Ketel cyclustijd oekofen pellematic

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Pierre61
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/11/22, 10:45
x 1

Re: Oekofen pellematic boiler cyclustijd




par Pierre61 » 28/11/22, 10:59

casuette1968 schreef:Hallo,
Ik weet niet of ik het verwarmingsvermogen van mijn ketel kan wijzigen of hoe?
iemand die mij kan begeleiden?
Merci.


Op de Pellematic moet u naar de uitgebreide modus (blauw hangslot) gaan door de dagcode in te voeren (bijv. 1527) en vervolgens naar het menu Pellematic/Instellingen/vermogensniveau gaan
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Oekofen pellematic boiler cyclustijd




par Pilpoill » 28/11/22, 12:11

Bonjour à tous,

Ik richt me absoluut niet op een lid, maar ik zal alleen wijzen op het voor de hand liggende voor de tovenaarsleerlingen (geregistreerd of niet) die dit onderwerp zullen doorgeven en die alles en nog wat zullen aanraken zonder zich voor te stellen wat er vervolgens in de ketel gebeurt!

Er moeten verschillende dingen worden gecontroleerd voordat u dwaas besluit dat een green te veel (of niet krachtig genoeg) is, alleen al door een cyclustijd te zien :schok:

Op een machine met garantie zal Okofen u elke ondersteuning weigeren als alles verdacht is gewijzigd.
Ze kunnen uw wijzigingen op afstand zien, hoewel ze normaal gesproken uw toestemming moeten hebben om er toegang toe te krijgen : Roll:
Dus mijn advies, PAS OP als je er niet veel vanaf weet.
De fabrikant zal zich volgens zijn eigen analyse van alle verantwoordelijkheid kunnen bevrijden!


Probeer als parallel een garantie toe te passen op een auto die tijdens de wettelijke garantie buiten het officiële netwerk van de fabrikant wordt onderhouden.
Op papier is het geen probleem volgens de woorden van de autocentra, maar in het bijzijn van de mechanische beheerder van het netwerk veel succes : Roll:

:)
1 x
Edjosa41
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/11/22, 08:33
x 1

Re: Oekofen pellematic boiler cyclustijd




par Edjosa41 » 14/12/22, 17:45

Bonjour à tous
Ik heb net een compacte pellematic-ketel van 16 kW laten installeren en ik heb cycli van gemiddeld 35 minuten.
het lijkt erop dat het in de norm zit, maar ik heb nog steeds de modulatie die nog steeds 50% vermogen nodig heeft bij 73° terwijl het setpoint van de ketel 70° is, is dit normaal? Ik heb een mail gestuurd naar de installateur maar ik wacht nog steeds op zijn antwoord.....
en zoals Pilpoill treffend zei, ik zal gehannes vermijden : Cheesy:
hier is een van de nieuwste grafieken, maar ik wacht om te zien, want ik heb zojuist de externe reg geactiveerd en ik wil vergelijken : Mrgreen:
aan de andere kant lijkt er geen rekening te worden gehouden met de buitentemperatuurgrens voor vol vermogen
Goedenavond allemaal en bedankt voor je advies.
Edwin
toebehoren
grafiek_20221210.png
graph_20221210.png (402.21 KiB) 1344 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten