Inzicht in de kloof van de prijs thermostatische kranen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Begrijp je het prijsverschil op thermostatische kranen?




par Ahmed » 17/01/19, 18:09

Ja, ja, ik heb alles gezien! 8)
Ik ken deze dingen goed omdat ik veel materialen gebruik die qua herkomst en kwaliteit nogal verschillen. Ik vind dat je knutselkosten een beetje hoog zijn... tenminste voor eenvoudige items. Ik woedde vaak met de gedachte dat een slordige tool gemakkelijk veel efficiënter had kunnen zijn met heel weinig extra zorg...
Op een gebied dat ik vrij veel beoefen, lasmachines (elektrode of halfautomatisch), ken ik de belangrijkste trucs waarmee de kosten van componenten kunnen worden verlaagd, waardoor de fabrikant, eenmaal gecombineerd, veel geld kan besparen! De tegenhanger is een nogal slechte reputatie van de elektronische stations die als minder betrouwbaar en minder duurzaam worden beschouwd dan de oude transformator; Ik moet echter verduidelijken dat dit niet geldt voor merkberichten, zoals degene die ik gebruik (Kemppi, niet om het merk te noemen, maar er zijn andere van dezelfde kwaliteit). Voor degenen die een beetje geluk hebben, kunnen deze goedkope apparaten worden overwogen (althans voor de elektrodestations, minder complex dan de semi), op voorwaarde dat ze niet te veeleisend zijn voor de gebruiksfactor (het warmt snel op!) wat misschien niet de belangrijkste zorg is van een incidentele gebruiker.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 357-gasten