Plantaardige olie brander ketel bal

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/01/14, 06:08

Dag
texactement die in principe de brander MAN mijne is verwekt, heeft dit principe de 1920 jaren op branders voor industriële ovens
Dat wil zeggen terugkeren naar diffusseur hals een klein deel van het warme gas bij het begin van de verbranding.
Ik heb ook een kleinere buis in een grotere brander buis
de lengte van deze buis tracht per ongeluk het de voorkeur dat de buis kegelvormige bek Bensen soort te lang als het niet de terugkeer van heet gas terug toelaat, ging de achterkant van het hete gas moet tussen 50 heeft 60mm van de bal.
de temperatuur van dit buisje del toeneemt met een hoeveelheid heet gas wordt teruggevoerd naar het begin van de verbranding
voor huisbrandolie syteem is niet altijd voordelig om te streven naar 1100C overschrijden om een ​​gieterij of smeden ja, maar het duurt een materiaal dat Endur Ethis warmte ouavoir een mondstuk spelen rempplacement als het experimentele men maakt een gewoon staal vervolgens eenmaal vinden van de juiste diameter goede lengte gietijzer of refractair als aa onze beschikking Plicast cement gebruikt in de staalproductie, maar het is fragiel en broos.
(En dat is leuk het is om te smelten glas ik dacht dat het vloeibaar geworden, maar het is pasteus)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 28/11/14, 22:00

Het zal Andrew, wat is er?
0 x
JL Freerider
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 31/08/11, 21:54




par JL Freerider » 28/02/15, 12:23

Bonjour à tous

opgraven post naar mijn versie van de oliebrander Andre, die ik dank voor zijn aandelen en alle leden die hebben deelgenomen aan onderwerp te presenteren.

Hier is het beest met wat ik mijn huis te verwarmen sinds 85 1 m² maand:

Beeld

Dus het is een boiler met warmtewisselaar lucht / lucht inlaten met 2 2 vers en warm luchtuitlaten.

Beeld

Beeld

De brander bal is bijna vergelijkbaar met Andre diagram, een kruis in plaats van een T en de bal niet op de verticale, maar in de horizontale gehouden (vind ik makkelijker instellingen dus!)
Het mondstuk is 14 cm en roestvrij staal.

De bal is een dopmoer gemaakt van messing en bracht een diameter van 14 gat mm is 0.5 mm.

Perslucht proviend een koelkast motor.

Beeld

Beeld

Alles wordt beheerd door autonome 100% tot elektronische box, een kaart op basis van een PIC-microcontroller geprogrammeerd 18F2420 mikroPascal.

Het beheert:
De temperatuur van de olie.
De aanwezigheid van de vlam door een piëzo-elektrische sensor (trillingen) en een infraroodsensor (licht)
Opstarten of niet afhankelijk van de temperatuur van het huis.
De temperatuur van de hete lucht uitlaat (als het de ingestelde waarde overschrijdt, wordt de brander gaat slapen en ventilos verwijdert warmte)

Verschillen op het LCD-menu toont de temperatuur van de lucht, olie en hete lucht.
Dan de gewenste temperaturen.
Dan nog een laatste menu dat me laat zien eventuele storingen in te grijpen in geval van een storing.


Beeld

Ongeacht het elektronicakastje De ventilator wordt geregeld door een mechanische thermostaat.
Een tweede veiligheid door mechanische thermostaat snijdt de levering van de compressor van de brander als de warme lucht boven de ingestelde waarde (in het geval dat er elektronische defecten.)

Conso op de 1 3.5 maanden liter / dag en 100 watt elektrische aan hitte 24 / 24 20 naar graden.
De brander werkt een koolzaadolie die ik produceer op mijn boerderij. Maar ze zijn mijn overige filtratie, hoe beter de filtratie werd gedurende brandstof en de rest aan de brander. De taart parte en diervoeding.

nog steeds dank aan Andrew voor het delen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 28/02/15, 23:00

Félicitations!

U bracht ons hier een replica en een heilige verbetering met automatisering en automatische controle.

De Hoed van de kunstenaar
0 x
JL Freerider
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 31/08/11, 21:54




par JL Freerider » 01/03/15, 18:10

Dank je wel!
Maar met 200 leden ervaringen pagina's hebben ervaren het onderwerp haar hulp.

Er zijn punten moet worden voldaan voor een betrouwbare Full Auto:

Een geschikte nozzle geen geheim worden ervaren, en niet te vergeten dat een boiler ing lichte druk op het gedrag van het systeem weinig veranderen.

Vervolgens wordt de temperatuur van de olie, hystérisie van 2 graad maxi 'buiten de rijkdom van het mengsel lucht / olie varieert ook.

Adequate beveiliging, denkt dat alles risico's en verwacht.
Ik moet bekennen dat voor mij is de elektronische 90% van de baan. Met als voordeel dat ik een volonter het programma kan wijzigen via een USB-liaison.

C is spannend, niet ontmoedigd bij het ontwerpen, maar wat voldoening als het werkt autonoom weken :D
0 x
JL Freerider
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 31/08/11, 21:54




par JL Freerider » 29/04/15, 09:51

Hallo iedereen!

Een kleine rendement op mijn ketel brander bal.
Dus ze werkt sinds 3 maanden non-stop, en een storing in 1 minuut set, de elektroden van de ontsteking waren vuil. Door het veranderen van de positie van een aantal mm, dat is meer fout.
Ik heb ook veranderde het mondstuk teneinde de kwaliteit van de verbranding en c verhogen gewonnen!
Dus een brander is in volle auto heeft voorzet van André 1er plan is heel goed mogelijk. Ik denk tegen dat van een elektronisch onderdeel van het toezicht op en het beheer van de ketel is vereist. Om de controle de mijne door de elektronica is het essentieel onderdeel van de werking ervan.
J ben zeer tevreden en heb geen spijt van de tijd doorgebracht 100ène aan de productie en ontwikkeling.

Voor degenen die graag meer informatie over de brander als het is met genoegen dat ik mijn werk te delen.

Bedankt aan iedereen die wordt voortbewogen op de brander voor de bal en bedankt Andrew!

JL
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 08/09/15, 11:02

welkom
Ik ga ook mijn brander veranderen. Ik had gesproken over 160 pagina's.
verbeteringen:
Terwijl een blok op wielen voor gebruik in branders voor de ketel of smelter.
andere verbeteringen, beheerd door een Arduino controller met een grafische weergave 240x320 om toezicht te houden alles.
de rookgastemperatuur zullen ook worden gecontroleerd en de oliestroom op de bal voortdurend bijgesteld.
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 21/11/15, 19:59

Hallo,
hier is meer
Het mechanische gedeelte is voorbij.
Ik nam alle apparaten die ik op een kleine kar.
Ik denk dat het doen van de test volgende week

Beeld

Beeld
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 21/11/15, 20:04

Elektronische niveau, gebruikte ik een Arduino Mega.
Ik gekoppeld hierboven:

Probe Olie Temp
rook temp sonde
grafische display
een PWM module aan de oliestroom op de bal besturen

de ds'en anders stroomt, lucht relais, blower, vullen etc ...

Beeld
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Burner bal plantaardige olie ketel




par Christophe » 11/03/16, 15:04

Ik plaats hier de foto's van André's branderkogel die was gearchiveerd in de galerij van de eerste forum (vóór zijn definitieve schrapping):

Ze zijn waarschijnlijk al hierboven gepost, maar om zeker te zijn om hen niet te verliezen, hier zijn ze!

brander-a-olie-en-andre-1-pic367.jpg

brander-a-olie-en-andre-2-pic368.jpg

brander-a-olie-en-andre-3-pic369.jpg

brander-a-olie-en-andre-4-pic370.jpg

brander-a-olie-en-andre-5-pic371.jpg

brander-a-olie-en-andre-6-pic372.jpg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 341-gasten