Smoke Emanations Okofen-ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 02/03/18, 12:30

De buis opent goed buiten? Zie je niet goed op de tweede foto of het een kernboor in de muur of een schaduw is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Did67 » 02/03/18, 14:48

Ik heb geen zin om ...

Maar als de garage niet te krap is (deuren), is het niet zeker dat dit de oorzaak van het probleem is!

[De smart is bedoeld voor montage in BBC-huizen, dus met aanvoer van verbrandingslucht via een kanaal van buitenaf; daar lijkt het halverwege te zijn gedaan; NB de mijne zou ook op deze manier kunnen worden aangesloten, maar het is niet, aangezien ook in de kelder, met luchtinlaten - fruitkelder, garagedeuren niet waterdicht; het draait al 10 jaar met problemen - naast de verstopping van de condensor "turbulatoren" in het jaar dat het niet werd schoongemaakt].

Het lijkt een klem te hebben voor een drukschakelaar op de laatste bocht van de PVC-buis voordat hij de machine binnengaat; in het geval van "gebrek aan lucht" - een te groot vacuüm, zou er een specifieke foutmelding verschijnen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 02/03/18, 15:07

Did67 schreef:Ik heb geen zin om ...

Maar als de garage niet te krap is (deuren), is het niet zeker dat dit de oorzaak van het probleem is!

[De smart is bedoeld voor montage in BBC-huizen, dus met aanvoer van verbrandingslucht via een kanaal van buitenaf; daar lijkt het halverwege te zijn gedaan; NB de mijne zou ook op deze manier kunnen worden aangesloten, maar het is niet, aangezien ook in de kelder, met luchtinlaten - fruitkelder, garagedeuren niet waterdicht; het draait al 10 jaar met problemen - naast de verstopping van de condensor "turbulatoren" in het jaar dat het niet werd schoongemaakt].

Het lijkt een klem te hebben voor een drukschakelaar op de laatste bocht van de PVC-buis voordat hij de machine binnengaat; in het geval van "gebrek aan lucht" - een te groot vacuüm, zou er een specifieke foutmelding verschijnen.


Ik heb ook geen indruk.

Als dit het geval is (niet verbonden met de buitenkant), lijkt de opening heel dicht bij de muur, waardoor de zuigkracht verloren gaat.

Ja, er lijkt een drukschakelaar te zijn, maar deze kan beginnen te "rommelen" op het verbrandingsniveau voordat hij uitschakelt als de drukschakelaar op een "veiligheids" -drempel staat.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 02/03/18, 15:29

In ieder geval, als ik het was, zou ik een gat in de muur maken voor de afzuiging (als de muur goed naar buiten gericht is!), Een stuk PVC-buis aan de binnenkant afgedicht, dat hoeft niet te worden sluit heipaal aan op de bestaande afzuiging, het zou veel "schoner" zijn, ook al is dit niet noodzakelijk de oorzaak van het probleem.
0 x
Axoul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 17/02/18, 21:13

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Axoul » 02/03/18, 16:24

Het is niet verbonden met buiten, de buis geeft op een muur (ongeveer 15cm), en aan de andere kant is de kruipruimte.
Ik heb geprobeerd het direct te verwijderen, maar doodt het niet bij de ingang van de ketel, maar het verandert niets.
Er is ruimte in mijn garage. Het is niet volledig waterdicht en zelfs met de deur open, werkt het niet.

Hoe heb je het probleem van verstopping van de "turbulatoren" van de condensor opgelost?


Ze heeft een drukschakelaar op PVC-pijp.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 02/03/18, 16:45

Axoul schreef:Het is niet verbonden met buiten, de buis geeft op een muur (ongeveer 15cm), en aan de andere kant is de kruipruimte.


15cm, is de afstand tussen de aanzuigsectie van de buis en de muur?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Philippe Schutt » 02/03/18, 17:21

Hallo,

De drukschakelaar meet het drukverschil tussen 2-punten:

1. de pijp de luchtinlaat
2. en wat?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Did67 » 02/03/18, 21:39

Axoul schreef:Hoe heb je het probleem van verstopping van de "turbulatoren" van de condensor opgelost?


Op de antieke Pellematic PESK-serie is op de achterkant een condensator toegevoegd, deze is gemakkelijk toegankelijk en neemt van bovenaf af. We hebben dan toegang tot de roestvrijstalen buizen (die het retourwater, de koude doorkruisen) en hun turbulators (een soort bladen in gedraaid inxo). Je verwijdert de turbulators met een tang en je maakt de buizen schoon met een soort zeer harde nylon borstels (geleverd door Okofen). En je gaat terug.

Ik weet niet hoe het eruit ziet op SMART, wat ik nog nooit eerder heb gezien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Did67 » 02/03/18, 21:43

Philippe Schutt schreef:Hallo,

De drukschakelaar meet het drukverschil tussen 2-punten:

1. de pijp de luchtinlaat
2. en wat?


Ik vermoed dat tussen het kanaal en de lucht van de kamer. Dit zou een obstructie van de verbrandingsluchttoevoerpijp moeten detecteren.

Thuis, op het oude PESK, heb ik er twee:

- iemand die de haard inneemt, achter de deur; de afzuigventilator moet een constant vacuüm handhaven; in het geval van een obstakel, brengt dit de ketel in de fout; idem in geval van overmatige depressie (gebrek aan regulering van de loting in sommige gevallen), geheugen.

- een seconde, voor de buizen van mijn condensor, registreert een mogelijke overdruk, teken dat ze verstopt zijn ... Standaard.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 02/03/18, 21:54

Did67 schreef:
Philippe Schutt schreef:Hallo,

De drukschakelaar meet het drukverschil tussen 2-punten:

1. de pijp de luchtinlaat
2. en wat?


Ik vermoed dat tussen het kanaal en de lucht van de kamer. Dit zou een obstructie van de verbrandingsluchttoevoerpijp moeten detecteren.



Zeker, inderdaad, tussen het kanaal en de lucht van de kamer. Maar als de kamer zelfs heel zwak overgaat in een depressie, vertraagt ​​dit de hele trigger, terwijl de lucht minder sterk aankomt op het niveau van verbranding.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 247-gasten