Vraag hout/brandstofketel koppelingsschema

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
francky67
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 16/10/22, 17:42

Vraag hout/brandstofketel koppelingsschema




par francky67 » 30/10/22, 23:17

Dag

Ik heb een Wiessman-brandstofketel met een warmwatertank die ik zou willen koppelen aan een Wiessman-houtketel. Ik ben op zoek naar een schema wetende dat ik de buffertank op dit moment niet kan plaatsen (gebrek aan geld), ik heb ook een hydraulische kit (hs Tarn) die ik aan de montage zou willen koppelen.
Dus ik wil graag met hout verwarmen, zodra het niet meer genoeg is voor de stookketel om het over te nemen.
Mijn vragen liggen op het niveau van de hydraulische unit en de aquastat, hun integratie in het circuit?
Als iemand me kan helpen, bedankt.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Vraag diagram koppeling hout/brandstofketel




par phil59 » 31/10/22, 01:31

Ik heb een hydro-houtkachel, 8.5 lucht en 7.5 water, en zelfs dan is het soms veel productie, en ik raad op zijn minst een buffertank aan.

Ik had destijds een 500L voor 100€ gevonden op LBC.

Wat ik doe is zodra de ballon te laag is, in mijn geval is het de gasboiler die bovendien draait om de ballon op de afgesproken tp te brengen.

Een TP-sonde, sonoff-type, waarna een scenario ontstaat, bijvoorbeeld volgens de buitentp, als tp tank < 36°, verwarmt de ketel tot 38, bijvoorbeeld ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 474 gasten