ULMA 2000 ketelontstekingsfout

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Zon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/11/17, 22:44
x 2

ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par Zon » 13/11/17, 09:22

Hallo,
Ik kom naar u toe om te proberen de reden te achterhalen van mijn ontstekingsfout op mijn ULMA 2000 ketelbrander die compleet is gekocht in 2011. Het kan een paar dagen zonder problemen werken en gaat dan in ontstekingsfout. Ik haal de stekker uit het stopcontact en sluit hem weer aan en hij start opnieuw, maar het is niet altijd zo dat mijn pellets bij een herstart naar mijn brander stromen, soms demonteer ik mijn brander, maak de verbrandingskamer schoon en hij start opnieuw. Ik heb alle leidingen van de compressor en de ventilator schoongemaakt en altijd hetzelfde. Ik heb moeite om bij mijn buffertank te komen waar het stof moet blijven. Daarom kies ik voor een volledige reiniging voor het vullen en verander ik van leverancier hoewel het voorheen heel goed werkte met deze pellet, heb ik een test gedaan met een andere leverancier en de pellet duurt langer om in water uiteen te vallen dus compacter kom ik terug op deze.Maar ik twijfel nog en snap deze ontstekingsfouten niet echt, ik zie dat veel mensen deze problemen hebben, maken we op den duur slechte keuzes van brander? Zou het een fotocel kunnen zijn? van de branderautomaat? Ik laat je de foto en de link van mijn ketel achter als je het weet en me kunt helpen. Ik dank je bij voorbaat

https://www.ulmapellet.fr/produits/chaudière-ulma-2000/
1 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par Dirk Pitt » 15/11/17, 08:09

in het algemeen treedt de ontstekingsfout op als een temperatuur niet wordt bereikt na een bepaalde tijdvertraging.
zoek dus liever een temperatuursensor in uw brander of in het rookkanaal en kijk of deze niet verstopt zit waardoor de temperatuurstijging vertraagt.
1 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Zon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/11/17, 22:44
x 2

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par Zon » 15/11/17, 19:56

Hallo, bedankt voor je hulp, ik heb mijn brandersonde gedemonteerd, ik heb hem schoongemaakt, maar hij was duidelijk niet vies, we zullen zien. Ik twijfel als ik naar de handleiding van mijn ketel kijk, normaal gesproken zou het me "sensorfout" zeggen, dan weet ik niet waar ik moet kijken terwijl ik wacht om mijn silo schoon te maken.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par Dirk Pitt » 16/11/17, 09:34

Als je geen rookmelder hebt, kan het zijn dat de brandervoeler defect is. deze sondes gaan afdrijven en geven afwijkende temperatuurwaarden. het is gemeen omdat we denken dat het werkt, maar de temperatuurwaarde die het terugstuurt naar de elektronica is onjuist.
1 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Zon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/11/17, 22:44
x 2

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par Zon » 16/11/17, 17:46

Hallo, kijkend naar de reserveonderdelen op de site van mijn ketel, zag ik deze rooksonde, deze is blijkbaar op dezelfde plaats geschoven als die van de brander? Dus ik heb hem ook afgeveegd, hij draait al 24 uur zonder ontstekingsfout... Hij moet het houden
dank u
0 x
dudu39
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/12/17, 17:21
x 2

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par dudu39 » 17/12/17, 17:29

paz schreef:Hallo,
Ik kom naar u toe om te proberen de reden te achterhalen van mijn ontstekingsfout op mijn ULMA 2000 ketelbrander die compleet is gekocht in 2011. Het kan een paar dagen zonder problemen werken en gaat dan in ontstekingsfout. Ik haal de stekker uit het stopcontact en sluit hem weer aan en hij start opnieuw, maar het is niet altijd zo dat mijn pellets bij een herstart naar mijn brander stromen, soms demonteer ik mijn brander, maak de verbrandingskamer schoon en hij start opnieuw. Ik heb alle leidingen van de compressor en de ventilator schoongemaakt en altijd hetzelfde. Ik heb moeite om bij mijn buffertank te komen waar het stof moet blijven. Daarom kies ik voor een volledige reiniging voor het vullen en verander ik van leverancier hoewel het voorheen heel goed werkte met deze pellet, heb ik een test gedaan met een andere leverancier en de pellet duurt langer om in water uiteen te vallen dus compacter kom ik terug op deze.Maar ik twijfel nog en snap deze ontstekingsfouten niet echt, ik zie dat veel mensen deze problemen hebben, maken we op den duur slechte keuzes van brander? Zou het een fotocel kunnen zijn? van de branderautomaat? Ik laat je de foto en de link van mijn ketel achter als je het weet en me kunt helpen. Ik dank je bij voorbaat

https://www.ulmapellet.fr/produits/chaudière-ulma-2000/


hallo ik had hetzelfde probleem zie Ontstekingsweerstand onderdeel in de brander in de vorm van kleine aluminium pijpjes met twee grijs gekleurde draden die wordt gebruikt voor ontsteking te koop in frankrijk op ulma boiler onderdelen fijne dag verder
1 x
Zon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/11/17, 22:44
x 2

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par Zon » 05/01/18, 12:26

dudu39 schreef:
paz schreef:Hallo,
Ik kom naar u toe om te proberen de reden te achterhalen van mijn ontstekingsfout op mijn ULMA 2000 ketelbrander die compleet is gekocht in 2011. Het kan een paar dagen zonder problemen werken en gaat dan in ontstekingsfout. Ik haal de stekker uit het stopcontact en sluit hem weer aan en hij start opnieuw, maar het is niet altijd zo dat mijn pellets bij een herstart naar mijn brander stromen, soms demonteer ik mijn brander, maak de verbrandingskamer schoon en hij start opnieuw. Ik heb alle leidingen van de compressor en de ventilator schoongemaakt en altijd hetzelfde. Ik heb moeite om bij mijn buffertank te komen waar het stof moet blijven. Daarom kies ik voor een volledige reiniging voor het vullen en verander ik van leverancier hoewel het voorheen heel goed werkte met deze pellet, heb ik een test gedaan met een andere leverancier en de pellet duurt langer om in water uiteen te vallen dus compacter kom ik terug op deze.Maar ik twijfel nog en snap deze ontstekingsfouten niet echt, ik zie dat veel mensen deze problemen hebben, maken we op den duur slechte keuzes van brander? Zou het een fotocel kunnen zijn? van de branderautomaat? Ik laat je de foto en de link van mijn ketel achter als je het weet en me kunt helpen. Ik dank je bij voorbaat

https://www.ulmapellet.fr/produits/chaudière-ulma-2000/


hallo ik had hetzelfde probleem zie Ontstekingsweerstand onderdeel in de brander in de vorm van kleine aluminium pijpjes met twee grijs gekleurde draden die wordt gebruikt voor ontsteking te koop in frankrijk op ulma boiler onderdelen fijne dag verder




Hallo en bedankt voor je reactie. Na het schoonmaken van mijn sondes geen ontstekingsstoring meer sinds november, maar sinds die dag ben ik gestopt omdat hij gisteravond een fout heeft gemaakt en hoewel de pellet vult, gaat hij in "ontstekingsfout" en door alles te demonteren brak ik mijn brandersonde het was stijf en helemaal niet meer flexibel, maar de breuk aan de basis ging weg toen ik de brander verwijderde Ik verwijderde te snel en ik scheurde de kleine kabel van de printplaat, ik Hoe hard ik ook probeerde om het opnieuw te solderen met tin, dat hielp niet, ik heb nu een sensorfout dat moet verholpen worden voordat ik de "ontstekingsfout" kan aanpakken. Ik heb al een ontstekingsweerstand waarvan ik dacht dat hij dood was, ik heb hem voor niets vervangen, maar ik was het niet die hem heb veranderd omdat ik van huis was, maar ik heb de kleine rode causses niet meer, denk je dat dat nog kan? Ik moet snel zijn om warmte te vinden voor de familie, ik heb de sonde al besteld bij ULMA
Bedankt voor je antwoord
0 x
Zon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/11/17, 22:44
x 2

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par Zon » 14/01/18, 19:12

Hallo, ik kom daarom informeren over mijn storingsmeldingen die te vinden zijn op ketels en pelletbrander ULMA 2000.
Ik dacht dat mijn storing door de brander kwam omdat ik de pellets hoorde vallen, maar in feite bleef ik niet lang genoeg om te beseffen dat het een van mijn vijzelmotoren was die defect was als gevolg van een kapot tandwiel. vijzel. Dit was voor mij moeilijk te detecteren omdat de motor draaide en de propeller daarbij, dus ik dacht niet aan een rondsel dat de schroef verkleinde.Een storing komt waarschijnlijk niet vaak voor, daarom heb ik het verteld voor het geval het iemand zou kunnen helpen. In plaats van een motor te kopen die € 200 kost, heb ik hem overgelaten aan mijn neef die precisiemechanica doet en hem voor mij heeft gerepareerd, dus we zullen zien hoe hij standhoudt, maar hij vertelde me dat hij geen problemen zou moeten veroorzaken.
Ik laat je op foto's de onderdelen van de motor van de schroef achter.
Het is het tandwiel boven het plastic exemplaar dat kapot is gegaan:

Beeld
0 x
beud
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/01/18, 19:55
x 1

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par beud » 14/01/18, 20:40

HELLO
Nieuw op deze site niet goed met een pc die ik voor het eerst spreek
Ik denk dat ik iets terug kan doen wat betreft het oplossen van problemen met het onderwerp ketel Ulma 2000
mijn vraag?
op de eerste pagina van het scherm moet de foto-electrische detectiewaarde die de aanwezigheid van een verbrandingsvlam regelt standaard 20 zijn
Zo ja, dan heb ik een idee van het probleem.
1 x
Zon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/11/17, 22:44
x 2

Bij: ULMA 2000 ketelontstekingsfout




par Zon » 15/01/18, 11:43

Hallo Beud,
Bedankt voor je bericht, de foto-elektrodetectie is variabel als het werkt. Ik zag het van 17 tot 50 of zelfs 100.
Gedwongen om te stoppen 0
Nou, als dat je kan helpen, fijne dag verder.
Zon
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 391-gasten