Wijzigen van een boiler brander - plantaardige olie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 14/08/06, 12:58

0 x
henry
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 30/09/08, 08:56
Plaats: Toulouse

Mijn aangepaste branderervaring




par henry » 02/10/08, 10:37

Dag
Na het lezen van de forum, Ik laat je foto's zien van mijn gemodificeerde brander.
Op de foto werkt de brander met 70% gebruikte pinda-olie + 30% brandstof.
De vlam wordt ontstoken in de automatische modus.

Overschakelen van een standaardbrander naar een plantaardige oliebrander is moeilijker dan het lijkt. Ik heb echter een goede ervaring met het gebruik van vaste motoren met plantaardige olie (in het kader van humanitaire hulp).

Ik blijf mijn installatie aanpassen om automatisch en veilig te werken.
Let op het risico van brand en de vorming van CO, wat een reukloos dodelijk gas is (zie forum "Blauwe vlambrander".
Beeld
0 x
ARTY80260
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/04/09, 08:28




par ARTY80260 » 26/04/09, 08:35

Dag
wat zijn de aan te brengen wijzigingen
moeten we de brander in open haard gebruiken
waar kunnen we plannen vinden
hartelijk
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/04/09, 11:22

Hallo Arty,
Olie verbranden is niet eenvoudig.
Vooral restaurantolie, die niet zo schoon is als diesel.
Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen, maar om je tijd te besparen.
Als je niet gepassioneerd en begaafd bent, geef dan op.
Je moet kunnen knutselen, ook een beetje materiaal hebben, enige kennis van elektromechanica, enige kennis van "vuur", ruimte voor olieopslag en filtratie.
Het eenvoudigste spoor, voor zover ik kan zien, en met betrekking tot conventionele oliegestookte ketels, is 50% diesel mengen met plantaardige olie.
Dit betekent een zeer goede filtratie van de olie, anders zal het mondstuk zeer snel verstoppen.
Dit mengsel maakt het mogelijk om minder diesel te verbruiken, zonder significante wijziging van de brander, zo niet misschien een lucht- en pompdrukregeling ...
Als je meer wilt weten, herinner ik je eraan dat je via skype contact met me kunt opnemen voor meer info ... Ik haat het om uren aan schrijven te besteden.
PS als je jong bent, sluit een lening af om je huis te isoleren, want als je zoveel verwarming nodig hebt ... is dat je huis slecht geïsoleerd is :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 375-gasten