Probleem met de circulatie van de ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Beran
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 28/11/22, 00:02
x 3

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par Beran » 05/12/22, 18:48

phil59 schreef:Fijn dat het veel beter werkt.

Ik weet niet zeker of de pb helemaal is opgelost.

Als het water de 80° bereikt voor het sanitair, en het wordt erg koud buiten, ben ik toch een beetje bang dat het te warm wordt....


Ja, ik denk dat ik de open haard wel uit kan laten gaan.
Hoe dan ook, het chalet warmt snel op en de isolatie is uitstekend. Dus het is een verhaal van een paar uur opwarmen..
Zoals sicetaitsimple zegt, wordt het nu een verhaal van instellingen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par sicetaitsimple » 05/12/22, 20:48

Beran schreef:Alles werkt.
De temperatuur steeg tot 51°c, de circulatiepomp startte en deed de temperatuur dalen tot 28-30°c.
Een teken dat het goed gaat


Slechts één vraag: waardoor wordt deze drempel van 51°C gegenereerd? Een sonde aan de uitgang van je cv-ketel? En het is bij het overschrijden van deze drempel dat uw circulatiepomp wordt aangestuurd?
Ik heb er niets op tegen, het is gewoon te begrijpen. Zo ja, kunt u deze dan op iets anders instellen dan 51?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par Philippe Schutt » 06/12/22, 22:55

Ik heb net het onderwerp gelezen.
In thermosiphon, het plaatsen van een stuk pijp dat naar beneden gaat op de hete uitlaat van de generator blokkeert de circulatie, het heeft veel moeite om te starten.
Naar mijn mening zijn toen de bubbels ontstaan. Eindelijk een van de momenten, het 2e mogelijke is tijdens de circulatie door het expansievat in plaats van de ballon.
Ik stel voor een test te doen: zet de circulator uit. Grote kans dat het nu werkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 343-gasten