Consistentie van de waterwet met gietijzeren radiatoren

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Johannm
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 31/12/18, 20:56
x 1

Betreft: Consistentie van de waterwet met gietijzeren radiatoren




par Johannm » 03/01/19, 10:57

Mijn inbouwhaard heeft geen verbrandingsstation. Hij is een duivel van 30 jaar oud. Maar zulke slechte machines maakten ze destijds niet, aan de andere kant heb ik de verbinding van het raam opnieuw onderzocht (daar wordt een groot deel van de trek gemaakt door het luchtblad dat het raamroet moet beschermen) .

En heteluchtverwarming is denk ik veel efficiënter als je, zoals ik, een faseverschuiving hebt van 3-4 graden per uur, bij koud weer op de 1e verdieping.
Aan de andere kant heb ik amper 1° per uur op de begane grond.

Wetende dat er tussen de begane grond en de 1e ook geen isolatie zit; (het is gipsplafond en dan direct de parketvloer van de 1e) De warmte wordt dus op fenomenale wijze door het dak tegengehouden, daarom heb ik ook goede hoop om na de zolderisolatie het verbruik van mijn ketel drastisch te verminderen.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 279 gasten