm
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 31/12/18, 20:56
x 1

Energiewinst en distributie op 2-podia bij het isoleren van zolders




par Johannm » 31/12/18, 21:14

Hallo iedereen

Ik zoek uw hulp omdat ik tot nu toe antwoorden op mijn vragen heb gevonden.

Het is "gemakkelijk" om bij benadering de algemene thermische winst van een dakisolatie te berekenen, maar niet gedetailleerd door vloeren en nog minder met mijn installatie ... Laat me het uitleggen:

Ik heb 2-podia: rdc + 1er-podia waarop een zolder is gerangschikt

-In de middelste isolatie rdc; dubbele beglazing en stenen muur 80cm.

-In de 1er-verdieping zal ik R7 mijn zolder isoleren. (Voorlopig is er geen isolatie door de honingraatsteen, mijn zolderopstelling is een bakstenen domme gebouwd op de vloer van de zolder onder het dak, dus ik zal glaswol 30cm op de hele domme isoleren).
De winst is duidelijk in de 1etage.

Mijn vraag 1ere is: wat is de winst voor de RDC, (ik heb geen vloerisolatie tussen de RDC en de eerste en er zal nu een prestatiekloof zijn tussen de isolatie van 1er en RDC)

Mijn antwoord neofiet is dat na de isolatie van mijn zolder, de warmte de neiging heeft om te stijgen, zal het nauwelijks warmer op de begane grond en Crevera warm boven ...

Voor de 2eme-vraag (met betrekking tot de 1ère):
Weet dat ik net een ketel heb geïnstalleerd (pellet easypell met regeling via een Termostat binnen en buiten), de Termostat binnen op de begane grond en tot slot heb ik gietijzeren radiatoren met thermostatische regelaar.

De algemene thermostaat van de ketel die zich in de RDC bevindt, zal ik verplicht zijn om handmatig te regelen door de Termostaat van de radiatoren van de bovenkant te laten zakken om niet bovenaan te barsten?

Dus wat een echte besparing als het resultaat van de isolatiewerking was om handmatig de radiatorthermostaten van de bovenkant te verlagen ..., ik bedoel het niveau van algemene energiewinst met een installatie als de mijne; eindelijk beneden op de begane grond zal ik bijna net zo veel blijven verwarmen, behalve dat door het verlagen van de Termostat van boven mijn hoogste radiatoren minder warmte verspreiden en zo de vraag kw van de ketel lichter maken, maar bliksem in welke verhoudingen ... ?

Dus ik vraag: aan de oppervlakte om gelijk te verwarmen, is het brandstofverbruik van de ketel hetzelfde als bij het verlagen van de algemene elektronische thermostaat in de ketel (voorbeeld: na een isolatie van zolders verloren waar we zijn q een te verwarmen vloer) wanneer u de radiatorthermostaten handmatig laat zakken (wanneer 2-vloeren zoals ik)?


Sorry voor de bestrating, ik probeerde duidelijk te zijn in de hoop dat het gelukt was ... :)

Fijne feestdagen!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13706
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Energiewinst en distributie op 2-vloeren bij het isoleren van de zolder




par izentrop » 04/01/19, 12:54

Hallo,
Het is mogelijk om te berekenende verliezen van alle muren. We moeten ook de verliezen tellen door ventilatie, lekkage en VMC en ook nadenken over de luchtdichtheid https://www.toutsurlisolation.com/Video ... ion#video1. Voor kamers sluit u gewoon de deuren voor de nacht

U regelt uw thermostaten volgens de gewenste temperaturen. De kranen sluiten automatisch wanneer de houtkachel operationeel is. https://www.energie-environnement.ch/co ... mostatique
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 511-gasten