Probleem met de circulatie van de ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par phil59 » 29/11/22, 16:17

U zult niet veel warm tapwater hebben, zelfs niet als de tank op 80° staat....

Ik neem ook aan dat de spoel van voedingskwaliteit is en de kuip is.

Ik zal ook zeggen dat de spoel al "besmet" is door de kachel, roest, modder, enz ....

Dit is allemaal slechts mijn mening.

De gemakkelijkste manier voor alles zou zijn om een ​​buffervat voor warm water terug te plaatsen, zonder batterij, tussen 100, mini van mini, tot 200, misschien, ik weet niet hoe ik dit soort dingen moet berekenen .... Om dit te zien wat u op LBC vindt en hoe u onderhandelt, verkoopt over het algemeen niet goed. Welke grote stad ben je in de buurt?

Mijn 500L, alleen de kachel die opwarmt door af te ronden tot 2x die van jou, in vermogen, kan de ballon niet goed opwarmen.

DE reserve van de buffertank wordt enkel gebruikt om de druk te verhogen, en de TP op 95-100° van de kachel.

U kunt uw warm water altijd voeden via de kachel, maar tegelijkertijd via de buffertank, en een klep plaatsen, al dan niet automatisch, die de batterij sluit wanneer de warmwatertp heter is dan de buffertank...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par sicetaitsimple » 29/11/22, 16:59

phil59 schreef:Neem de pb ondersteboven....


Jij bent degene die het probleem op zijn kop zet.
Op dit moment heeft onze vriend een opstelling die niet of slecht werkt omdat het verkeer in de lus beslist licht, grillig en in sommige gevallen zelfs nul is. De fout van een thermosifon die niet, of in ieder geval niet genoeg, primet.
Het toevoegen van een bal, of twee, of drie, zal niets veranderen.
Het is daarom noodzakelijk om te beginnen met het toevoegen van een circulatiepomp, in overeenstemming met de aanbevelingen van de fabrikant van het fornuis, en te kijken hoe deze werkt.
Het wordt dan de hoogste tijd om te kijken of het nodig is om de opslagcapaciteit te vergroten om mogelijke incidenten op te vangen, wetende dat, in tegenstelling tot wat eerder werd gezegd, het vermogen van de ketel niet 9kW zou zijn, maar tussen de 3,5 en 5,5kW. .
0 x
Beran
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 28/11/22, 00:02
x 3

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par Beran » 29/11/22, 17:17

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Neem de pb ondersteboven....


Jij bent degene die het probleem op zijn kop zet.
Op dit moment heeft onze vriend een opstelling die niet of slecht werkt omdat het verkeer in de lus beslist licht, grillig en in sommige gevallen zelfs nul is. De fout van een thermosifon die niet, of in ieder geval niet genoeg, primet.
Het toevoegen van een bal, of twee, of drie, zal niets veranderen.
Het is daarom noodzakelijk om te beginnen met het toevoegen van een circulatiepomp, in overeenstemming met de aanbevelingen van de fabrikant van het fornuis, en te kijken hoe deze werkt.
Het wordt dan de hoogste tijd om te kijken of het nodig is om de opslagcapaciteit te vergroten om mogelijke incidenten op te vangen, wetende dat, in tegenstelling tot wat eerder werd gezegd, het vermogen van de ketel niet 9kW zou zijn, maar tussen de 3,5 en 5,5kW. .


Ga ja, ik doe het op volgorde voordat ik bang word : Roll:
Je hebt me al goed geïnformeerd over het probleem, dat is fijn.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par phil59 » 29/11/22, 17:46

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Neem de pb ondersteboven....


Jij bent degene die het probleem op zijn kop zet.
Op dit moment heeft onze vriend een opstelling die niet of slecht werkt omdat het verkeer in de lus beslist licht, grillig en in sommige gevallen zelfs nul is. De fout van een thermosifon die niet, of in ieder geval niet genoeg, primet.
Het toevoegen van een bal, of twee, of drie, zal niets veranderen.
Het is daarom noodzakelijk om te beginnen met het toevoegen van een circulatiepomp, in overeenstemming met de aanbevelingen van de fabrikant van het fornuis, en te kijken hoe deze werkt.
Het wordt dan de hoogste tijd om te kijken of het nodig is om de opslagcapaciteit te vergroten om mogelijke incidenten op te vangen, wetende dat, in tegenstelling tot wat eerder werd gezegd, het vermogen van de ketel niet 9kW zou zijn, maar tussen de 3,5 en 5,5kW. .


De thermosifon werkt a priori goed, totdat hij te heet wordt en het water in het circuit opraakt.

Dus het plaatsen van een circulator kan in ieder geval geen kwaad, het kan het systeem alleen maar verbeteren, maar lost het verwarmingsprobleem niet op.
In de verschillende samenstellingen die ik heb gezien met kachel of houtketel, is er altijd een buffertank, en als er warm water wordt geproduceerd, bovendien een SWW-tank ... dus de 2 kamers, of slechts één die 2 verschillende tanks heeft, maar a priori is het zeldzaam.

Dus jij, hoe heb je je "ketel" montage gedaan?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par sicetaitsimple » 29/11/22, 18:33

phil59 schreef:Dus jij, hoe heb je je "ketel" montage gedaan?


Ik heb geen "ketelopstelling", wat me er niet van weerhoudt om enige vage kennis van warmtewisseling te hebben.
Trouwens, de jouwe is thermosyphon?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par phil59 » 29/11/22, 18:39

Ik denk dat het met een kachel op de begane grond en een buffervat in de kelder een wonder zou zijn.

Nee, ik heb een circulator....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par sicetaitsimple » 29/11/22, 18:44

phil59 schreef:Ik denk dat het met een kachel op de begane grond en een buffervat in de kelder een wonder zou zijn.

Nee, ik heb een circulator....

Nou, je bent verontschuldigd! : Lol:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par phil59 » 29/11/22, 19:04

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Ik denk dat het met een kachel op de begane grond en een buffervat in de kelder een wonder zou zijn.

Nee, ik heb een circulator....

Nou, je bent verontschuldigd! : Lol:


Zoals wat, je leest de berichten niet echt...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par phil59 » 29/11/22, 19:09

Christophe heeft geen ketelkachel of iets dergelijks voor de winter om zijn warm water te produceren?

Hem, het overschot is ofwel radiatoren of de warmtewisselaar "pool" voor de hydropanelen....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Probleem met de circulatie van de ketel




par sicetaitsimple » 29/11/22, 19:30

phil59 schreef:
sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Ik denk dat het met een kachel op de begane grond en een buffervat in de kelder een wonder zou zijn.

Nee, ik heb een circulator....

Nou, je bent verontschuldigd! : Lol:


Zoals wat, je leest de berichten niet echt...


Ik heb ze gelezen, ik herinner me niet noodzakelijk alles, vooral in jouw geval omdat het soms wat rommelig is...
U moet de circulatiepompen op het schema van uw installatie opnemen, en meer in het algemeen de richting van de vloeistoffen, dit maakt het misschien gemakkelijker om te lezen.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten