Clim omkeerbaar omvormer Carrera Bricoman de besparingen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/01/10, 16:59

Indrukwekkend!

Op het werk (bungalows ALGECO) had ik een inverter omkeerbare Mitsubishi die op R410A werkt.

Ik heb niet de instrumenten, noch de tijd om de metingen te doen.

Ze leveren verwarming met - 5 ° / -7 ° C, wat goed is (ik had uit voorzorg de originele convectoren verlaten).

Maar ze lijken me meer problemen te hebben. In de twee kamers aan het einde van het gebouw (3 kijkt uit naar buiten), is het gewoon warm. Aan de andere kant, in de sandwich-onderdelen (1 alleen buitenzijde), zal dit ...
0 x
maaien
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 29/12/09, 09:59
Plaats: reims

airconditioning




par maaien » 08/01/10, 18:57

Je hebt meer geluk dan ik: mijn airconditioning. omkeerbaar omvormer (een Haier gesteld door een incompetente bedrijf 2004), produceert meer warmte dan het ijs op dit moment hoewel ik een kachel 11 KW in een van de twee kamers het dient, waar ik de splitsing te stellen op 16, zodat het niet werken, maar absorbeert een deel van de warmte die ik veronderstel dat hulp dégigrage. Sindsdien is ze niet langer gesluierd. Moraliteit: ontdek meer over bedrijven!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: airconditioning




par Alain G » 08/01/10, 19:48

fauche schreef:Je hebt meer geluk dan ik: mijn airconditioning. omkeerbaar omvormer (een Haier gesteld door een incompetente bedrijf 2004), produceert meer warmte dan het ijs op dit moment hoewel ik een kachel 11 KW in een van de twee kamers het dient, waar ik de splitsing te stellen op 16, zodat het niet werken, maar absorbeert een deel van de warmte die ik veronderstel dat hulp dégigrage. Sindsdien is ze niet langer gesluierd. Moraliteit: ontdek meer over bedrijven!


Hoi maai

De ventilatie is niet effectief of u kunt hem een ​​periodieke cyclus geven met een instelbare timer van de afzonderlijke stop- en starttijd.

U schrijft te allen tijde een stop van 5 minuten voor met continue ventilatie, dus alleen de compressor of volgens de snelheid die bevriest.
Dit is hoe we verder gaan in industriële koeling.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/01/10, 21:53

Christophe schreef:
Capt_Maloche schreef:Ben Ik plaats de jaarlijkse DJU aan het eind van de winter op mijn bord en klaar voor gebruik

Ik zou ze zelfs maand na maand kunnen plaatsen


Dat is precies wat ik vroeg! 8)

Ja, maand na maand is veel beter ... omdat je de DJU net zo goed kunt gebruiken als ze!

A -6 ° de COP van deze orde van grootte was voorspelbaar gezien al het goede dat je al zei over deze PAC ... tegen -18 ° C is het nog steeds voorbij 2 ... ben ik tierait mijn hoed ! Ik twijfel er nog steeds sterk aan ... eindelijk is 2 altijd beter dan 1 ... om het werkelijke leven te zien (het wordt feitelijk gegeven voor hoe lang in dit model?)

Laten we wachten om uw balans / DJU en vooral de COPA te bekijken :) Gezien hoe het verliet zal het goed zijn denk ik ... behalve grote verrassing!

ps: Ik heb het onderwerp in thermisch comfort verplaatst


Ja, ja ik zal het doen :D

De airconditioning is gegarandeerd 2 jaar, en dit type fiets werkt tussen 5 en 10 jaar, grotendeels genoeg om het winstgevend te maken (in geld, niet economisch)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/01/10, 21:58

Capt_Maloche schreef:niet econologisch


Eh en Pkoi zou dat niet zo zijn? Als het meer primaire energie bespaart dan zijn grijze energie winstgevend is?

ps: er is niets in het leven (in compressoruur) in de handleiding?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: airconditioning




par Capt_Maloche » 08/01/10, 21:58

fauche schreef:Je hebt meer geluk dan ik: mijn airconditioning. omkeerbaar omvormer (een Haier gesteld door een incompetente bedrijf 2004), produceert meer warmte dan het ijs op dit moment hoewel ik een kachel 11 KW in een van de twee kamers het dient, waar ik de splitsing te stellen op 16, zodat het niet werken, maar absorbeert een deel van de warmte die ik veronderstel dat hulp dégigrage. Sindsdien is ze niet langer gesluierd. Moraliteit: ontdek meer over bedrijven!


De airconditioning is echt een klus, en net als elk ander systeem dat door een massa bedrijven is geïnstalleerd, zijn er een paar goedkopere en gewetenloze commerciële verkopers, incompetent de surcroit

je installatie daagt me een beetje uit, je zou niet één of twee foto's hebben?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/01/10, 11:59

Christophe schreef:
Capt_Maloche schreef:niet econologisch


Eh en Pkoi zou dat niet zo zijn? Als het meer primaire energie bespaart dan zijn grijze energie winstgevend is?

ps: er is niets in het leven (in compressoruur) in de handleiding?


Uit ervaring in de handel, deze omvormer versnelling te houden beter dan airconditioning alles of niets, hun leven voor luxe gaat 8 om 15ans, is mijn kleine ambachtelijke uitgerust met Japanse onderdelen, Mitsubishi denk ik, uit apparatuur high-end massa nu geproduceerd.

Nou, omdat elektriciteit de meest vervuilende energie is:
de productie weigert:

van CO2
CO
Nox
van So2
Laag radioactief afval
Sterk radioactief afval

Het is vierkant in de HQE-normen die ik de links een beetje vóór de vakantie online heb gezet, ik zoek het onderwerp

AH hier: https://www.econologie.com/forums/nucleaire- ... t8139.html

Beeld


Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/01/10, 12:17

Capt_Maloche schreef:Nou, omdat elektriciteit de meest vervuilende energie is:
de productie weigert:


Ja ja ik weet dit allemaal (daarom ben ik tegen geothermische verwarming) maar door het probleem van radioactief afval 'weg te laten' (omdat er geen equivalent is op andere energieën), zegt niets je dat je warmtepomp c het is niet winstgevend voor broeikasgassen en primaire energie ... in vergelijking met stookolie in jouw geval! Dat is alles wat ik zou willen demonstreren. Dus we zouden (of niet) een bewezen economische winst hebben door extra aerothermische brandstof te maken!

Dan moet je meer dan alleen PV-panelen installeren om te compenseren :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/01/10, 23:35

OK OK OK! :D

Het monetaire aspect is meer dan positief,

Ik zal de uitstoot van verontreinigende stoffen op energie zetten om de econologische vergelijking tussen dit seizoen en de vorige te maken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/01/10, 14:36

Capt_Maloche schreef:

een daadwerkelijke vermogen van 842 0.34 x x (39-21) W = 5153
COP = 5153 / 1145 = 4.5 het is gek! : D

neem 4 om pessimistisch te zijn
die een echte COP van 3 geeft met ontdooien door -6 ° C

IN AL DIT KLEINE TOESTEL NIET VERKEERD


Bij het lezen van een andere thread op meetinstrumenten, cos phi en tutti quanti (die ik niet helemaal begreep), begreep ik dat met Inverter, het gemeten verbruik kan worden verminderd.

Dit verklaart misschien (een beetje) deze indrukwekkende COP?

Zie hier chatelot16 bericht van 10 jan 2010 naar 15: 07:

https://www.econologie.com/forums/ecowatt-85 ... 64-40.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 480 gasten