Home naar waterstof

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het waterstofhuis




par chatelot16 » 07/04/18, 23:35

prestaties zijn niet het enige probleem ... het grootste probleem is de prijs van alle apparatuur en de levensduur ervan

de eenvoudige loodzuuraccu's hebben een redelijk goede prestatie ... een prijs die duur gevonden kan worden, maar uiteindelijk zijn de loodzuuraccu's het goedkoopste wat op de markt verkrijgbaar is ... helaas een te beperkte levensduur wat een vrij dure prijs per door de batterij verbruikte kWh

waterstof? alle opbrengsten zijn mogelijk afhankelijk van de prijs die u betaalt

efficiëntie van een elektrolyser? er is geen theoretisch maximum: je kunt 100% benaderen zoveel je wilt, er is geen notebook zoals voor warmtemotoren

maar als we een elektrolyser zo groot maken dat hij bijna 100% is, is hij zo groot dat hij zo duur is dat hij geen winstgevendheid kan hebben

het probleem is erger voor de brandstofcel aan de andere kant van de keten: platina is zo duur dat het rampzalig is om een ​​hoogrendement brandstofcel te maken... dus we zijn tevreden met een economisch optimum, een beperktere opbrengst maar een acceptabele prijs

we kunnen altijd toepassingen vinden waar de prijs niet telt, zoals ruimte, met zeer efficiënte brandstofcellen... maar die zullen we nooit in huis hebben
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 08/04/18, 10:03

bardal schreef:Ja, nou, de exacte tekst van Ademe is degene die je hierboven citeerde, en niet deze nieuwe pathos, verfraaid door Pr Vandenborre....

Je hebt het helemaal mis! Ik heb NOOIT een ADEME-tekst geciteerd!
(ik heb het draadje bekeken)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 08/04/18, 10:12

chatelot16 schreef:prestaties zijn niet het enige probleem ... het grootste probleem is de prijs van alle apparatuur en de levensduur ervan
chatelot16 schreef:het probleem is erger voor de brandstofcel aan de andere kant van de keten: platina is zo duur dat het rampzalig is om een ​​hoogrendement brandstofcel te maken... dus we zijn tevreden met een economisch optimum, een beperktere opbrengst maar een acceptabele prijs
1° het rendement verbetert (gebruik van andere materialen dan platina, enz.); lopend onderzoek;
NB HET IS NIET DOOR HET PERFECTEREN VAN DE KAARS DAT WE ELEKTRICITEIT ONTDEKKEN!

2° prijs: hij kan alleen maar en scherp dalen zoals elke nieuwe technologie (vgl. PV-panelen die in enkele jaren met meer dan de helft zijn gedaald);

3° levensduur: momenteel vóór herstelling minstens 10 jaar

chatelot16 schreef:eenvoudige loodzuuraccu's presteren redelijk goed

1° Vervuiling
2° We beginnen grafeenbatterijen te produceren in Spanje: a) veel goedkoper b) tot 8 keer meer opslagcapaciteit bij gelijk volume en dus proportioneel minder gewicht c) veel sneller opladen! Beeld

chatelot16 schreef:maar als we een elektrolyser zo groot maken dat hij bijna 100% is, is hij zo groot dat hij zo duur is dat hij geen winstgevendheid kan hebben

Opnieuw volgens de huidige gegevens!

chatelot16 schreef:we kunnen altijd toepassingen vinden waar de prijs niet telt, zoals ruimte, met zeer efficiënte brandstofcellen... maar die zullen we nooit in huis hebben

Wat is het merk van je kristallen bol!!!! : Cheesy:


OM DOOR SOMMIGEN OVER DIT TE MEDITEREN FORUM

Beeld

(Carmontelle)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Het waterstofhuis




par Bardal » 08/04/18, 11:42

BaudouinLabrique schreef:
bardal schreef:Ja, nou, de exacte tekst van Ademe is degene die je hierboven citeerde, en niet deze nieuwe pathos, verfraaid door Pr Vandenborre....

Je hebt het helemaal mis! Ik heb NOOIT een ADEME-tekst geciteerd!
(ik heb het draadje bekeken)

Nou ja toch! Via de post van Gaston die een artikel citeerde dat zelf een studie van Ademe citeerde... Sorry, je moet beter lezen waar je commentaar op geeft en waarop je vertrouwt...
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Het waterstofhuis




par Bardal » 08/04/18, 12:19

BaudouinLabrique schreef:
chatelot16 schreef:prestaties zijn niet het enige probleem ... het grootste probleem is de prijs van alle apparatuur en de levensduur ervan
chatelot16 schreef:het probleem is erger voor de brandstofcel aan de andere kant van de keten: platina is zo duur dat het rampzalig is om een ​​hoogrendement brandstofcel te maken... dus we zijn tevreden met een economisch optimum, een beperktere opbrengst maar een acceptabele prijs
1° het rendement verbetert (gebruik van andere materialen dan platina, enz.); lopend onderzoek;
NB HET IS NIET DOOR HET PERFECTEREN VAN DE KAARS DAT WE ELEKTRICITEIT ONTDEKKEN!

2° prijs: hij kan alleen maar en scherp dalen zoals elke nieuwe technologie (vgl. PV-panelen die in enkele jaren met meer dan de helft zijn gedaald);

3° levensduur: momenteel vóór herstelling minstens 10 jaar

chatelot16 schreef:eenvoudige loodzuuraccu's presteren redelijk goed

1° Vervuiling
2° We beginnen grafeenbatterijen te produceren in Spanje: a) veel goedkoper b) tot 8 keer meer opslagcapaciteit bij gelijk volume en dus proportioneel minder gewicht c) veel sneller opladen! Beeld

chatelot16 schreef:maar als we een elektrolyser zo groot maken dat hij bijna 100% is, is hij zo groot dat hij zo duur is dat hij geen winstgevendheid kan hebben

Opnieuw volgens de huidige gegevens!

chatelot16 schreef:we kunnen altijd toepassingen vinden waar de prijs niet telt, zoals ruimte, met zeer efficiënte brandstofcellen... maar die zullen we nooit in huis hebben

Wat is het merk van je kristallen bol!!!! : Cheesy:


OM DOOR SOMMIGEN OVER DIT TE MEDITEREN FORUM

Beeld

(Carmontelle)


Wat vooral belangrijk is in termen van prognoses, is om te stoppen met je dagdromen voor onmiddellijke realiteit te houden, en te stoppen met te geloven dat de te verwachten vooruitgang (en deze komende vooruitgang, daar is iedereen van overtuigd) zal samenvallen met je eigen verlangens.. Anders verval je in waarzeggerij, zonder enige geloofwaardigheid...

Om maar een paar van je voorbeelden te nemen:

- PV-panelen zijn inderdaad in prijs gedaald (dankzij de Chinezen), maar in tegenstelling tot wat sommigen dromen, is er in Europa geen PV-industrie meer (dag kippen, kalveren, koeien...); en hun doeltreffendheid blijft zwak. Erger nog, ze stoten, geïmporteerd uit landen waar energie voornamelijk uit steenkool bestaat, meer CO2 per kWh uit dan onze Franse elektriciteit...

- de kaars ligt waarschijnlijk niet aan de oorsprong van de gloeilamp, maar indertijd begrepen alle wetenschappers dat licht werd geproduceerd door een lichaam op hoge temperatuur te verhitten (zie olielamp, kerosine, gasverlichting... ); alleen de kwestie van de gebruikte energie ligt aan de oorsprong van de gloeilamp. wat betreft degenen die ervan droomden de zon in haar loop te stoppen, ze gaan nog steeds door met hun litanieën ...

-de prijs van brandstofcellen zal dalen? Ongetwijfeld, en ik hoop het voor hen, want op dit moment is de markt beperkt. Wat hun levensduur betreft, je kunt het niet weten, het kwam net uit...

- op dezelfde manier zal er vooruitgang worden geboekt op het gebied van batterijen... Verschillende onderzoeken gaan inderdaad richting grafeen (niet alleen in Spanje), maar we verwarren onderzoek en productie niet; als dit wordt gevonden, zal dit pad een doodlopende weg blijken te zijn; het is dringend even afwachten...

Dus voordat u roekeloos valse cijfers naar voren brengt en de toekomst belooft, moet u de betrouwbaarheid van uw bronnen en de validiteit van uw berekeningen controleren; het is geen "verdriet", het is gewoon een rationele benadering... We hebben zoveel valse profeten en gedesillusioneerde morgens gekend... Kijk hier naar Duitsland en zijn beroemde Energiewende die minder glimlachend wordt onthuld dan aangekondigd.
1 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Het waterstofhuis




par phil12 » 08/04/18, 12:51

- PV-panelen. Erger nog, ze stoten, geïmporteerd uit landen waar energie voornamelijk uit steenkool bestaat, meer CO2 per kWh uit dan onze Franse elektriciteit...

Wie is deze onzin![img]https://www.econologie.com/forums/smileys/verdrietig
meer verhalen van tellers je moet je gegevens een beetje updaten[img]https://www.econologie.com/forums/smileys/mait
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 08/04/18, 14:25

phil12 schreef:- PV-panelen. Erger nog, ze stoten, geïmporteerd uit landen waar energie voornamelijk uit steenkool bestaat, meer CO2 per kWh uit dan onze Franse elektriciteit...
Wie is deze onzin![img]https://www.econologie.com/forums/smileys/verdrietig
meer verhalen van tellers je moet je gegevens een beetje updaten[img]https://www.econologie.com/forums/smileys/mait

De "duurzame energieadviseur voor de bouw" die u bent mag niet zulke onzin uitkramen (die staat dus niet aan de kant die u aanwijst):

« elle [grijze energie] leert ons dat de energieterugwinningstijd van een compleet fotovoltaïsch systeem (de modules, maar ook de kabels, de frames en de elektronische hulpmiddelen), varieert tussen 19 en 40 maanden afhankelijk van de zonneschijn voor een systeemdak gemonteerd en tussen 32 en 56 maanden voor een gevelsysteem (verticaal) . Belichaamde energie van PV-panelen

« Hieruit volgt dat de door de PV-installatie benodigde ingebouwde energie al na anderhalf jaar is gecompenseerd (= 887/574). Als de PV-modules in China worden gemaakt, wordt de ingebouwde energie van de PV-installatie na 2,2 jaar afgeschreven (= 1257/574). Tijdens de minimale levensduur van 30 jaar bespaart een PV-installatie dus tussen de 14 en 20 keer zijn eigen ingebouwde energie .
Ontvangen ideeën



En wat mij betreft nog minder want het is een PV-tracker die zo'n 20% meer produceert dan andere systemen
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 08/04/18, 15:13

PS

Je probeert mensen te laten geloven dat kernenergie een lagere grijze voetafdruk heeft dan PV; niets is verder van de waarheid verwijderd:

" [...]de referentiestudie (deze wordt ook aangehaald door de ADME in zijn Guide to emission factors) is die van Benjamin K. Sovacool van de Universiteit van Singapore, wat resulteert in nog grotere hoeveelheden. Hij toonde aan dat de C02-uitstoot te wijten is aan de productie van kernenergie bedraagt ​​gemiddeld 66gr/CO2/kWh gebaseerd op een kritische beoordeling van 103 studies over dit onderwerp. 38% van de CO2-emissies van de sector is te wijten aan de winning van uraniumerts, de verpakking en het transport ervan.

Ontmanteling van energiecentrales is goed voor 18%, activiteit van energiecentrales 17%, afvalopslag 15%. Tot slot neemt de bouw van energiecentrales slechts 12% voor haar rekening. De auteur verklaart de grote discrepanties in de resultaten van de studies die hij onderzocht “door fouten te identificeren zowel in de onderste schattingen vanwege een gebrek aan volledigheid als in de bovenste vanwege het niet in rekening brengen van bijproducten.
"(Waardering van de uitstoot van broeikasgassen door kernenergie: een kritisch onderzoek »Energiebeleid jaargang 36, nummer 8, augustus 2008, pagina's 2950-2963)

Een andere bron die dit bevestigt,
(Volgens de relevante observatie van de zeer serieuze site Médiapart):
""Kernenergie, koolstofarme energie", is FOUT: serieuze studies tonen aan dat deKernenergie produceert gemiddeld 66 gram CO2 per geproduceerde kWh. (ter vergelijking: windenergie stoot 9 uit, fotovoltaïsch 32, gas 440 en kolen 1000)”

U die beweert dat fotovoltaïsche energie meer vervuilt dan kernenergie, het is daarom onjuist en bovendien vervuilt kernenergie nog twee keer dan de PV!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 08/04/18, 15:47

BaudouinLabrique schreef:« elle [grijze energie] leert ons dat de energieterugwinningstijd van een compleet fotovoltaïsch systeem (de modules, maar ook de kabels, de frames en de elektronische hulpmiddelen), varieert tussen 19 en 40 maanden afhankelijk van de zonneschijn voor een systeemdak gemonteerd en tussen 32 en 56 maanden voor een gevelsysteem (verticaal) . Belichaamde energie van PV-panelen

« Hieruit volgt dat de door de PV-installatie benodigde ingebouwde energie al na anderhalf jaar is gecompenseerd (= 887/574). Als de PV-modules in China worden gemaakt, wordt de ingebouwde energie van de PV-installatie na 2,2 jaar afgeschreven (= 1257/574). Tijdens de minimale levensduur van 30 jaar bespaart een PV-installatie dus tussen de 14 en 20 keer zijn eigen ingebouwde energie .
Ontvangen ideeën



Je verwart twee dingen:

- "belichaamde energie", of "energieteruggavetijd", dwz de tijd die het PV-paneel nodig heeft om de energie te produceren die tijdens de fabricage werd verbruikt. Inderdaad, veel studies komen uit op een waarde in de orde van twee jaar, het hangt natuurlijk af van de plaats waar het is geïnstalleerd.

- de "CO2" retourtijd, en daar hangt het af van waar het is gemaakt et waar het is geïnstalleerd en welke elektriciteit de productie ervan vervangt. Een paneel gemaakt in China en geïnstalleerd in Frankrijk is niet eenvoudig te berekenen, maar het is ruim twee jaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 08/04/18, 16:12

sicetaitsimple schreef: (...)- de "CO2" retourtijd, en daar hangt het af van waar het is gemaakt et waar het is geïnstalleerd en welke elektriciteit de productie ervan vervangt. Een paneel gemaakt in China en geïnstalleerd in Frankrijk is niet eenvoudig te berekenen, maar het is ruim twee jaar.
De CO² retourtijd is een pleonastisch concept! Ik heb ook nog nooit zo'n concept zien oppakken als jij het noemt. Niets op het net en daarom is het een concept dat je bedenkt!

sicetaitsimple schreef: maar het is ruim twee jaar.

Ik doe de moeite om mijn bronnen te citeren en citeer daarom de jouwe, jij die zo bevestigend lijkt!
Bovendien heb ik van mijn kant een betrouwbare bron geciteerd die spreekt van 2,2 jaar voor een Chinees panel:
« Hieruit volgt dat de door de PV-installatie benodigde ingebouwde energie al na anderhalf jaar is gecompenseerd (= 887/574). Als de PV-modules in China worden gemaakt, wordt de ingebouwde energie van de PV-installatie na 2,2 jaar afgeschreven (= 1257/574). Tijdens de minimale levensduur van 30 jaar bespaart een PV-installatie dus tussen de 14 en 20 keer zijn eigen ingebouwde energie .
Dernière édition par BaudouinLabrique de 08 / 04 / 18, 16: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], HeleneMH en 370 gasten