Clim omkeerbaar omvormer Carrera Bricoman de besparingen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 06/01/10, 13:43

Ik had niet gedacht dat het in Frankrijk zo hoog zou kunnen oplopen... maar uiteraard geldt: hoe lager je verbruik, hoe hoger het gaat (in een tweede huis kan het waarschijnlijk oplopen tot 0.5 €/kWh of zelfs meer als het dun bewoond is!)

Thuis, in de Belgische Ardennen, ook voor 4000 kWh (ik vind dat het veel is voor 2 personen, maar ja, we hebben het "professionele" deel inbegrepen...), nou ja, we hebben een "waarheids"-prijs van 0.21 € / kWh. Onze regio (prijzen zijn geregionaliseerd in BE) is een van de hoogste kWh in Europa.

De waarheid staat vermeld op de facturen, het moet een Belgische wet zijn die dit vereist. Het zou niet slecht zijn om hetzelfde te doen in Frankrijk...

Voor de kosten van de 12 cent die ik aankondig komt het uit dit onderwerp (daterend uit 2006, prijs 2004-2005 neem ik aan): https://www.econologie.com/forums/prix-de-l- ... t2218.html

Verschillende econo-leden hebben de 12 cent bevestigd op recentere facturen.
0 x
grosillion
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 10/04/09, 11:56
Plaats: tin




par grosillion » 06/01/10, 14:43

Hallo iedereen,

@Capt_Maloche:

hoe krijg je deze precisie op je verbruiksopgave? heb je een digitale meter, een teller,...?

Alvast bedankt

tof
0 x
laat iedereen een dag ergens beginnen .....
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/01/10, 22:59

Hallo allemaal! :D

Ik heb een redelijk nauwkeurige meter.

Mijn elektriciteitstarief, verdeeld door de SICAE in mijn regio, bedraagt ​​8.30 Ct van € exclusief BTW per Kw.h, ik heb geen dubbel tarief en ik tel het abonnement dat ik al betaal niet mee

Ik wil je berekeningen niet doen Toff, :D , het onderwerp is de potentiële besparingen, nu weten we hoeveel elektriciteit vervuilt

Deze beoordeling heb ik gedaan vanwege het financiële aspect

overige vragen ? Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/01/10, 05:17

Dag

Om een ​​idee te geven van het verbruik van een warmtepomp die gebruik maakt van grondwater en luchtwisselaar
In de zomer wordt het gebruikt in de airconditioning en wordt het warm water voor huishoudelijk gebruik gemaakt. deze waarden gelden voor een barre klimaat en een winter van 5 maanden.

Meteraflezing
2008 / 01 / 04
naar 2009 / 12 / 31

Bedrijfsuren thermopomp.. 1689 uur
Water in de wisselaar gepompt...... 1817064 liter
De compressor en het accessoire verbruiken 28 ampère bij 220 volt

Ik verwarm en koel het huis alleen met de warmtepomp


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/01/10, 10:47

Geothermische warmtepompen zijn inderdaad de beste oplossing, vooral in Canada, omdat de wintertemperaturen laag zijn.

Hierdoor is het mogelijk om het hele jaar door een vrij hoge COP te handhaven en de ontdooiproblemen van de groep op te lossen.


In mijn geval is de COP bij -4°C nog steeds 3 met het apparaat ingesteld op lage snelheid (te grote wisselaars) en rekening houdend met de vele ontdooiingen

anders is het in de vaste modus 4, niet slecht

Bij geothermische energie met apparaten geladen met R410 kan dit 6 of 7 zijn!!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 07/01/10, 11:34

Capt_Maloche schreef:Ik wil je berekeningen niet doen Toff, :D , het onderwerp is de potentiële besparingen, nu weten we hoeveel elektriciteit vervuilt

Deze beoordeling heb ik gedaan vanwege het financiële aspect


Welnu, het maken van het rapport over de DJU zou nog steeds een verplichte stap zijn, zelfs voor de financiële berekening, aangezien geen enkele winter strikt hetzelfde is! Niets zegt dat de resultaten niet dezelfde kant op zullen gaan, integendeel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/01/10, 12:10

Zelfde mening als Christophe:

- ofwel zeer lange reeksen metingen om de invloed van het weer glad te strijken (10/15 jaar zonder het "bioritme", de bezettingsgraad, enz. en de kenmerken van het huis te veranderen; met het ene systeem en vervolgens met het andere; dus niet makkelijk)

- hetzij over één of twee winters, corrigeer bij de DJU als we deze gegevens op een relevante manier hebben...

Anders zullen we zeggen dat het met een pollepel is (in ieder geval een grote eetlepel!).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/01/10, 21:48

Ben Ik plaats de jaarlijkse DJU aan het eind van de winter op mijn bord en klaar voor gebruik

Ik zou ze zelfs maand na maand kunnen plaatsen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/01/10, 13:08

Editie Cpt_Maloche 07/01/2010 (erratum meetoppervlak)

ALOA! Het stremt, ik was vanochtend -18°C!! 45 km ten zuiden van Parijs
Welnu, bij -18°C doet de kleine omkeerbare airconditioning nog steeds zeer goed zijn werk

Kortom, het is -6°C om 12:45 uur en ik heb zojuist metingen gedaan om de COP bij gemiddeld vermogen vast te stellen

Totaal verbruikt vermogen: gemiddeld 1145 W (van maximaal 1600)

blazen oppervlak van de binnenunit: x 0.60 0.06 m²
gemiddelde snelheid gemeten op 12 punten: 6,5 m / s (hete draad anemometer KIMO)
Of een debiet van 842 m3/h

T ° uniforme blazen 39 ° C
T ° recovery 21 ° C (geïnstalleerd in het bovenste gedeelte)


een daadwerkelijke vermogen van 842 0.34 x x (39-21) W = 5153
COP = 5153/1145=4.5 het is gek! :D

neem 4 om pessimistisch te zijn
die een echte COP van 3 geeft met ontdooien door -6 ° C

IN AL DIT KLEINE TOESTEL NIET VERKEERD
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 08/01/10, 16:55

Capt_Maloche schreef:Ben Ik plaats de jaarlijkse DJU aan het eind van de winter op mijn bord en klaar voor gebruik

Ik zou ze zelfs maand na maand kunnen plaatsen


Dat is precies wat ik vroeg! 8)

Ja, maand na maand is veel beter ... omdat je de DJU net zo goed kunt gebruiken als ze!

A -6 ° de COP van deze orde van grootte was voorspelbaar gezien al het goede dat je al zei over deze PAC ... tegen -18 ° C is het nog steeds voorbij 2 ... ben ik tierait mijn hoed ! Ik twijfel er nog steeds sterk aan ... eindelijk is 2 altijd beter dan 1 ... om het werkelijke leven te zien (het wordt feitelijk gegeven voor hoe lang in dit model?)

Laten we wachten om uw balans / DJU en vooral de COPA te bekijken :) Gezien hoe het verliet zal het goed zijn denk ik ... behalve grote verrassing!

ps: Ik heb het onderwerp in thermisch comfort verplaatst
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 332 gasten