Aanpassing pelletkachel Edilkamin Ecoidro

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
locweb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/02/09, 21:53

Aanpassing pelletkachel Edilkamin Ecoidro




par locweb » 19/02/09, 04:52

Hallo,
Ik warmte een huis 75m2 met een fornuis pellets Edilkamin ECOIDRO gekoppeld met een meng- fles en een vloerverwarming en 3 radiatoren, alle geregeld door een RVP210 Siemens. ECS rechtstreeks verwarmd door het verwarmingselement via een omloopklep gecontroleerd door PVR.
Ik heb problemen met het plaatsen van de kachel, want zodra het huis warm is en de regelaar stopt met pompen, stijgt de temperatuur en komt de kachel in veiligheid H2o temp.
Ik heb geprobeerd het in eco-functie te zetten, met een T ° eco van 75 °, en een T ° -kachel van 60 °, maar in dit geval stopt hij alleen en herstart hij de grenswaarden . De technicus adviseerde mij om een ​​aquastat op de mengfles te plaatsen om de kachel direct te bedienen via de schakelaar op het moederbord, met een uit naar 75 °, en een 45 ° + een variabel tempo tussen de uit en de één om te veelvuldig starten te voorkomen. Dit kan mogelijk werken voor de verwarming, maar niet voor het SWW, omdat ik de tank direct verwarm via de omloopklep die de mengfles overbrugt.
Heeft iemand een vergelijkbare installatie en hoe heeft hij het probleem opgelost?
Bij voorbaat dank.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/02/09, 14:09

:pijl: Het is ingewikkeld alles dat ...
Je zou een kleine crobar moeten doen.
We zouden je beter begrijpen en je zou zelfs de oplossing kunnen vinden door hem te tekenen ...
Fiat lux
0 x
SGBTP
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/08/09, 09:43
Plaats: BRETAGNE




par SGBTP » 06/08/09, 09:46

Hallo,
Waar komt u uit uw instellingen, heeft u de contactgegevens van een EDILKAMIN-technicus voor u?
0 x
Uur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/12/18, 22:24

Re: Pellet stove adjustment Edilkamin Ecoidro




par Uur » 26/12/18, 23:45

Hallo, Ik heb een gelijkaardige opstelling (ECOIDRO mengfles + + vloerverwarming gecontroleerd door Siemens RVP201 zonder ECS. Ik zich hetzelfde probleem voor. De Eco-functie werkt, maar veroorzaakt veel starten zodra de temperatuur bereikt. Het ontbreekt aan een hysteresis ( t ° lager dan het herstarten t ° stop) ... ik weet niet of aanpassingen mogelijk zijn. in de aanpassing instructies zijn instelling niet voorkomt ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 364-gasten