Clim omkeerbaar omvormer Carrera Bricoman de besparingen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/10/09, 15:44

Christophe schreef:Kalm...

Neem mijn voorbeeld van de villa aan de Côte d'Azur die als tweede huis wordt gebruikt: het voldoet aan de BBC volgens het enige criterium van kWh/m².jaar... zoals de meeste tweede huizen! Te makkelijk... vind je niet?

Ik zou gewoon willen werken aan meer inzicht in de cijfers over de energiezuinigheid van woningen!

En (zogenaamde) passiefhuizen waar halogenen 14 uur per dag branden maakt me aan het lachen... of liever gele lach...
..


1) Ja, ik kalmeer! Ja, we kunnen beter zoeken

2) Ik ben het niet met je eens: we labelen een gebouw, niet het gebruik dat eventuele imbecielen ervan maken!

Dus deze BBC-villa, als ik hem koop, wetende hoe ik hem ga gebruiken, weet ik wat me te wachten staat; Dit is wat ik verwacht van een label.

Uw A++ vriezer, als u hem in de zomer in de volle zon op uw veranda zet, zal hij niet de geadverteerde prestaties leveren. Het label is "om te kunnen ... gebruikt in zo'n gestandaardiseerde toestand". Dat is altijd zo, want het moet vergelijkbaar (en verifieerbaar) zijn.

3) Precies. Laten we werken. Hiervoor moet het eenvoudig, begrijpelijk, vergelijkbaar, verifieerbaar zijn.

4) Het zal niet lang passief zijn, aangezien verlichting is inbegrepen in het geval van passiefhuizen.

Dan kun je dwazen nooit stoppen...

Idem voor de PRIUS die bij ONE in het stadscentrum rijden. (NB: het is niet zo erg als Landcruisers!).

5) Een overtuiging van een oude scheet: je zult nooit een schmilblic vooruit helpen, wat het ook is, door je redenering te rechtvaardigen met de fouten van anderen!

Gevolg: het is te gemakkelijk om je kleine fouten te rechtvaardigen met de grote onzin van anderen...

Maar daar word ik een filosoof...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/10/09, 16:18

dank u Did67, ik had bedenkingen en jij bevestigt ze...
Gezien de kosten van verbruiksartikelen voor dit periodiek onderhoud (minder dan € 3) en de impact op het milieu... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/10/09, 17:37

Did67 schreef:3) Precies. Laten we werken. Hiervoor moet het eenvoudig, begrijpelijk, vergelijkbaar, verifieerbaar zijn.


Juist door de DJU te doorlopen, kunnen we echt en objectief een huis vergelijken, of het nu in Couchevel, Lille of Marseille is!!! Onmogelijk met de kWh/m².jaar, zelfs niet met de coëfficiënten. repareren!!

Bovendien maken de DJU's, die van jaar tot jaar verschillen (wat zeg ik van dag tot dag), het mogelijk om meer NAUWKEURIGE, fragmentarische statistieken te maken (van maand tot maand...) dan de /m² .jaar (zelfs gecorrigeerd voor de klimaatzone die bij benadering maar vooral statisch is van jaar tot jaar)!!

Kortom, de DJU's zijn nauwkeuriger, relevanter... en niet noodzakelijkerwijs zo veel saaier om te berekenen (houd gewoon de precieze DJU's van uw stad voor de bestudeerde periode). Als kers op de gâto kunnen we andere coëfficiënten overwegen. prestaties gebaseerd op "echte" DJU niet in relatie tot 20°C (afhankelijk van de definitie) maar 18 of 19°C, d.w.z. de werkelijke temperatuur in huis!

Zoals je zegt: gedrag heeft een enorme invloed maar met "echte DJU"...onmogelijk om te "bedriegen"...

Did67 schreef:4) Het zal niet lang passief zijn, aangezien verlichting is inbegrepen in het geval van passiefhuizen.

Dan kun je dwazen nooit stoppen...


Verlichting is inbegrepen sinds wanneer? Volgens welk etiket?

Did67 schreef:5) Een overtuiging van een oude scheet: je zult nooit een schmilblic vooruit helpen, wat het ook is, door je redenering te rechtvaardigen met de fouten van anderen!


Rohhh hij is vatbaar...niettemin, de 1e stap naar het beste is kritiek... : Mrgreen:

Did67 schreef:Gevolg: het is te gemakkelijk om je kleine fouten te rechtvaardigen met de grote onzin van anderen...

Maar daar word ik een filosoof...


Wie is de grote ezel? : Mrgreen:
Je hebt geluk dat ik filosofie nooit leuk vond, want ik begreep het niet : Cheesy:

Antwoorden op aerialcastor :

a) een leegstaand tweede huis wordt niet verwarmd, het wordt vorstvrij gehouden (en dan nog niet overal)...dus over een jaar kan het verbruik in kWh erg laag zijn...dat is alles wat ik wilde zeggen.. .

b) het maakt niet uit dat mensen weten wat een DJU is, je denkt dat veel mensen precies weten wat 1 kWh is (doe een enquête, ik weet zeker dat meer dan 60% van de mensen denkt dat het alleen een elektrische eenheid is, zie edf factuur!)?

Het belangrijkste is om het meest objectieve prestatievergelijkingselement tussen 2 huizen te hebben, toch?

Uiteraard ben ik niet TEGEN de kWh/m².jaar omdat het nog toegankelijker is (vrij snel de energiefactuur evalueren) maar ik denk en zeg dat het technologisch geen echte objectieve vergelijkingen toelaat...

Nou, we zullen de controverse daar beëindigen... als je het niet erg vindt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/10/09, 17:39

Citro schreef:dank u Did67, ik had bedenkingen en jij bevestigt ze...
Gezien de kosten van verbruiksartikelen voor dit periodiek onderhoud (minder dan € 3) en de impact op het milieu... : Mrgreen:


Niets begrepen, er is daar geen onderwerpkeuze? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/10/09, 21:31

Christophe schreef:
Citro schreef:dank u Did67, ik had bedenkingen en jij bevestigt ze...
Gezien de kosten van verbruiksartikelen voor dit periodiek onderhoud (minder dan € 3) en de impact op het milieu... : Mrgreen:
Niets begrepen, er is daar geen onderwerpkeuze? :schok:
Andere antwoorden kwamen binnen... :?
Capt_Maloche schreef:... grappige opmerking over de omkeerbare airconditioning; ...en er is veel condensatie...
Nou ik deze verdichtingen water (gedemineraliseerd water) naar de centrale stoomstrijken :D
gisteren regenachtig weer, ik heb een container van 5L in 24 uur gevuld, 8)
(Droog weer is 2 dagen)

Ik vraag me af of de kwaliteit van dit water (pH, onzuiverheden, enz.) geschikt is om de elektrolyt voor de batterijen van mijn elektrische voertuigen aan te vullen.
:?
...Het is dat ze... ongeveer 10L voor auto's drinken elke 4.000km. Dat is 80 tot 100L/jaar
Did67 schreef:Ik meen me te herinneren dat het niet wordt aanbevolen, want zelfs als het in het begin "gedestilleerd" water is, druppelde het op de vinnen en zat het vol met aluminium, tin of ik weet niet welke metalen, welke om redenen van elektro-positiviteit , zijn echte gifstoffen voor loodaccu's...

Ik weet het niet meer precies, maar er is iets. :?. Tenzij iemand met meer kennis het kan verduidelijken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/10/09, 00:32

Ik antwoord Christophe snel: Did67 heeft gelijk, lichtverbruik is inbegrepen en berekend in de RT2005, er is zelfs de "daglichtfactor" als onderdeel van het HQE-label

en Hé, ik heb net vernomen dat er geen RT 2010, 2015 en 2020 zal zijn, we gaan direct naar de RT2012 geïmplementeerd in 2011 met een Cep-ref van 50Kw.h/m² per jaar voor alle nieuwe constructies

Het zal heet zijn

voor geografische gebieden is het natuurlijk algemeen, maar het doel is om het energieverbruik op het grondgebied te beperken, dus sommigen zullen meer moeite moeten doen dan anderen


Voor het condenswater is het H2O met een beetje omgevingsstof, geen probleem naar mijn mening, ik moet ph-papier hebben om te zien
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/10/09, 11:18

Capt_Maloche schreef:... Voor het condenswater is het H2O met een beetje omgevingsstof, geen zorgen naar mijn mening, ik moet ph-papier hebben om te zien
In de +CESI-ketelinstallatie die bij mij thuis wordt uitgevoerd, wordt een condensaatneutralisatiekit meegeleverd om alleen condensaat met neutrale pH af te voeren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/10/09, 11:35

We hebben het hier niet over een cv-ketel, waarbij het gecondenseerde water in contact komt met zwavel en andere koolstofdeeltjes, maar eerder over een airco-wisselaar waar alleen omgevingslucht in circuleert :? : Cheesy:

het is schoner dan regenwater
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/10/09, 11:47

Capt_Maloche schreef:Ik antwoord Christophe snel: Did67 heeft gelijk, lichtverbruik is inbegrepen en berekend in de RT2005, er is zelfs de "daglichtfactor" als onderdeel van het HQE-label


AH goed? Heb je de tekst? Op dia 17 van dit document: https://www.econologie.com/reglementatio ... -3352.html
er staat aangegeven:

Het energieverbruik van uw gebouw voor verwarming, sanitair warm water, koeling, hulpapparatuur (evenals verlichting in de utiliteitsbouw) moet lager zijn dan die van het referentiegebouw


Wat moet onder niet-residentiële verlichting worden verstaan? Buitenverlichting (tuin, oprit...?) ???

Als dit het geval is dan buig ik maar hoe onderscheid ik dan kWh verlichting en kWh andere apparaten? De verlichting vertegenwoordigt slechts 5 tot 10% van het verbruik van een "gemiddeld" huishouden (ik sluit imbecielen uit, zie opmerking van did, met halogeen die 10 uur per dag brandt).

Maar de discussie met ging vooral over het feit dat de kWh (EP of niet)/m².jaar vervangen kan worden door een meer zinnige eenheid...denk ik...

Capt_Maloche schreef:Het zal heet zijn


Het zal niet heet zijn, het zal onmogelijk zijn en er zullen grappen en trucs zijn van de kant van de aannemers, want vraag bourin en hoofd van de muilezel, sommigen moeten niet ver van de vissers of de Alsaco-boer zijn! : Mrgreen:

Capt_Maloche schreef:Voor het condenswater is het H2O met een beetje omgevingsstof, geen probleem naar mijn mening, ik moet ph-papier hebben om te zien


Ja, het moet behoorlijk schoon zijn, maar vergeet niet dat de batterij duizenden m3 lucht in beweging brengt... dus stof...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/10/09, 12:06

Goed hier https://www.econologie.com/forums/nouvelle-r ... t3137.html je zei (Maloche) dat het 12W/m² was voor verlichting...

Wat geeft wat in kWh/m².jaar?

Uitgaande van gemiddeld 3 uur per dag, zou dus 12 * 3 * 365/1000 = 13 kWh/m².jaar zijn

Als we overstappen op EP zitten we op 13 * 2.58 = 34 kWh EP /m².jaar NIETS aan verlichting....in RT2012 zou het nodig zijn om voor ALLES op 50 kWh EP te zitten?

De kloof tussen de RT2005 en RT2012 IS ZO ENORM!! ONMOGELIJK NAAR MIJN MENING...

Het kost niets om ambitieus te zijn...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 406 gasten